Toon posts:

[WinXP] verschillende lettergroote( dpi) per account *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende aan de hand,

Windows xp
2 gebruikers
op 2 verschillende resolutie`s

nu wilt de ene gebruiker een andere lettergroote (Dpi), in menu eigenschappen van beeldscherm, geavanceerd, 120 dpi naar 96 dpi)
ik kan dit gewoon wijzigen, computer geeft aan dat ze gereboot moet worden , maar dan zijn ook de instellingen voor de andere gebruiker veranderd.

Hoe kan ik dit permanent veranderen zodat ik dit niet iedere keer hoef te veranderen

-- de achterliggende reden is ---

dat er een programma draait op een resolutie met die lettertypegroote

mocht het onduidelijk zijn, dan lees ik dit graag

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is volkomen duidelijk. Maar toch pas ik de topictitel iets aan volgens WOS Policy :)

Welkom op GoT!

Er zijn best manieren om bijv. een eigen resolutie en kleurendiepte te gebruiken, maar een andere lettergrootte? Ik ken geen manier die dat doet zonder een reboot (maar ik hoop voor je dat iemand anders er meer verstand van heeft :P )

Als je een reboot geen probleem vind, kan je het vast wel via een WSH script aanpassen & rebooten, maar dat lijkt me wat onhandig.

Als het enkel om het programma gaat, zou je eventueel zelfs tweede Windows kunnen draaien in een virtuele machine mbv. bijv. VMWare of Connectix MS Virtual PC.

Misschien kan je het ook goed werkend krijgen door met de lettergroottes te spelen in eigenschappen->vormgeving? Dat kan misschien wel makkelijker per user gedaan worden (al was het maar via een logonscript)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reactie,
zal de mogelijkheid van de tweede windows proberen.

de vormgeving werkt niet, bij het prog zwerven de letters alle kanten op