Opeens CRC errors in veel archives *

Pagina: 1
Acties:

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Vandaag kreeg ik verschillende image's van programma's niet uitgepakt die voorheen wel uitgepakt konden worden.
Ik kreeg de melding CRC.

Het vreemde was dat een oud klasgenoot van mij dit verhaal een paar uur daarvoor had verteld. Ook hij had ineens last van errors als hij rarbestanden wilde gaan uitpakken.

Ik heb hier nog nooit last van gehad terwijl ik al jaren dagelijkt mee werk.
Ook voor mijn oud klasgenoot was dit een vreemd verschijnsel.

Als dit bij 1 reeks rar bestanden ineens zou opduiken zou ik het niet als vreemd ervaren. Dit gebeurd ineens bij meerdere packedges die ook nog eens van totaal verschillende servers komen. En mijn oud klasgenoot heeft er ook ineens last van.
We hebben geen bestanden uitgewisseld of wat dan ook.

Ik ben eens gaan zoeken naar de term CRC en kwam hele hoop info tegen. Ook hier op got.
De 1 vertelde dat je HD binnenkort wel zou gaan begeven
de ander dat Windows dit wel eens kon veroorzaken

Maar ik kwam ook deze site tegen:
http://vx.netlux.org/lib/static/vdat/tuarc001.htm

Zou het een nieuw virus kunnen zijn die al mijn archive corrupt maakt.
Ik draai namelijk een up to date norton anti virus

Ik snap dat het natuurlijk altijd een virus kan zijn, maar de toeval is dan wel groot dat mijn oud klasgenoot het toevallig ook vandaag heeft gekrege terwijl het enige contact tussen ons msn is geweest.

Waar ik dus eigenlijk naar benieuwt ben is of er meerdere mensen zijn die deze week ineens last zijn gaan krijge van corrupte ingepakte archive?

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
schopje...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems -> Software Algemeen, dit lijkt me wat beter in SA passen...
Je topic omhoog schoppen mag pas na 24 uur, zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done.

Je topictitel is trouwens niet zo duidelijk. Zou je een wat betere topictitel willen bedenken die de lading van het topic goed dekt, en die door willen geven via topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif)

[ Voor 26% gewijzigd door SH007 op 22-08-2003 16:10 ]

Verwijderd

Zou het een nieuw virus kunnen zijn die al mijn archive corrupt maakt.
Ik draai namelijk een up to date norton anti virus
Aangezien het artikel al direct begint met 'Archive infectors aren't common in the wild' moet je hiervoor niet op NAV vertrouwen..

Kun je me zo'n archive sturen? Dan kan ik eens kijken of AVs er wat in vinden..en ook nog laten opsturen voor analyse.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Op verzoek titeledit

Ik zou toch nog even goed kijken naar hardwarematige problemen (naast HDD ook geheugen en bijv. overclocken). En als het enkel bij gedownloade bestanden je NIC / je download programma.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Probeer eens een nieuwe versie van winRAR te downloaden. Het wil wel eens voorkomen dat archives gemaakt met een nieuwe winRAR niet te extracten zijn met een oude versie.

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 18:10:
Probeer eens een nieuwe versie van winRAR te downloaden. Het wil wel eens voorkomen dat archives gemaakt met een nieuwe winRAR niet te extracten zijn met een oude versie.
Inderdaad Een vriend van me had dat ook! Toen ik bestanden inpakte en naar hem stuurde lukte het neit! STeeds een CRC error :S

Dus Vroeg ik welke winrar hij gebruikte! hij gebruikte een 2.x versie :S Terwijl ik 3.2 gebruikte zo ik liet hem het nieuwste downloaden en het werkte PRIMA :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Toevallig had ik daar van de week ook last van.
Dit ging om vrij oude RAR-files, die ik via de USB-stick mee genomen had naar mijn ouders.
Ik vermoed dat er inderdaad iets met compatibiliteit van de verschillende RAR-versies gebeurd is.
Maar goed, meestal is het wel te fixen, door RAR de archive te laten repareren. Duurt ff en kost wat ruimte.
Maar dat neemt niet weg dat het irritant is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Als je er gewoon voor zorgt dat op beide computers altijd de nieuwste winRAR geinstalleerd staat, dan ben je er ook klaar mee. Wel slordig dat nieuwe archives niet te gebruiken zijn met oude versies van winRAR.

Maar ach, komt er dan wel op neer dat ze nog wat doen, daar bij RAR. ;)

• BlueInk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 15:58
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 17:00:
/.... Wel slordig dat nieuwe archives niet te gebruiken zijn met oude versies van winRAR.

Maar ach, komt er dan wel op neer dat ze nog wat doen, daar bij RAR. ;)
Vanaf versie 3.0 is er een en ander aan het formaat gewijzigd. Er is nl. de implementatie van AES 128 bits en het PAR-systeem geweest.
Als gevolg daarvan kunnen archieven gemaakt door +3.00 niet meer worden geopend met versies ouder dan 2.90.

Versie 2.90 was daar nl. reeds op voorzien, maar dit werd niet vermeld in de doumentatie. ;)
Pagina: 1