[HD] IBM Imminent Failure

Pagina: 1
Acties:

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Het betreft hier een IBM 120 gig hardeschijf. 4 maanden oud.
De schijf is mijn 'data-backup' schijf. Wordt vooral gebruik als een dumpplaats voor eMule.

Ik was een weekje weg en liet eMule voor die tijd downloaden. Toen ik terugkwam meldde XP dat de schijf maar 6.99 gig groot was :o
eMule liep nog wel maar alle transfers stonden op 0 kbs en iedereen die in de queue kwam kon niks van me downloaden.

Na de computer meerdere malen geboot te hebben kon ik de hardeschijf eindlijk benaderen en een backup maken. Ik heb de partitie verwijderd, een nieuwe aangemaakt en geformateerd. Sindsdien functioneert de hardeschijf goed.

Helexis Drive Health meldt echter dat de hardeschijf op 25-08-03 de geest zal opgeven. Die datum fluctueert nogal.

Mijn vraag is: moet ik de hardeschijf nu naar de winkel terugbrengen (is binnen het eerste jaar van de garantie) of moet ik wachten totdat de failure daadwerkelijk aanwezig is?

http://members.home.nl/insanity/failure_imminent.jpg

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Spoooky
  • Laatst online: 23:44

Spoooky

Core temp 37°C

als je in je BIOS s.m.a.r.t. aan heb staan en hij daar errormeldingen geeft -> direct naar de winkel! Ik denk dat het hier ook aan de hand is. Ik heb het gehad met mijn (toen) gloednieuwe WD HDD, gelijk terug naar mycom gegaan en een nieuwe gekregen.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, direct doen! Een HDD hoort sowieso 100% te functioneren .. Je kunt in principe gewoon bij de winkel omruilen voor een nieuwe HDD, maar je kan het ook direct bij IBM doen. Check daartoe het RMA forumulier op de IBM support site :)

• Twisted
  • Laatst online: 17-12-2025
Binnen een jaar doe ik dat liever in de winkel. Dan kan ik waarschijnlijk meteen mijn nieuwe hd naar huis meenemen. Ik heb het al een keer via IBM gedaan... het duurde weken :(

Maar bedankt voor de feedback! =)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'