[ASP/PHP] PHP script uitvoeren vanuit ASP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi_Woler
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05-2022
Is er een mogelijkheid om een php script uit te voeren vanuit een asp pagina? Zoals je een <!--#include--> zou doen, of een gewone execute(). Het klinkt misschien vreemd, maar in al mijn asp pagina's heb ik 1 php pagina die gebruik maakt van sockets. Wou dat dat ook (zonder dll's) vanuit asp kon, maar ja. Ben meer op zoek naar een oplossing voor het include probleem ;)

Never ever approach a computer saying, or even thinking i will just do this quickly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt met het XMLHTTP object een andere pagina uitvoeren (op dezelfde, of op een andere server), en de output opvragen. Ik denk dat dat is wat je nodig hebt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
volgens mij gaat dat niet werken

misschien kan je wel dmv asp php aanroepen op de commandline, maar dat lijkt me beetje veel gedoe. Kan je niet je hele site in ASP.net (wel socket-ondersteuning) of PHP schrijven? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi_Woler
Het gaat hier om een slordige 75 asp pagina's, dus dat lijkt me geen optie ;) Ook hoef ik geen output te krijgen. Het gaat mij er slechts om dat dat script de trigger krijgt om uitgevoerd te worden. Voor de duidelijkheid: het script logged in op een irc server, registreet de opgegeven nick daar in nickserv, en verlaat de server weer. Het totale werk is beveiligd dat er (menselijk gezien) geen fouten kunnen optreden. (Denk aan: Nickname allready registered, nickname allready in use oid)

[ Voor 9% gewijzigd door Remi_Woler op 22-08-2003 13:39 ]

Never ever approach a computer saying, or even thinking i will just do this quickly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Remi_Woler schreef op 22 August 2003 @ 13:36:
Het gaat mij er slechts om dat dat script de trigger krijgt om uitgevoerd te worden.
Dus XMLHTTP object. Precies wat je zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi_Woler
Heb je misschien een link waar ik iets meer over dit specifiek kan vinden? Ben al aan het googlen maar kan nog geen goed resultaat krijgen. Wel vreemd, had nooit verwacht dat ik toch nog aan de xml zou gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
/me p_de_b is aan het zoeken

en gevonden:

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/110100-1.shtml

Hierin staat ook beschreven hoe je data opvraagt, maar daar hoef je dus niets mee te doen. Op het moment dat je de pagina opvraagt, is de pagina dus uitgevoerd.

Als dit lokaal draait, en via een proxy loopt zijn er nog wat moeilijkheden. Op de MS kb staat hoe die op te lossen

edit:
tags goed gezet....

[ Voor 88% gewijzigd door P_de_B op 22-08-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
P_de_B schreef op 22 August 2003 @ 13:44:
[me]
p_de_b is aan het zoeken
[me]
het is / m e is aan het zoeken:
* djluc is niet aan het zoeken want weet alleen veel van php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi_Woler
Thanks in advance. Heel hartelijk bedankt iig. Het is niet eerlijk. Ben twee dagen aan het Kl*ten met allerlei mogelijkheden, en aan het googlen, en krijg hier in 30secs een antwoord. * Remi_Woler is amazed ;)

Pagina: 1