GPRS ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 04:29

TF

bla bla

Topicstarter
Ik weet dat er al een aantal GPRS topics zijn. Maar ik wil graag even een nieuwe discussie openen.

Ik heb op dit momet van KPN Internet Everywhere (vergelijkbaar met die reclame van vodafone). Ik heb een download van +/- 4,5kB. Ik heb dit nu op verschillende momenten van de dag getest en het is continu hetzelfde.

Ik ben nu benieuwd of er ook tijdstippen of locaties zijn waar je verbinding sneller en trager is.

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-11 13:32
Vast en zeker.. GPRS-snelheid hang heel erg af van de bezetting in de cel (met zowel GPRS als "normale" gesprekken).

Dus op plekken waar normaal al veel gebeld wordt (stations, etc.) zal de snelheid van je GPRS-kaartje lager liggen.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Treenaks schreef op 22 augustus 2003 @ 13:09:
Vast en zeker.. GPRS-snelheid hang heel erg af van de bezetting in de cel (met zowel GPRS als "normale" gesprekken).

Dus op plekken waar normaal al veel gebeld wordt (stations, etc.) zal de snelheid van je GPRS-kaartje lager liggen.
ja dat lijkt mij dus ook. Maar min verbinding is zo constant dat ik denk dat hij niet het maximale pakt uit tijdsloten. Tot in hoeverre neemt de verbinding in snelheid dan af? ik ga het volgende week ook nog testen op schiphol en in de buurt van de grote ringwegen (waar in files veel gebeld word)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 20:56

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

het is juist constant omdat je op je max zit. GPRS is meestal 4+1 momenteel en bij CS1 kom je dan op een max van 36,3 kbit = 4,5 kB, CS2 is max al 53,6 kbit = 6,7 kB. maar daar zit natuurlijk nog de nodige overhead overheen.

het kan dus hooguit slechter worden lijkt mij.

GRPS tech info

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
cosmoOo schreef op 22 augustus 2003 @ 15:13:
het is juist constant omdat je op je max zit. GPRS is meestal 4+1 momenteel en bij CS1 kom je dan op een max van 36,3 kbit = 4,5 kB, CS2 is max al 53,6 kbit = 6,7 kB. maar daar zit natuurlijk nog de nodige overhead overheen.

het kan dus hooguit slechter worden lijkt mij.

GRPS tech info
niet echt een stomlooptopic...

anyway. Handig document. Ik zie dat je 29. classen hebt. Dan kun je dus gebruik maken van 8 timeshares up en 8 timeshares down. Zijn er ook kaartjes beschikbaar die deze class aankunnen?

Ik heb nu zelf een kaartje van sierra die is class 12 ..4TS up en 4TS down

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
* schopje

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
* schopje

Na een tijdje moet je misschien maar accepteren dat er geen reacties komen. Constant blijven schoppen heeft geen zin.

[ Voor 91% gewijzigd door intoxicated op 29-08-2003 14:27 ]

Pagina: 1