Toon posts:

[ADSL]Routing naar webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Lui,

Naar aanleiding van topic:
Wat invullen bij speedtouch 510

Nog een vraagje.
Ik route Nu Via poort 80.z
ik gebruik dus mijn standaard Tiscali(provider) IP-adres, die ik doorlus naar mijn Linux-server.
Ik heb iemand laten testen, of ie kon connecten met apache(Op de LINUX-server, zie schets), omdat ik dit dus zelf niet kan, maar het lukt niet.

Blijkbaar zit op poort 80 die webinterface in de weg. (bij een poortscan op poort 80, zie ik trouwens helemaal niets.)

Moet ik voor binnenkomend verkeer, de poort nu veranderen ? Kan dat zomaar ?

Mijn Situatie:

[SpeedtouchRouter]---[WINXP]---[RedHatLinux]

Bvd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 12:19 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:05

SpamLame

niks

Kan je de webinterface op een andere poort gooien of uitschakelen voor de buitenkant.

OT: Ik snap niet wat men ertoe beweegt de webinterface van de router aan de buitenkant te showen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb werkelijk geen id hoe ik dat zou moeten doen, helaas

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

of inkomende aanvragen op poort 80 (van buiten dus, intern niet) doorsturen naar poort 85 ofzo intern naar die redhat.

Ik heb een draytek, had zelfde probleem, ik heb de webinterface overgezet op andere poort.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Als jou netwerk er werkelijk zo uitziet:

[SpeedtouchRouter]---[WINXP]---[RedHatLinux]

Dan moet je ook op de WinXP bak portforwarden....

Verwijderd

Topicstarter
NAT config

Inside IP: *internipadreslinuxserver* Inside Port: 85
Outside IP: *mijntiscali-ip* Outside Port: 80

Je bedoelt dit ?
En dan apache laten luisteren op poort 85

edit:

Hmmzzz, XP zelf laten forwarden ?

Ergens een how-to ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 12:33 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:05

SpamLame

niks

Hmmz, volgens mij is het zo dat de webinterface niet meer benaderbaar is (van de buitenkant) als je een NAT rule hebt aangemaakt op poort 80.

Heb je ook al geprobeerd om met telnet de router te configgen?
Misschien dat de webinterface niet lekker werkt?

Op mijn eigen Speedtouch Home (gemod naar Pro) zie ik in de webinterface niet de 2 NATrules staan die ik via CLI heb geconfigged

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu toch een vermoeden, dat windowsXP het verkeer op de een of andere manier blokt.

[RouterADSL]----[ethernet-card][windows-bakkie][ethernet-card]----[linuxbak]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SpamLame schreef op 22 augustus 2003 @ 12:33:
Hmmz, volgens mij is het zo dat de webinterface niet meer benaderbaar is (van de buitenkant) als je een NAT rule hebt aangemaakt op poort 80.
lijkt me bij voorbaat al niet handig dat je router van de buitenkant is te benaderen (uitzondering afstand config mischien, maar normaal toch echt niet)

windowsxp instellen is dacht ik bij netwerkeigenschappen, waar je je verbinding heb ingesteld op delen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik in advanced settings al HTTP-webserver aangevinkt, en het IP-adres van de linuxbak ingevuld.
MaW via deze poort, laat ie verkeer door naar de linux bak, dat moet dus goed zijn.

http://212.123.141.75 wordt wel door gelust naar mijn linux bak, maar OF winXP blokt hem zou niet weten waarom, Of Linux zelf, lijkt me sterk, want op intranet is apache wel te benaderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kom er niet meer uit...

Na rebooten van de linux server, blijkt, dat ie weer een ander INTERN-IP adres heeft gekregen.

Nu breekt echt mijn klomp.

- Ip onder linux statisch gemaakt :X

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 15:31 ]

Pagina: 1