Abit KT7 of MSI K7T Pro-2A

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik ga volgende week nieuw systeempje bouwen.. TB900 er in.. en deze wil ik op 1 Gig laten lopen (en daarna zien we wel).

Ik was er eerst heilig van overtuigd dat ik een KT7 wilde (zonder RAID).. maar die MSI K7T-Pro2A komt ook wel heel erg goed uit de bus.. pijnz pijnz pijnz...

Ik heb voor mijn vriendin een jaar geleden een budget PC gebouwd met een Athlon 600Mhz op een MSI bordje (was ff niets anders bij de hand).. maar ik vind dat bordje best wel niet zo geweldig. Nogal wat gezever mee gehad.. dus had ik eerst zoiets van.. MSI.. erhm nah lamaar.. zeker omdat die K7T-Pro geen multiplier switch had.

Maar die heeft die K7T-Pro2A wel.. en ook geheel jumperless BIOS zoals de KT7.. en hij komt als veel stabieler uit de tests op AnAndTech .. en hij kost ook nog es evenveel als een KT7?

Iemand enige ervaringen met die Pro-2A en/of de KT7.. en wat zijn jullie meningen? Ik weet het ff zo snel niet .. het enige wat die KT7 als voordeel heeft boven die K7T-Pro2A is dat hij een ISA slot heeft en ik nog een prima ISA 128K ISDN kaartje hebt.

Ik sta open voor suggesties, opmerkingen etc.... en ja ik heb met search gezocht maar geen enkel topic gevonden wat een beetje info verschaft over die K7T-Pro2A, zeker niet in vergelijking met een KT7.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik heb ze allebei en de MSI is beter . Enige nadeel is dat ie maar tot 1.8V gaat tegenover 1.85 voor de Abit .

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Waarom is die MSI beter?

En dat verschil van 1.80v tegenover 1.85v ..gaat dat uit maken om mijn TB900 stabiel op op 1000Mhz te krijgen?

Very curious :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Heb de Asus A7V: bevalt me wel, nog geen serieuze problemen gehad. Alleen met de doos zat een beetje te stevig dichtgeplakt. Maar ja je kunt niet alles hebben.

TB 1100; asus a7v; hercules 3dprophet II gts 64mb.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik wil best geloven dat die A7V ook een heel goed bord is.. alleen ik vind zo'n softbios wel errrrug makkelijk (ik heb nu zelf al 2 jaar een BH6.. je raakt verwend :) ).. en ik heb een hekel aan dipswitches ... dat gepiel de hele tijd.. ;)

Dus tis of een KT7 of een K7T-Pro2A voor moi. is het enige verschil tussen een Pro2 en een Pro2A dat er op de 2A een ATA 100 controller zit en de Pro2 alleen ATA 66 support?

Verwijderd

Ik heb ook getwijfeld en heb de MSI-k7tpro-2 uiteindelijk gekocht op de beurs. De 2a was er niet :( maar ik zou wel voor de msi gaan. Die is volgens mij iets goedkoper en bij mij harstikke stabiel en snel met tbird900. En de 2a heeft ata100 en (ik kan me vergissen) de abitkt7 niet.

En mijn msi heeft trouwens wel support voor 1,85.

Verwijderd

Ik krijg mijn systeem trouwens met alleen de FSB al op 990 dus als je de l1 bruggen inkleurt moet je met dit bord dik de gyg halen dacht ik zo.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ja maar ik wil eigenlijk de FSB met rust laten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pro2 heeft een Southbridge van het type 686A en die ondersteunt ATA66.

De Pro2A heeft een Southbridge van het type 686B en die ondersteunt ATA100.

Verder zijn de bordjes identiek.
Pagina: 1