Toon posts:

Pixels vershieten tijdens typen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer werkte helemaal fijn tot gister. Wat ik gedaan heb is het volgende:

- Ik heb windows 2000 helemaal geupdate (servicepack 4) (het werkte)
- Toen bleek dat mijn videoinstellingen niet geladen werden tijdens het opstarten, maar als ik in eigenschappen even één keer op OK click is het wel weer goed. Toen heb ik de nieuwste detonator van nVidia eroverheen gedraaid en laadde hij het wel.
- Ook mijn muis vergat telkens dat ie met de middelste knop moest dubbelklikken, dus heb ik de nieuwste logitech mouseware daar overheen gezet.

Zelfs tijdens het typen van deze vraag, schoten per getypt karakter pixels van hun normale zwarte kleur naar licht geel en bij de volgende toetsdruk is het weer goed en verdwijnt elders op het scherm een pixel.

Iemand een idee? Het moet wel bijna door één van de bovengenoemde acties komen, alleen zou ik niet weten welke en waarom.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet de hardware acceleratie eens een stukje naar beneden. Dit kan in sommige gevallen wel eens helpen bij het opsporen en verhelpen van dit soort vage problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat als ik de hardwareversnelling helemaal uitzet, dat het dan helemaal goed is. Dank daarvoor. Maar het kan toch niet zo zijn dat dit de bedoeling is toch? Ik bedoel, lever ik nu niet onzettend in op de prestaties?

Verwijderd

Topicstarter
Toch zie ik nog een aantal spook-pixes verschijnen hier en daar...
Ik heb het idee dat het installeren van servicepack 4 niet mijn beste zet was.
En ook heb ik het idee dat downgraden terug naar 3 niet echt een optie is.

Verwijderd

Topicstarter
Het komt niet goed zo.
Ik heb zojuist een ghost over mijn hd heengehaald en zodoende alle oude instellingen en installaties herplaatst. Die ghost is 3 maanden terug gemaakt en het probleem is slechts 1(!) dag oud.
Heb ik hier te maken met kapotte hardware?

Mijn videokaart is een ASUS NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

Dit is wat ik zie:

http://members.chello.nl/j.jelsma2/forum/pixels.jpg

Kan het misschien ook aan mijn monitor liggen? Lijkt me stug (Ik heb een LG Studioworks 775)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 23:35
Denk dat je even de FAQ moet lezen.....kicken binnen 24uur is uit den bozen....een goede manier hoe je je topic dicht wilt krijgen...

Je kunt namelijk je posts editen door op dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif icoon te clicken...zodat je eventueele updates kan toevoegen....zonder te kicken.

Het is niet constant? Dus altijd op de zelfde plekken of zo? Doe eens degauss met je monitor.

[ Voor 32% gewijzigd door Graham op 22-08-2003 12:43 ]

Verwijderd

Wannabee modjes hebben we al genoeg op GoT dacht ik :+

Heb je in games problemen als gele vlekken op de muren (artifacts) , etc?
Dan lijkt t me aan de videokaart liggen. Is die kaart overclocked of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 12:48 ]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Probeer even een andere monitor en videokaart, dan heb je meer duidelijkheid in welke hoek je het moet zoeken (of kun je tenminste iets uitsluiten).

Door die Ghost terug te zetten heb je in ieder geval software/driver problemen al uitgesloten in mijn ogen. Dus blijft hardware over.

[offtopic] Het toevoegen van extra info valt volgens mij niet echt onder kicken, hooguit zou het via een edit van de startpost kunnen gebeuren [/offtopic]

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12
tis ff voor de duidelijkheid z'n videokaart anders zien wij het niet in de screenshot

voor de rest zou ik niet weten of het software matig is of hardeware matig, tis iig je videokaart.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09
Als ik het zo lees, dan lijkt het mij dat het ook aan de vidkaart ligt. Maar je zult toch wel monitor en videokaart moeten wisselen (natuurlijk niet tegelijk, anders weet je nog niet wat het probleem is). Dus probeer eerst de monitor even te wisselen.

@airhead,
je brengt me net op een ideetje 8)

@ensconce
Denk dat je best wel gelijk hebt, software matig kan het alleen niet zijn omdat het probleem nog voordoet na het terug zetten van een image van drie maanden geleden.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 22-08-2003 12:58 ]

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Heb je het onder DOS of onder het bootmenu ook? Ik mag aannemen dat als het daar ook hebt, dat je driverproblemen kunt uitsluiten. En als daar de afwijkingen groter zijn (blokken) , de monitor eigenlijk ook.
Klinkt toch alsof de videoram ergens oververhit aan het raken is. Probeer eens met een artifact tester te kijken of die hetzelfde waarneemt als jij.

Opvallend dat ik met mij 3DClub GF4 Ti4200 dat probleem sinds een week ook heb. En nog fraaier, bij mijn vriendin, die eenzelfde variant van Asus heeft, begon het drie dagen eerder. En we hebben de kaarten op dezelfde dag gekocht!

Ik moest morgen maar eens terug naar de winkel gaan.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een oud TNT1 kaartje in en de problemen zijn weg... Ik moet maar even de garantiepapiertjes zoeken.

Ik had de problemen niet tijdens het opstarten... Op het moment dat de cursor in beeld kwam, begon het al...

Wel vervelend zeg.

Komt er nu weer overheen dat mijn TNT1 kaartje de geest gegeven heeft en de garantiepapieren weg zijn...

Nou, dit gaat een prachtig weekend worden 8)7

Nu heb ik m'n monitor op 75Hz gezet met mijn GF4 erin... Ook de kleuren op 32bits... 't Lijkt nu goed te gaan...
Sandra, van SiSoftware raadde me dit aan, vandaar...
Ik kijk het dit weekend nog even aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 16:59 ]

Pagina: 1