Toon posts:

Celeron II 566 op Aopen AXb6C (100mhz atx) -> 850?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb genoeg van mn P-II350 en wil dus op mijn (pII designed) moederbord een celeron II 566 plaatsen en die overclocken naar 850 mhz. Een gast die ik goed ken (BoneH) heeft dat ook gedaan, maar mijn vraag was dus of dat problemen levert met mijn moederbord. Ik heb namelijk een moederbord die automatisch voltage detect en jumper-less is enzo.
Met overclocken heb ik ook geen ervaring. Weet iemand hoe ik dit moet gaan doen of iemand betere alternatieve?
Mijn icq: 49560092, of mail breathe@lannium.nl
thanx.

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ax6bc heb ik heir ook met P3 650, en is prima bord; die BX chipset overklokt als een aap. Het probleem is de automatisch vcore detectie, zodat je het voltage niet omhoog kunt zetten; deze compu krijg ik op 761 en daarboven zegtie ja dikke lul geef maar meer stroom anders doet ik het niet. Dus dat is de beperkende factor. Ik weet niet hoever mensen zijn gekomen met een celly op dit bord, maar de BX set zal het probleem niet zijn >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja en wat betreft die celeron II 566? Kan ik dat overclocken zonder die voltage, want ik dacht al dat dat een probleem zou zijn. automatische volt detectie ofzo.

het voordeel is alleen wel dat ik niet met jumpers hoef te klooien

zijn er nog andere alternatieven voor mij? ik heb nu een pII 350 maar daar valt niet veel aan over te klokken dacht ik. en amd past niet ist wel?

Verwijderd

Topicstarter
En welke socket heb ik nu trouwens? Voor als ik ergens anders nog wat vraag.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Aopen AX6BC moederbord en ik ga voor een ABit slotket III :9~ converterbordje waar je voltge op kan instellen en de fsb (66,100,133) + een celly II 566@850 of celly II 600@900 (probeer ik althans!).
Dus als je zo'n beter converterbordje koopt, die van Abit is goed getest.....kun je weldegelijk het voltage omhoog schroeven.
Dit is de oplossing toch???

Verwijderd

Jij hebt een slot 1 moederbord......de nieuwere generatie cpu zijn vierkant (goedkoper om te produceren) maar met zo'n abit converterbordje kan je toch een nieuwe celeron kopen en direct voltage regelen op dat bordje

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor de tip! Fijn dat er ook mensen zijn met hetzelfde moederbord (en idee).

Ik dacht dat een 566 beter was over te klokken, en aangezien mn moederbord 100 mhz is wil ik die ook naar 100 mhz klokken (66->100)

Wat is het type, en waar haal je die abit waar jij het over had? En de processor? Heb je tips voor bepaalde shops? P.s. icq 49560092
cya :) :)

Verwijderd

Breathe: Het is zonder meer mogelijk dat je zo'n proccie op je mobo kunt planten....

Maar het gaat erom of de huidige C566's, die dus nu in de winkel liggen, nog steeds zonder moeilijke koelverbouwingen doodleuk op 850 willen lopen...

Iemand die daar wat verduidelijking in kan brengen ??

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat moet mij dus ook duidelijk worden ja, en wat voor coolertje moet erop?

Verwijderd

Golden Orb, die dingen zijn bruuuut :P

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hey, kheb mijn celly533@600 lopen met een coolermaster slotA > 1,2ghz. Voor 35 gulden compleet bij informatique. Hijs nu op zijn maximale geoverclockt (voor een celly I) en blijt op 2,2 volt evenwarm als standaard! flex ding dus!

groet

Verwijderd

Koop een Abit slotket 3 converterbordje of een andere maar je moet wel voltage kunnen in stellen op dat bordje. + een celly 566 en dat prak je in zijn geheel in je aopen moederbord. Klaar jij gaat hetzelfde doen als ik. Op naar de 850 mhz voor weinig!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja das mooi, lekker prutsen :9! Maar we hebben ook goede cooler nodig. Keep in touch ok?
mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Nog enkele dingen, kan mijn AX6BC moederbord 850mhz aan?

Waarom lees ik ergens anders 600@900 ipv 566@850
Ik dacht dat 566@850 beter zou werken, stabieler en meer kans op slagen.
En over koeler, moet die zuigen of blazen?

Verwijderd

Op donderdag 30 november 2000 18:38 schreef BoneH het volgende:
Breathe: Het is zonder meer mogelijk dat je zo'n proccie op je mobo kunt planten....

Maar het gaat erom of de huidige C566's, die dus nu in de winkel liggen, nog steeds zonder moeilijke koelverbouwingen doodleuk op 850 willen lopen...

Iemand die daar wat verduidelijking in kan brengen ??
Ja, de laatste 566's... BRUTE KONINGSCHIPS!!!!! cC0-stepping; sowieso 850 mhz out of da box, waarschijnlijk 900 of meer...!!! Kopen... *D

Verwijderd

Ik heb een celly2 566@893 Hiero...(105 Fsb).
2.0V Gekoeld door een golden orb..
zo stabiel as een banaan...
echt flex voor zo weinig centen...

ikke heb een Abit(Poep Mobo)vt7x4...+converter...Terouwens...

Verwijderd

Waarom lees ik ergens anders 600@900 ipv 566@850
Ik dacht dat 566@850 beter zou werken, stabieler en meer kans op slagen.
En over koeler, moet die zuigen of blazen?

Werkt allebei op jouw moederbord!! je moet zorgen dat je die celly 600 krijgt op 1,7 volt......dat zijn waarschijnlijk die cC0 stepping core's.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is dus niet meer risico met overklokken als ik een celly 2 600 mhz aanschaf?
En welke converter kan ik dan het beste gebruiken?
En wat is standaarvoltage waar ie op draait?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht namelijk dat je beter een celeron 566 kon kopen omdat die met 100*8.5 op 850 mhz draait.

En veel hoger wordt het een beetje moeilijker met stabieil houden dacht ik.

Daarnaast is convertertje ook belangrijk. Iemand suggesties?

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Hier een 566@930 met ORB 1,95 volt

Er Stabiel Hoger kan niet.. Te heet en te wienig voltage.. Gewoon DE grens dus

oja ik heb wel de cCo Stepping 1,7 volt dus

systeem specs

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 15:35
Aopen ax6bc, kan makkelijk een celeron 566 aan..........dat mobo gaat iig tot 8*152 geloof ik.
Maar uhm, je ziet 1 ding over het hoofd : je kan het voltage niet veranderen op dat moederbord, wat het overklokken moeilijker maakt :(....... maar verder een goed bordje, k zou eerst de celeron erin doen en dan kijken hoever je komt voordat je een ander mobo koopt.
Pagina: 1