Toon posts:

[Access] Afronden decimalen in rapport *

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit met een behoorlijk probleem,

ik stel een rapport op met behulp van Dlookup functies in viual basic.
Ik haal zo waardes uit bepaalde tabellen en zet deze waardes in unbound textvelden. Nu kun je bijvoorbeeld van 1 nummeriek veld de decimalen instellen hoe die ze weergeeft in het veld. De waarde word echter met meerdere decimalen opgeslagen, anders dan dat ie weergeeft in een veld op een formulier of rapport.
Nu zit ik dus met het probleem dat ik meerdere waardes (zowel tekst als nummeriek) in een unbound veld op een rapport zit en hij dan de "opgeslagen" waarde dus met meerdere decimalen weergeeft. Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd in de tabellen zelf door het veld op 2 decimalen en fixed te zetten maar het helpt allemaal niks.

Wie kan mij helpen???

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Als je toch al een functie gebruikt als gegevensbron voor het veld (een DLookup), waarom dan niet gewoon ook de afrondfunctie gebruiken? Eén keer raden hoe die heet...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan dus ook met Dlookup?

Zo ja, zou je ff een voorbeeldje kunnen geven?

• ATS

ATS

Je gebruikt nu een functie als waarde:
=DLookup(...)

het resultaat wil je afronden, dus:

=Round(DLookup(...))

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
dan krijg je zeg maar zoiets dus??

veld = Round(Dlookup("veld", "tabel", "where=" & id),2)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:02
dat is niet "met" Dlookup, Round is een functie die iets doet met de waarde die uit het (...) gedeelte komt, wat daar ook staat. Dus ook als je daar met Dlookup een waarde opvraagt, maar met alle andere mogelijke manieren van waarden opvragen

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok dat begrijp ik, heb het net ff geprobeerd maar acces kent de functie "round" helemaal niet bij mij, gebuik acces '97

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:02
ik weet zo niet of Access'97 die functie kent.

Het gaat hier in Access 2000 in VBA: "Round ([veld1],1)" en in een query: "Round([Veld1];2)"

• ATS

ATS

Een Round functie kan je zelf defineren:
code:
1
2
3
4
5
Function Round(arg as Long, precision as Integer) As Long
Dim Long p
p=10^precision
Round=CLng(p*arg)/p
End Function

Let up: untested. Het gaat om het idee.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal maandag op het werk maar weer is een poging doen :r
Pagina: 1