Toon posts:

[XP]boot niet van HD zonder cd in de drive *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt vreemd:

Mijn hard-disk gaf eerder deze week een probleem waardoor het systeem niet meer kon booten. Waarschijnlijk een bad sector.
Met de diagnose tool van Maxtor was het probleem vlot verholpen, maar blijkbaar was de boot-record van mijn Windows XP Pro beschadigd, want opstarten ging nog steeds niet.

Ik heb toen geprobeerd via de installatie CD met de commando's FIXMBR en FIXBOOT de HD weer bootable te maken, maar dit heeft geen enkel effect.

Terwijl ik met het bovenstaande bezig was kwam ik er bij toeval achter dat wanneer de XP installatie-CD in de CD-drive zit (maar ik in het opstartmenu ervoor kies om toch niet via de CD op te starten) Windows XP op de hard-disk WEL kan opstarten. De HD werkt dan perfect! Alles draait dan als een trein.

Haal ik de XP CD uit de drive dan kan hij geen operating systeem vinden en start er helemaal niets.

Een Ghost kloon die ik van de HD heb gemaakt op een andere HD heeft exact hetzelfde probleem.

Wie heeft er een goed idee?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Welke melding krijg je? non system disk?

Zit de HD op een raid?
Staat de bootsequence goed?
Is de boot.ini goed?

Probeer even zoveel mogelijk relevantie info te geven..

kleine titel fix ;)

[ Voor 9% gewijzigd door momania op 22-08-2003 11:40 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

al BOOTCFG geprobeerd? in de herstel console

Verwijderd

Staat de partitie ingesteld als actief ?

Verwijderd

En als je nou de cd erin laat zitten, vervolgens XP boot en via F8 "last known good config." doet? (en dan natuurlijk de cd er wel uithalen)

• ThE_En4CeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:26
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1139

hier vind je handige tooltjes en interresante info over lost MBR's....

Verwijderd

Topicstarter
GOED NIEUWS!
Het werkt weer! Momania gaat door voor de ronde met de wasmachine.
Ik ben zo stom geweest om in de BIOS bij de boot-sequence HDD-1 aan te wijzen als primary boot device. Dit moet uiteraard HDD-0 zijn... dom dom dom!!!
Dank voor jullie hulp!
Pagina: 1