Toon posts:

S.M.A.R.T. status van een harddisk wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een util bestaat om de S.M.A.R.T. gegevens te wijzigen?

M'n harddisk is een paar keer niet gaan draaien enkele maanden geleden, maar heeft daar nu geen last meer van. Maar volgens S.M.A.R.T. is het mis, want de threshold waarde is overschreden hiervan.

Ik zou het graag resetten, maar hoe? Ik kan er verder niks over vinden.

Martijn

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 18:27

Croga

The Unreasonable Man

Dat hoop ik niet dat dat kan!

Als de threshold waarde overschreden wordt, betekend dat dat er nog steeds iets mis is, en hij het ieder moment kan begeven. Als hij nog binnen de garantie valt, kun je hem gewoon laten omruilen...

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Schijf opsturen? lijkt me het verstandigste

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
SMART kun je disablen in de BIOS, maar het fijne ervan is dat je het als bewijs kan gebruiken om je schijf in te leveren en van garantie gebruik te maken.

als je geen garantie meer hebt en de melding niet meer wil zien staat dat ergens in je BIOS. maar onthoudt dat de schijf kapot aan het gaan is en dat je dus regelmatig moet (gaan) backuppen. kom niet aan met een topic "mijn schijf is gecrasht, maar mijn hele leven staat erop"

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom zou je dat willen wijzigen? Het is juist handig, zo kun je het overlijden van een harddisk voor zijn. Resetten is onmogelijk, maar je kunt het inderdaad in de BIOS uitschakelen. Maar ik raad je aan om de HDD te omruilen, mocht de data je lief zijn. Draai eens het diagnosetooltje van de HDD fabrikant dat je op de supportsite van de fabrikant kunt vinden :) Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?"

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 22-08-2003 11:36 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Idd, smart is een diagnose-tool waarmee je de "gezondheid" van je disk kan bekijken.
Als er waardes overschreden worden en! je diagnose-tool geeft een fout aan is er iets kapot aan het gaan. De diagnose doe je natuurlijk met de juiste tool; die van jouw merk hdd. Ga je met die cijfers rommelen (als dat al zou kunnen; het kan niet (igg niet met de officieele tools)) neem je jezelf in de maling, er zijn fouten maar je negeert ze gewoon (kop in het zand). Niet zo handig dus . . .

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:36

BaRF

bijna kerst

Zie het maar als de kilometer teller in een auto. Er zijn bv mensen die die meter terug willen draaien als ze hem gaan verkopen, maar helaas dit *mag* niet :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1