Toon posts:

[W2k] Ruzie met bootmanager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had een goed draaiend win xp pro systeem met 2 wd's in raid0 (fasttrak 133). Na het installeren van suse 8.2 met behulp van speciale raid drivers en module disks kon ik suse insalleren. Vervolgens diverse how to's gevold waarin stond een nieuwe kernel te installeren.
Ik gedaan, maar na het rebooten van de pc werd het scherm volgeschreven met aa aa aa aaa aa enz. Dus geen os.
Ik win cd in cd speler en fixboot uitgevoer
Na dit comando gebeurt er nix meer (alleen een klein streepje in de linker bovenhoek van het zwarte scherm.
Op staat volgorde aangepast in bios maar zelfs mijn cd speler is nu niet mer te benaderen.
Rescue set van MS gedownload en dat werkt (voor windows in elk geval) wat nu?
Ik kan zien dat er nog data is. Wat moet ik allemaal herstellen? MBR, FAT???? en hoe.
fdisk /mbr werkt in elk geval niet
Help

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat wil je precies fixen ? Ik neem aan dat je lilo of grub weer terug wilt hebben ?
In dat geval moet je je eerste suse cd pakken, en in het eerste 'menu' wat je dan krijgt, voor de 'rescue' optie o.i.d. kiezen, dan je root systeem mounten, en het commando 'lilo' of 'grub' o.i.d. uitvoeren. Dan zal hij de mbr updaten met z'n info, en hopelijk weer booten.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in elk geval windows weer terug. Eigenlijk heb ik lilo nooit gezien, waarschijnlijk heeft dat te maken met de raid0 driver. Maar als lilo hesteld kan worden en ik alsnog 2 os-en heb zou dat mooi zijn. et zou ook al aardig zijn als ik met een reboot mijn cd-speler zou kunnen vinden.

• moto-moi

moto-moi

windows krijg je weer terug door je installatie cd te gebruiken en op de rescueprompt 'fixboot' en 'fixmbr' in te tikken afaik..

Verwijderd

Topicstarter
heb ik beide al geprobeerd. eerst fixmbr, dat had geen gevolg. fixboot had tot gevolg dat ik niet meer kan booten vanaf cd (vandaar de 6 floppyset van win-setup via ms)

• moto-moi

moto-moi

OK, in dat geval gooi ik dit topic van Non-Windows Operating Systems naar m'n vriendjes ( :* ) in Windows Operated Systems die weten het vast wel ;)

Verwijderd

Boot eens op van de suse rescue cd, mount je lnx filesystems en probeer dan eens met de hand grub te reinstallen:
code:
1
user@somehost# grub-install /dev/hdXY

of
code:
1
2
3
4
user@somehost# grub
> root (A,B)
> setup (A)
> quit

Hierna sync en umount je de lnx filesystems en probeer je te rebooten.
Pagina: 1