Vreemd beeld

Pagina: 1
Acties:

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 09:30

MasterFreak

Zeker weten!

Topicstarter
zie HIER of scroll naar beneden

Hallo,
Ik wilde vannochtend mijn pc opstarten, maar dat ging niet zoals het moest, nl bij het starten van windows kreeg ik dit beeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/masterfreaksplace/images/raarbeeld.JPG
Grote versie

Eerst heb ik de monitor maar eens aan en uit gezet wat geen effect had, toen heb ik de pc maar eens gereboot (ongeveer hetzelfde beeld in bios en op het bootscherm van XP), toen de pc maar eens helemaal uit en aan gezet, weg vreemd beeld. Nu heb ik in de search wel gelezen van soort gelijke problemen dat dit een geheugen probleem kan zijn. Maar in feite zou dan alleen het uitgevoerde beeld toch niet goed moeten zijn? en de screenshot wel? Ik begrijp dan ook niet dat dat nu gebeurt ipv van een tijdje geleden toen het zo stikheet was. Ik heb mijn videokaart wel oc'ed (Club3D Radeon 9700) @ 392/317 met 3.3 NS geheugen van infineon erop. Gisteren zelfs nog gegamed en ook geen problemen (Unreal II en UT2003). Ik heb ook geen problemen gehad met artifacts oid op deze settings en daar draait deze kaart geruime tijd op. Het beeld is nog steeds goed na het aan en uit zetten ik zal zo even eens gaan gamen, kijken wat er gebeurd. Wat zou dit mogelijk nu kunnen geweest zijn dan? Want het zit mij nl niet erg lekker. :r

[ Voor 4% gewijzigd door MasterFreak op 31-08-2003 13:21 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het lijkt me dat je videogeheugen dit toch niet trekt, artefacten in 2D en 3D duiden toch op problemen met videogeheugen. Probeer 't eens zonder de OC...

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Topicstarter
misbehavingman schreef op 22 August 2003 @ 09:59:
Het lijkt me dat je videogeheugen dit toch niet trekt, artefacten in 2D en 3D duiden toch op problemen met videogeheugen. Probeer 't eens zonder de OC...
ok zal ik een doen, heb net eens de nature test van 3DMark 2001 gedaan (nog op 392/317) en die verliep vlekkeloos. Dat vindt ik nu ook zo raar, waarom kreeg ik in Windows problemen en nu bij het draaien van een (zwaardere) 3DMark test geen problemen. :?

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Topicstarter
Heb net even een complete 3DMark 2003 test gedaan op 385/317 (core was wel ietsje te ver overclocked :X . En geen raar beeld. Zou de videokaart bij het starten van windows niet gewoon "gecrashed" zijn? afijn ik clock de memory van de videokaart voor de zekerheid toch maar een eindje terug. :)

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik heb ditzelfde probleem ook, maar dan met een Club3D R9800 Pro zonder overclocken. Hij's is nog net nieuw dus ik wil graag weten of het aan de kaart ligt of aan settings ergens. Probeer eens een paar keer een reboot te doen via Windows, bij mij krijg ik het dan. Gek is ook dat ik het soms ook heb wanneer het BIOS en het bootscherm van WinXP wel goed zijn, pas bij het inlogscherm ziet het er dan garbled uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9683/full.gif
(clickable)

Ik heb het zowel met de nieuwste Omega's als met Catalyst 3.6.

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Topicstarter
Als ik jouw was zou ik eens andere/oudere drivers gaan proberen. (probeer het eens met de originele drivers van de CD bijvoorbeeld, daar moet de kaart goed op kunnen lopen.) Als je het dan nog hebt zou ik de kaart ruilen. Jij hebt je kaart niet overclocked dus dat kan het probleem niet zijn. (Wat bij mij blijkbaar wel het geval was).

[ Voor 21% gewijzigd door MasterFreak op 22-08-2003 17:35 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
illuware: als jij standaard drivers gebruikt en niet overclockt heb, kan je daarmee naar de winkel terug.

ze moeten hem dan ruilen

wel even jezelf er van vergewissen dat het geen software fout is, anders sta je zo voor lul in de winkel :+

[ Voor 30% gewijzigd door BasieP op 22-08-2003 17:39 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Topicstarter
Nou ik kick dit topicje weer omdat ik zojuist weer dit probleem had. Het valt mij op dat dit nu al voor de 2e keer gebeurt nadat de pc een redelijk tijdje uit heeft gestaan (12 uur ongeveer). Nu heb ik de pc weer moeten in en uitschakelen omdat het dan weer weg is, heb gelijk eens een game gespeeld (UT2003) en er gebeurde verder weer nix (gewoon normaal beeld, nix aan de hand). Mijn kaart draait nu 385/310 (had ik meteen ingesteld toen dit de eerste keer dit gebeurde) het lijkt me dat Infineon 3.3 NS geheugen dit toch wel moet aankunnen? Ik dacht nl dat mijn kaart toen op 317 mem op het randje zat en dat 310 toch wel te doen moest zijn. Verder is mijn pc als dit gebeurt ook niet instabiel, hij werkt gewoon, alleen met klote beeld. Stel nu dat mijn geheugen brak is, dan zou ik dit probleem toch vele vaker moeten hebben en niet 1x in de 2 weken ofzo?

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Topicstarter
Niemand die een enig idee heeft?

Verwijderd

Ik weet alleen van heeel vroeger (486 SX-33) dat mijn vader een ISA 16-bit videoplank had van NB het merk TOPLESS met 1mb. Deze bleek kapot te zijn. Wij konden altijd al geen DOS4/GW spellen spelen (Asterix, Alladin etc). Toen we w95 installeerden (wat een stap! :D ) bleek het direct na het booten vast te lopen als je een windowtje opende.

Toen hebben we de VGA-kaart vervangen en bleek deze inderdaad schuldig te zijn. Het geheugen rammelde zelfs als je de kaart schudde! (8>

Ik denk dat je kaartje beetje gaar is. Zeker als je std drivers geladen hebt en je niet oc'd. :/

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

illuware: ga er maar mee terug naar de winkel en ik denk dat MasterFreak het beter ook kan doen, want:
Als ik me niet vergis (MasterFreak) werken de overklokinstellingen pas als je windows hebt opgestart, dus zou de kaart geen problemen moeten geven in de BIOS... Correct me if i'm wrong, anders is het natuurlijk overduidelijk het overklokken dat het probleem veroorzaakt.
illuware: als jij nooit hebt gedaan aan overklokking: dan moet je als de donder terug naar de winkel gaan en zeggen dat ie DOA is (dead on arrival) want in de bios zou je ten alle tijde een goed beeld moeten hebben (of je moet een heel oud mobotje hebben dat de kaart voor geen meter ondersteund.....)
Misschien wat meer sysinfo zou makkelijk zijn....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Topicstarter
Ik had mijn kaart dus wel oc ed, (317 mem), maar kun je het werkgeheugen op deze setting al vernielen dan? ik heb nix volt modded. Het is zo vreemd dat het 2x na een koude start is gebeurd met ongeveer 2 weken ertussen, gamen geeft geen enkel probleem. (ps. ik draai nu de standaard waarden)

• Marky03
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem. vanochtend ook weer, pc heeft ongeveer 12 uur uitgestaan. en bij het aanzetten ook van die leuke zwarte dingen. restarten helpt niet, krijg die zwarte dingen ook in het bios en het hele bootproces. maar 1 of 2 min uitschakelen helpt wel.

heb een club 3d ati radeon 9500 non pro, is wel overclocked geweest. maar draait nu weer op standaard waarden.

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Topicstarter
Belthazor schreef op 31 August 2003 @ 13:15:
Ik heb precies hetzelfde probleem. vanochtend ook weer, pc heeft ongeveer 12 uur uitgestaan. en bij het aanzetten ook van die leuke zwarte dingen. restarten helpt niet, krijg die zwarte dingen ook in het bios en het hele bootproces. maar 1 of 2 min uitschakelen helpt wel.

heb een club 3d ati radeon 9500 non pro, is wel overclocked geweest. maar draait nu weer op standaard waarden.
idd, hoe vaak heb jij het dan? om de dag, week, weken? Bij mij gebeurde het voor de tweede keer na ongeveer 2 weken.

• Marky03
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01-2025
ligt er helemaal aan, de ene keer heb ik het 1x per maand, en de ander keer 1x per week. toevallig had ik het deze week 2x.
Pagina: 1