Toon posts:

[usb] hub valt uit als ik adapter inplug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al meer dan een jaar ben ik de tevreden gebruiker van een Vivanco usb-hub. Nu heb ik onlangs een digitale fotocamera gekocht. Toen ik deze op de hub wilde aansluiten, kreeg ik de melding in windows xp dat de hub niet genoeg stroom kon leveren. Logisch eigenlijk, want de hub draaide passief. Daarom sloot ik de hub aan op het lichtnet (actief dus). Meteen hierna vielen alle usb-apparaten (muis en toetsenbord) aan de hub uit. Ook alle ledjes op de hub vielen uit. Zodra ik de hub weer loskoppelde van het lichtnet, sprong alles weer aan. Vervolgens heb ik de pc uitgeschakeld, de hub weer op het lichtnet aangesloten en vervolgens de pc weer opgestart. Zelfde probleem. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen? Heb al gezocht naar een oplossing, maar kon hier op GoT niks ontdekken.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik ken het model niet, maar ik neem aan dat er een blokvoeding bij zit?
Is de voeding wel correct? Het zou kunen zijn dat de polariteit verkeerd is en je daardoor kortsluiting veroorzaakt en de USB bus zich daarom afsluit.
Of de spanning is misschien te hoog?

[ Voor 28% gewijzigd door -=bas=- op 22-08-2003 10:12 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 22 augustus 2003 @ 10:11:
Ik ken het model niet, maar ik neem aan dat er een blokvoeding bij zit?
Is de voeding wel correct? Het zou kunen zijn dat de polariteit verkeerd is en je daardoor kortsluiting veroorzaakt en de USB bus zich daarom afsluit.
Of de spanning is misschien te hoog?
Heb gewoon de adapter gebruikt die bij de hub zat. Erg jammer dat ik deze destijds niet meteen heb getest, want de garantie is allang verlopen. Dit is het model:

Afbeeldingslocatie: http://www.vivanco.com/images/products/EAN4008928/4008928037876_p01.jpg

Bovenaan op de foto zie je op de hub 2 led's. Als de hub is aangesloten op de USB-poort van de pc dan brandt het linker ledje. Zodra de adapter wordt aangesloten dan gaat het rechter ledje branden en valt het linker uit. Ook alle led's van de USB-uitgangen op de hub vallen dan uit. Je hoort ook duidelijk een relais schakelen als de adapter aan- of afgesloten wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 13:17 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

wat je ook zou kunnen proberen is om als je je digicam aan de hub hangt.
je digicam aan te sluiten op de oplader.

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 22 August 2003 @ 13:11:
wat je ook zou kunnen proberen is om als je je digicam aan de hub hangt.
je digicam aan te sluiten op de oplader.
Kan niet. Is een goedkoop modelletje op batterijen dat automatisch overschakelt op 'USB-stroom'. Rechtstreeks op de tweede USB-poort van de pc doet de camera het overigens gewoon goed. Het is echt de hub die de problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee hoe ik de hub 'active' aan de praat krijg?

Verwijderd

Topicstarter
Een laatse schop. Het is namelijk een heel irritant probleem, omdat ik ook geen andere stroomverslindende apparaten meer kan aansluiten op de hub, zoals een webcam.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je al een andere adaptor geprobeerd ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 25 August 2003 @ 22:39:
heb je al een andere adaptor geprobeerd ?
Heb ik niet, tenminste, eentje die past, anders had ik dat zeker gedaan. Maar nogmaals, ik gebruik de bijgeleverde adapter!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 15:48 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 21:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Pak een multimeter en meet of de adapter het juiste voltage afgeeft.

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1