Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Buiten het demuxen om (waar vast wel een avidemux (niet voor windows zo te zien) voor te vinden is)..DynaMikeY schreef op 22 August 2003 @ 01:25:
Ik heb een AVI file met daarin een OGG audio stream, deze wil ik extracten, en converteren naar MP3. (met BeSweet)
Maar ik zit dus even met het demux probleem... anyone?
Waarom zou je een kwalitatief goede geluidstrack willen verslechteren door em te converten naar een ander lossy formaat? Om dezelfde kwaliteit te behouden moet je de bitrate daarvan een stuk hoger leggen. (En ook AC3, ik ga er van uit dat je dat bedoelt, is lossy.)
Het is, zogezegd, nogal nutteloos om eerlijk te zijn.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het gaat om 1 episode uit een serie die in OGG is, de rest was AC3. Ik converteer alles naar MP3, omdat ik zoveel mogelijk op een DVD+R wil zetten. (het gaat in totaal toch al om 3 DVD+R's.CyBeR schreef op 22 augustus 2003 @ 03:38:
[...]
Buiten het demuxen om (waar vast wel een avidemux (niet voor windows zo te zien) voor te vinden is)..
Waarom zou je een kwalitatief goede geluidstrack willen verslechteren door em te converten naar een ander lossy formaat? Om dezelfde kwaliteit te behouden moet je de bitrate daarvan een stuk hoger leggen. (En ook AC3, ik ga er van uit dat je dat bedoelt, is lossy.)
Het is, zogezegd, nogal nutteloos om eerlijk te zijn.
Ook wil ik een standaard aanhouden (divx5 2pass + lame vbr mp3), omdat ik de files overal zonder extra filters of andere programma's wil afspelen. Ik heb uniformiteit in de naamgeving, en dat wil ik ook strak houden met het formaat. Uniformiteit rulez nl.
Dus, zo nutteloos is het niet
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Aha. Nou ja, zoek op google naar avi demuxers, of install een fatsoenlijk OS zodat je de gelinkte demuxer kunt gebruiken
(ik kon er zo snel geen voor windows vinden, sorry)
Overigens zou ik voor ogg geluidstracks gegaan zijn. Betere kwaliteit by far dan mp3
Overigens zou ik voor ogg geluidstracks gegaan zijn. Betere kwaliteit by far dan mp3
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ogg heeft vaak bij lagere bitrates dezelfde kwaliteit als MP3 hoor, dus wat dat betreft is het al niet de moeite waard om naar MP3 te converteren. En verder is dat gedoe over uniformiteit ook een beetje dooi, als je het weer gaat converteren verlies je alleen maar kwaliteit.DynaMikeY schreef op 22 August 2003 @ 09:35:
[...]
Het gaat om 1 episode uit een serie die in OGG is, de rest was AC3. Ik converteer alles naar MP3, omdat ik zoveel mogelijk op een DVD+R wil zetten. (het gaat in totaal toch al om 3 DVD+R's.
Ook wil ik een standaard aanhouden (divx5 2pass + lame vbr mp3), omdat ik de files overal zonder extra filters of andere programma's wil afspelen. Ik heb uniformiteit in de naamgeving, en dat wil ik ook strak houden met het formaat. Uniformiteit rulez nl.![]()
![]()
Dus, zo nutteloos is het niet
Als je uniformiteit wil koop je toch gewoon de DVD
Met uniformiteit bedoel ik niet kwaliteit, maar eenduidigheid. Ik vind het ruk om alle files in hetzelfde format + dezelfde codecs te hebben, op 1 na, waarvan de codec ook nog eens behoorlijk afwijkend is.Bigs schreef op 22 August 2003 @ 11:58:
[...]
Ogg heeft vaak bij lagere bitrates dezelfde kwaliteit als MP3 hoor, dus wat dat betreft is het al niet de moeite waard om naar MP3 te converteren. En verder is dat gedoe over uniformiteit ook een beetje dooi, als je het weer gaat converteren verlies je alleen maar kwaliteit.
Als je uniformiteit wil koop je toch gewoon de DVD
Dat je met conversie op conversie kwaliteitsverlies hebt zal ik niet bestrijden, maar voor mij is het niet hoorbaar. En dan gaat de de-facto standaard (MP3) voor
Ik heb een beetje zitten googlen, en ik denk dat ik met GraphEdit wel kan doen wat ik wil. Helaas zit ik op mijn werk nu, dus zal ik het vanavond pas kunnen testen...
Pagina: 1