Ik gebruikte altijd tmpgenc voor het converteren van avis(met xvid/divx/etc codec eroverheen) naar mpeg2 (voor svcd en dvd) of mpeg1 (voor vcd) te converteren. Dus inclusief resize met behoud van aspect ratio enzovoorts naar het beeld formaat van de tv (720x576). Ik vond dit een beetje erg lang duren(ongeveer 11 uur voor een film van 1,5 uur) terwijl ik toch een vrij snelle pc heb(amd2000+,768 mb ram). Daarom ben ik gaan kijken naar hardware oplossingen en kwam de volgende kaart tegen: Hauppage WinTV-PVR-350 PCI hiermee kan je tv kijken, mpeg decoden en opnemen met mpeg 1/2 encoder. Maar mijn vraag is of ik hiermee dus ook avis(incl codec) kan converteren naar mpeg 1/2(incl resizen), en dus niet alleen opnemen, en hoe lang dit dan gaat duren.
Nou volgens mij betekent "encoden in Mpeg 1/2" gewoon dat hij wat hij opneemt, rechtstreeks in Mpeg 1 of 2 gaat encoden... Die opties heb je ook op mijn Pinnacle PCTV Pro.
Encoden is volgens mij puur processorkracht. Je converteert kennelijk gedownloade avi's naar een SVCD of DVD-R om op de DVD speler te kijken. Misschien kan je een home theatre PC overwegen. Misschien heb je nog wat liggen, alles vanaf 300 mhz is zat. Koop een stille DVD-speler erin, en een grote HD, en gaan met die banaan.
No hassle met encoden in Mpeg...
Encoden is volgens mij puur processorkracht. Je converteert kennelijk gedownloade avi's naar een SVCD of DVD-R om op de DVD speler te kijken. Misschien kan je een home theatre PC overwegen. Misschien heb je nog wat liggen, alles vanaf 300 mhz is zat. Koop een stille DVD-speler erin, en een grote HD, en gaan met die banaan.
No hassle met encoden in Mpeg...
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Mijn pc is daar goed zat voor, maar het branden op dvd is toch handig. Maar ik vroeg mij dus af of ikd us ook die avis can converteren naar mpeg1/2, aangezien het nogal wat processorkracht eist en dus heel veel tijd.
Wat jij wil heet transcoden en dat kan de 350 niet. Wat je evt wel kunt doen is de avi full screen afspelen en de tv out naar de ingang van de 350 sturen, en dat dan opnemen. Dit werkt wel maar je krijgt een beter kwaliteit als je het "even" software matig converteerdMaar mijn vraag is of ik hiermee dus ook avis(incl codec) kan converteren naar mpeg 1/2(incl resizen), en dus niet alleen opnemen, en hoe lang dit dan gaat duren.
Dit is niet helemaal waar, de pctv pro doet dat encoden software matig, wat dus behoorlijk wat cpu kracht kost, de 350 doet het hardware matig. Zo kun je met een freeware programma (wintvcap) en de 350 op 720*576 mpeg-2 opnemen met minder dan 3 % cpu belastingNou volgens mij betekent "encoden in Mpeg 1/2" gewoon dat hij wat hij opneemt, rechtstreeks in Mpeg 1 of 2 gaat encoden... Die opties heb je ook op mijn Pinnacle PCTV Pro.
[ Voor 11% gewijzigd door amontillado op 22-08-2003 10:13 . Reden: vergeten ]
"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe
CCE is een softwarematige oplossing en encodeert op jouw configuratie realtime als je geen vbr gebruikt. Is wel een vrij duur programma, maar daar heb je vast wel een oplossing voor.
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Ok, thanx, maar nog een vraagje: bestaan er wel hardware oplossingen voor mijn probleem?
ja, de VMagic van Vidac kan dat maar die is nu tijdelijk niet leverbaar. Wellicht zijn er meer kaarten die het kunnen, even zoeken met google levert waarschijnlijk wel wat op.Scorpion1984 schreef op 22 August 2003 @ 13:48:
Ok, thanx, maar nog een vraagje: bestaan er wel hardware oplossingen voor mijn probleem?
*
[ Voor 100% gewijzigd door Scorpion1984 op 22-08-2003 16:44 . Reden: Probleem opgelost na herinstallatie cce ]
Verwijderd
[mierenneuk mode] Uh nee, transcoden is zonder decoding/encoding, en dat gebeurt hier wel degelijk [/mierenneuk mode].amontillado schreef op 22 August 2003 @ 10:10:
Wat jij wil heet transcoden en dat kan de 350 niet.
Maar serieus, goede MPEG encoding kost nou eenmaal veel tijd. Die hardware oplossingen zoals de PVR 350 zijn echt slappe aftreksels die in de verste verte niet in de kwaliteitsrichting komen van goede MPEG encoders zoals tmpegenc (win32) of mpeg2enc (linux). Met kwaliteit bedoel ik niet dat je bij een bitrate van 10Gbps een goed plaatje krijgt, maar dat er bij lage bitrate een zeer goed plaatje tevoorschijn komt, en dat het aan alle standaarden voor DVD/SVCD/VCD voldoet, en met name die laatste twee zijn zeer strict...
Heb je natuurlijk in principe helemaal gelijk in, zeker als je spreekt van avi naar mpeg is het inderdaad officieel geen transcoding. Vaak wordt de term echter als zodanig wel gebruikt, maakt het zoeken naar produkten ook wat makkelijker. Maar ok, je hebt gelijk, en dan ook maar even met een fatsoenlijk quote je, zoals het bij Afterdawn zo mooi staat :[b][message=18568732,noline]Beelzebubu schreef op 22 August 2003 @ [mierenneuk mode] Uh nee, transcoden is zonder decoding/encoding, en dat gebeurt hier wel degelijk [/mierenneuk mode].
Transcoding or more specifically Compressed-domain Transcoding means normally a re-encoding process that changes the video or audio features, such as resolution or bitrate, by changing parts of the a/v content, but not by reconstructing the content again (which is the case in encoding process).
Ben ik het wel mee eens, de pvr 350 voldoet prima als je een mpeg2 vanaf zo'n 3 á 4mbps vbr captured, maar svcd is matig en vcd nog minder dan dat. Daarvoor kun je beter een beetje spelen met tmpenc.Maar serieus ......,maar dat er bij lage bitrate een zeer goed plaatje tevoorschijn komt, en dat het aan alle standaarden voor DVD/SVCD/VCD voldoet, en met name die laatste twee zijn zeer strict...
[ Voor 9% gewijzigd door amontillado op 23-08-2003 02:25 . Reden: weer eens vol met typo's ]
Pagina: 1