Toon posts:

IPv6 over IPv4 achter NAT Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werkt het IPv6 protocol niet omdat mijn provider Wanadoo (geen vast IP) dit niet ondersteunt, nou heb ik begrepen dat je dmv "tunneling" toch ipv6 kan gebruiken,
Ik wilde dus freenet6 gebruiken maar 't probleem is dat freenet niet werkt als je achter een router zit.
'kheb me echt de !(_#%%# gezocht naar een ander programmatje....

Nou vraag ik me af of iemand een programmatje kent waarmee ik toch (makkelijk) met IPv6 kan werken in Windows XP :)

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 22:08

CTVirus

Dexterslab FAN

je zou een vpn verbinding moeten maken naar iemand die wel is aangesloten op freenet6!

ken je zo iemand, of denk je zelf in een andere richting?

[ Voor 27% gewijzigd door CTVirus op 22-08-2003 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee zo iemand ken ik helaas niet

Verwijderd

Topicstarter
is er dan ècht helemaal geen andere manier?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 13:21 ]

• CTVirus

CTVirus

Dexterslab FAN

nee, je kan misschien wel een thuisnetwekje op ipv6 laten draaien, maar ik weet niet of dat enige zin heeft, voor wat jij wilt, anders is het wachten op wannadoo (misschien kan je vragen of ze al testen met ipv6??)

Verwijderd

Topicstarter
ach een thuisnetwerkje heeft weinig zin, 'kwil gewoon surfen met ipv6 en een beetje irc'en

• CTVirus

CTVirus

Dexterslab FAN

Maar dat heeft toch compleet geen voordelen? Je hebt al een ip, ipv6 is niet sneller of beter ofzo, het zijn er alleen meer :D

Verwijderd

Topicstarter
maar ik wil em toch gebruiken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 13:32 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 13:31:
maar ik wil em toch gebruiken :)
Ik wil zoveel thuis gebruiken...maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook daadwerkelijk kan / mag. Afwachten dus. Overigens, ik gebruik ook Casema, en ben prima tevreden met mijn IPv4. Kan er vooralsnog meer dan genoeg mee. :7

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ach, heb net een paar errors bij freenet6 weggewerkt ik krijg alleen dit nog:

Cannot find host: Operation not permitted
No ipv6 tunnel has been set

Misschien heeft iemand een idee wat ik nu moet doen?? :)

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:44

Ibex

^^ met stom.

wel, ik heb hier een netwerk draaien op IPv6 (eindwerk enzow) maar ik werkte met een software router (linux). Ik vrees dat het opzetten van de tunnel niet zal gaan opdat je pc achter de router niet over een externe ip beschikt. Mocht je op linux werken, zou je missschien wel wat aan de broncode kunnen veranderd zodat het script jouw ip op een andere manier opvraagt ofzo, maar daar ben ik helemaal niet zeker van. Ik denk dat je ofwel geen IPv6 zult kunnen gerbuiken ofwel je router ervantussen zo moeten halen.

Ohja, je moet zeker admin/root rechten hebben om de tunnel te kunnen opzetten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ibex op 22-08-2003 13:42 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Topicstarter
tsja, 'kzal 't eens proberen in debian dan

Verwijderd

If an end-user is behind a NAT(Network Address Translation) gateway, it is not possible to get IPv6 over IPv4 traffic from any tunnel server except on these two situations :

1. NAT gateway handles static NAT addressing and the network administrator could map one Internet unicast globally unique IP address to the end-user host behind the NAT. This means the local network administrator controls and authorises this special configuration for end-users.

2. NAT gateway runs under any BSD platform and end-user manages the gateway. It is possible to setup special IPfilter rules to redirect IPv6 over IPv4 packets to a specific host behind the NAT. More information about this tweak is available at http://www.daemonnews.org/200009/ipv6.html
Hieruit maak ik op dat als je over een router beschikt die het verkeer van 1 IP adres van buiten af kan forwarden naar een private IP adres het wel mogelijk is...
Of heb ik het verkeerd?
Pagina: 1