Toon posts:

Tiscali ADSL en router

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heeft inmiddels de reclames van Tiscali wel gezien (512/256 voor 24,95 per maand). Ik sta op het punt om over te schakelen van Wanadoo (52,50 per maand :() naar Tiscali (24,95 per maand ;) ), maar zit nu met (misschien) een probleem. Ik heb namelijk een Draytek Vigor 2600 modem/router waarmee ik 3 pc's had aangesloten op Wanadoo ADSL (via KPN lijn). Echter, Tiscali maakt gebruik van haar eigen ADSL netwerk en nu vraag ik mij af of de Vigor 2600 uberhaupt wel werkt met dit netwerk. Dit omdat de Vigor 2600 een modem en router in één is!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bij mijn weten is de Vigor 2600 gewoon compatible met het BabyXL netwerk.

Het enige wat ik je kan aanraden is om even de helpdesk te bellen, dan kan je er namelijk met 100% zekerheid achter komen.

Verwijderd

Topicstarter
Is het Tiscali-netwerk BabyXL?

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
Goede vraag. Het zou namelijk heel goed kunnen dat het inderdaad niet werkt.

Maar er komt een nieuwe versie, de 2500 om precies te zijn. Die is ook compatible met oa Mxstream :)
Introductie DrayTek Vigor 2500 series ADSL modem/routers
Deze reeks routers zijn een aanvulling op de bestaande Vigor 2600 reeks. Er
zijn twee basisuitvoeringen: de normale Vigor 2500 en de Vigor 2500 WE met
ingebouwd wireless (802.11b) access point. Net als bij de Vigor 2600 zijn er
twee series: voor ADSL over analoog (Annex A) en de -I serie voor ADSL over
ISDN (Annex B). In tegenstelling tot de Vigor 2600-I serie functioneren de
Vigor 2500-I en Vigor 2500WE-I wél met ADSL over ISDN van KPN. Daarmee
werken de Vigor 2500 series met alle belangrijke aanbieders van ADSL in
Nederland. Het apparaat heeft verder veel van dezelfde sterke punten als de
Vigor 2600 serie, waaronder NAT, een filtering firewall en een gemakkelijke
configuratie via een webconfigurator. Daarentegen heeft de Vigor 2500 serie
2 in plaats van de 8 VPN kanalen van de 2600 ter beschikking. Meer
informatie over deze routers is te vinden op
http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2500

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 11:17:
Is het Tiscali-netwerk BabyXL?
Naar mijn weten wel, want BabyXL is toch van Tiscali zoals ook gemeld was in dit topic, als je daar naar deze reactie (en verder) kijkt kom je er wel uit denk ik...

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:36
Woudloper schreef op 22 August 2003 @ 11:29:
[...]

Naar mijn weten wel, want BabyXL is toch van Tiscali zoals ook gemeld was in dit topic, als je daar naar deze reactie (en verder) kijkt kom je er wel uit denk ik...
Tiscali biedt zowel via mxstream als BabyXl aan. De Tiscali ADSL Light variant loopt volgens mij over KPN mxstream. Dus je vigor 2600 kun je dan gewoon blijven gebruiken.

Als ik een postcode check doe op mijn postcode dan krijg ik:

Tiscali ADSL Light via KPN Albert Heijn

Als je kijkt op de draytek site vind je het volgende:

De DrayTek Vigor 2600 werkt met ADSL over POTS oftewel Analoog (Annex A) via KPN ASDL (voorheen Mxstream), BaByXL, BBned en Versatel.

[ Voor 21% gewijzigd door kwiebus op 22-08-2003 11:44 ]

• kwiebus
Cutebritney schreef op 22 August 2003 @ 11:26:
Goede vraag. Het zou namelijk heel goed kunnen dat het inderdaad niet werkt.

Maar er komt een nieuwe versie, de 2500 om precies te zijn. Die is ook compatible met oa Mxstream :)

[...]
Wat is dit nou weer voor overbodige reply?

De 2600 is compatible met mxstream dus wat wil je nou.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doe eens relaxed ofzo. Het is niet kwaad bedoeld hoor. Je kan ook gewoon relaxed doen. Je reactie komt nogal aggressief over. Uit dat een volgende keer ff niet op het forum ofzo :{. je helpt daarmee alleen het topic om zeep.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• kwiebus
JvS schreef op 22 augustus 2003 @ 11:49:
Doe eens relaxed ofzo. Het is niet kwaad bedoeld hoor. Je kan ook gewoon relaxed doen. Je reactie komt nogal aggressief over. Uit dat een volgende keer ff niet op het forum ofzo :{. je helpt daarmee alleen het topic om zeep.
Ach het niet aggressief bedoeld hoor, het spijt me al dat zo overkomt.

Ik stoorde mij er alleen aan dat sommigen niet eerst zelf proberen en zoeken en dan pas (duidelijk) vragen of antwoorden.

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
kwiebus schreef op 22 augustus 2003 @ 12:04:
niet eerst zelf proberen en zoeken en dan pas (duidelijk) vragen of antwoorden.
Niet om het een of ander, maar die quote komt rechtsreeks van Draytek. Zojuist per mail gehad, aangezien ik reseller ben. Ik ben er dus best wel zeker van dat de informatie wel juist is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uhh.. Kwiebus, lees even mijn eerste vraag! Dat hij compatible is met MxStream weet ik ook wel, want ik werk nu met zo'n 2600 via Wanadoo ADSL (=MxStream). Ik wil graag weten of hij compatible is met het Tiscali (=babyXL??) netwerk!

Daar blijkt dus nog enige twijfel over te bestaan..

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Cutebritney schreef op 22 augustus 2003 @ 12:08:
[...]

Niet om het een of ander, maar die quote komt rechtsreeks van Draytek. Zojuist per mail gehad, aangezien ik reseller ben. Ik ben er dus best wel zeker van dat de informatie wel juist is ;)
Waar kwiebus op doelde was niet de juistheid van je informatie, maar het feit dat de TS daar niets aan heeft. Hij wil weten of zijn Vigor 2600 nog zal werken met BabyXL, omdat hij anders een ander merk/model zal moeten aanschaffen. Het enige dat jij toevoegde was eigenlijk een mogelijk alternatief voor het geval de Vigor 2600 niet zou werken en dit alternatief is blijkens je post nog niet eens op de markt. Bovendien werkt MxStream = KPN ADSL nu al bij TS, dus dat de Vigor 2500 daarmee gaat werken is wat overbodige informatie. Uit de quote begrijp ik overigens dat het bijzondere van de Vigor 2500 gaat zijn dat KPN ADSL ook op ISDN gaat functioneren.
Een beetje begrijpen doe ik de reactie van kwiebus daarom wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Velthuis op 22-08-2003 13:24 ]

• kwiebus
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 12:09:
Uhh.. Kwiebus, lees even mijn eerste vraag! Dat hij compatible is met MxStream weet ik ook wel, want ik werk nu met zo'n 2600 via Wanadoo ADSL (=MxStream). Ik wil graag weten of hij compatible is met het Tiscali (=babyXL??) netwerk!

Daar blijkt dus nog enige twijfel over te bestaan..
Dat de 2600 geschikt is voor babyxl had ik in mijn reply gezet.

Het enige waar verwarring over is of ADSL SURF want daar blijkt het om te gaan via babyxl loopt. Dit blijkt dus afhankelijk van de beschikbaarheid van tiscali in je omgeving.

Van de tiscali site:

Tiscali biedt Tiscali ADSL Surf aan via het eigen netwerk. Waar het Tiscali-netwerk nog niet beschikbaar is, biedt Tiscali u ADSL aan via het KPN-netwerk: Tiscali ADSL Light. Zodra het Tiscali-netwerk bij u in de buurt beschikbaar is, informeert Tiscali u over de mogelijkheden om over te stappen.

Bron: http://www.tiscali.nl/wordlid/adsl/default.asp

Dus als ADSL SURF nog niet beschikbaar is moet je (voorlopig) zoals ik het begrijp gebruik maken van de duurdere en langzamere adsl light variant.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
offtopic:
kwiebus> Goed geconcludeerd! Waarbij ADSL Surf (via BabyXL) normaal 24,95 kost en ADSL Light (via KPN ADSL) normaal 29,95 kost. Beide zijn echter de eerste 6 maanden 19,95.
Maar dit alles is offtopic en wordt elders al besproken.
Pagina: 1