ADSL Modem als router in hub planten

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Heb een vraagje:

Ik krijg straks ADSL, en heb een netwerk. Nu heb ik een multi-pc modem gekocht, en die wil ik flashen zodat ik hem daarna als router in mijn hub kan planten. Maar ik heb een probleem:

MIJN HUB HEEFT GEEN FREAKING UPLINK PORT!

Nu heb ik een wild verhaal gehoord dat je de modem ook met een cross-cable in een gewone hub-aansluiting kan prikken. Is dat zo? Graag wat info.

Pelle.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan een speedtouch 510 (hoeft niet eens multi pc te zijn, is helemaal hetzelfde apparaat) gewoon op je hub aansluiten. Als je hem op de uplink moet aansluiten (wat volgens mij niet hoeft), dan kan je idd een crosskabel gebruiken
zie:
[search=uplink crosskabel]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Pelleke

Niet zo schreeuwen, we zij niet doof.
Had je de search gebruikt en de FAQ doorgelezen, dan was je er waarschijnlijk wel uitgekomen. Router aan HUB kan idd met een crosscable als je geen uplink hebt. Maar als je een multi-PC modem hebt, zitten daar IMHO gewoon poorten op voor iedere PC apart...dus dat zou al gewoon moeten gaan werken.

Edit: FF over je ondertitel...als je dit soort vragen stelt vind ik eigenlijk niet eens dat je je zo mag noemen...maar da's mijn persoonlijke insteek.

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 22-08-2003 12:59 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:09

Metten

ik hou het graag simpel

een uplink poort op een hub is niets anders dan een gecrossde poort, zodat je 2 hubs met een straight kabel met elkaar kan verbinden. Als er geen uplink aanwezig is kan je dit dus ook doen met een crosscable.

Als je een Speedtouch 510 hebt dan moet je volgens mij idd een crosscable gebruiken om hem op een normale hubpoort aan te sluiten. Overigens zijn veel nieuwere hubjes auto sensing, daar kan dus zowel cross als straight in.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:09

Metten

ik hou het graag simpel

en btw: waarom zou je hem moeten flashen om hem als router te kunnen gebruiken? dat werkt standaard gewoon al hoor.

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Mijn ondertitel was pas onterecht als ik niet mijn hypothetische stelling in mijn eerste bericht had vermeld... :P

Dank voor alle reacties!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
dat werkt standaard gewoon al hoor.
Het staat er niet zo FREAKING expliciet bij als je de beschrijving van de modem leest. :)

Dus veel mensen kopen er nog een dure router bij terwijl een el-cheapo hub voldoende was geweest.

Senile! Senile Oekaki

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat staat er zeker wel freaking expliciet in hoor.
opmerking
Als u op een ADSL Ethernetmodem meer dan een computer wil aansluiten of op een multi pc modem meer dan 4 computers wil aansluiten, hebt u een extra hub nodig. Dit is een kasjte waarop u extra computers kunt aansluiten
In hoofdstuk 5 "extra computers" van de handleidng van het gewone modem./

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1