Help bij keuze of advies RAID kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-03 06:16

Sm0k3r

cough...cough...

Topicstarter
Hoi ik heb nog nooit een topic gestart, wel veel mensen geholpen maar dit is iets waar ik zelf niet mee gewerkt heb.
Ik heb een P4 2.6@2.999 (oftwel 3Ghz) op een P4T-e asus moderbord, ik zou graag willen weten of jullie mij een kaart kunnen aanraden om 2x WD40GB (8MB cache) op aan te sluiten. Welke type raid raden jullie me aan 0 of 1??
En op me eerste schijf heb ik 2 partities, 1x C: windows en D: games,MP3, emulators etc. etc.
Als ik hiermee wil werken moet ik zeker een backup maken van D: heh?? want ik moet beide formateren om ze daarna in RAID te draaien toch, dus effe een oude HD pakken en D: overplaatsen (CD kan niet want D: is 5 GB ofzo)
Ik hoop dat ik geen "gebruik search krijg" of "zoek es verder", wie goed doet komt goed tegemoet zei me mams altijd (cliche) dus bring it on :)

bij voorbaat dank.

p.s. : prijs van raid kaart maakt niet echt uit als hij maar goed is voor 2x 40GB

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke RAID kaart: sja, lees gewoon wat reviews :P In de FAQ van dit subforum staan al genoeg inkoppertjes qua reviewsites. Kijk onder "Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik kopen?".

RAID0 of RAID1: weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af .. Snelheid? Veiligheid? Alle denkbare informatie staat in de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden.

Naast de Search is er nog altijd de FAQ .. Gebruik de FAQ dus! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 22-08-2003 11:38 ]

Dit topic is gesloten.