Toon posts:

[Flash Actionscript] Form checkboxes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 Probleempjes.

Ik heb 2 frames, de eerste is een formulier met 46 checkboxen, gelabeled 0 t/m 45, ik wil dat de gebruiker maximaal een x aantal checkboxen kan aanvinken die worden 'meegenomen' naar de 2e frame en in 4 variabelen worden gezet.

1) Ik ben geen kei in flash en doe dit normaal gesproken in php maar gezien ik geen idee heb hoe dat moet kan het net zo goed in flash. Iemand een idee hoe ik op een makkelijke manier de x aangevinkte getallen in 4 variabelen kan krijgen?

2) Hoe zorg ik ervoor dat er maar x kunnen worden aangevinkt? Ik dacht aan een Change Handler en dan optellen bij iedere change, maar hoe trek ik het dan weer af als ze uitgevinkt worden?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Flash hoort niet thuis in P&W, maar in W&G.

P&W -> W&G.

Zie ook de forum-descriptions.

https://fgheysels.github.io/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt twee vragen en ik snap ze niet helemaal:

1. x waardes in 4 variabelen stoppen? Hoe bedoel je dat?

2. Je kan met een loopje checken welke checkboxen geselecteerd (myCheckbox.getValue()), een teller bijhouden. Kom je over je limiet, dan kan je vervolgens de rest van de checkboxes disablen (myCheckbox.setEnabled()).

Hoe weet ik dit allemaal B) : HELP | ActionScript dictonary

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 22 August 2003 @ 10:27:
Je hebt twee vragen en ik snap ze niet helemaal:

1. x waardes in 4 variabelen stoppen? Hoe bedoel je dat?
Die zin is een beetje ongelukkig. Ik bedoel dus bijv, de 4 aangevinkte van de 46 in 4 variabelen krijgen zonder 46x if checked te doen.