Ik ben sinds gisteravond aan het kloten met het overzetten van m'n msn-botjes naar een nieuwe server. Opzich werkt het goed, maar ik krijg bij elke mysql-actie een serie van de volgende error:
Issuing rollback() for database handle being DESTROY'd without explicit disconnect() at MYSQL.pm line 50, <GEN8> chunk 6.
Ik heb de volgende code in MYSQL.pm staan:
Als ik de "$db->disconnect;" boven het return statement zet, krijg ik de volgende warning:
DBI::db=HASH(0x82764d0)->disconnect invalidates 1 active statement handle (either destroy statement handles or call finish on them before disconnecting) at MYSQL.pm line 53, <GEN9> chunk 5.
Kan ook niet goed zijn, maar als ik nu dus $result->finish; toevoeg boven de disconnect kan ik weer niets doen met de $result in m'n TEXT.pm die een aanvraag doet.
Heb ook al een aparte disconnect functie geprobeerd:
Hieruit krijg ik dezelfde warnings als aan 't begin van 't verhaal.
Er worden per omloop 3 query's uitgevoerd, misschien dat dit nog iets toevoegd aan dit verhaal. Graag hoor ik iedeeen om onder die probleem uit te komen.
Issuing rollback() for database handle being DESTROY'd without explicit disconnect() at MYSQL.pm line 50, <GEN8> chunk 6.
Ik heb de volgende code in MYSQL.pm staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| sub query {
my $self = shift;
my($query) = @_;
my ($db);
$db = DBI->connect("dbi:mysql:$database:$location", $user, $pass, {RaiseError=>1,AutoCommit=>1}) or &dienice("Kan niet connecten: $DBI::errstr");
qw($query);
$result = $db->prepare($query);
$result->execute or db_err("Kan query niet uitvoeren", $db->errstr);
return $result;
$db->disconnect;
} |
Als ik de "$db->disconnect;" boven het return statement zet, krijg ik de volgende warning:
DBI::db=HASH(0x82764d0)->disconnect invalidates 1 active statement handle (either destroy statement handles or call finish on them before disconnecting) at MYSQL.pm line 53, <GEN9> chunk 5.
Kan ook niet goed zijn, maar als ik nu dus $result->finish; toevoeg boven de disconnect kan ik weer niets doen met de $result in m'n TEXT.pm die een aanvraag doet.
Heb ook al een aparte disconnect functie geprobeerd:
code:
1
2
3
4
| sub finish {
$result->finish;
$db->disconnect;
} |
Hieruit krijg ik dezelfde warnings als aan 't begin van 't verhaal.
Er worden per omloop 3 query's uitgevoerd, misschien dat dit nog iets toevoegd aan dit verhaal. Graag hoor ik iedeeen om onder die probleem uit te komen.