"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."
Zoeken naar fan blazen zuigen cpu
157 topics
Me dunkt dat je je antwoord daar wel vindt
en de airflow blijft gelijk als je hem omdraait. Verwissel + en -, dan neemt je airflow met 100% af
157 topics
Me dunkt dat je je antwoord daar wel vindt
Ja moet je de fan omdraaienJarlian schreef op 22 augustus 2003 @ 13:05:
Kun je je fan makkelijk de andere kant op laten toeren? (kwestie van + en - omdraaien) en is de airflow dan evenveel? .
[ Voor 44% gewijzigd door 418O2 op 22-08-2003 13:09 ]
De + en - kun je niet omdraaien, je kunt wel de fan zelf gewoon ff omdraaien...
lijkt mij onlogisch..
teneerst: dan moet de fan wel heeeel snel roteren om genoeg lucht weg te blazen.
tentweede: neem gewoon een in/out take fan, dan krijg je voldoende verse lucht binnen.
teneerst: dan moet de fan wel heeeel snel roteren om genoeg lucht weg te blazen.
tentweede: neem gewoon een in/out take fan, dan krijg je voldoende verse lucht binnen.
Zelf testen is de enige oplossing: fan blazen > normale temp, fan zuigen > hoge temp, dan is fan blaze beste om te doen. En als er andersom een hogere temp gemeten wordt, dan is fan zuigen het beste. Er zijn miljoenen pc-configs mogelijk, inclusief koelindelingen, dus alleen zelf testen en meten kan in dit geval de oplossing bieden. En check de searchlink die Catch22 geeft, daar staan ook een aantal handige topics hierover tussen. Zoekertje, dus dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()