Af en toe geen toegang tot pc op netwerk???

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ik heb een probleem en er zal wel een logische verklaring voor zijn, maar ik kan het niet vinden.

Als ik vanaf mijn 2e pc (Win98se) op mijn 1e pc (WinXpPro) probeer te komen, dan lukt dat meestal gewoon.
Schijven staat gewoon geshared en niks aan het handje.

Heel soms (voor mij te vaak), krijg ik deze foutmelding als ik probeer op die pc te komen:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~bob0/tmp/geentoegang.jpg

En ik heb geen toegang meer voor bv. 5 minuten ofzo en dan werkt ie inneens weer wel en dan weer niet en..... nou ja!

Ik wil gewoon altijd toegang hebben op de 1e pc.

Hoe te verhelpen?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
Password/userid logoff timeout van de share. Bekend probleem.
Timeout/hold kan je wel instellen maar heeft geen effect op XP (en W2K) desktop versies.

Beste kan je één van de WinXP shares als networkdrive-mappen en (nu de grote truc) vanaf die share-disk een programmaatje uitvoeren dat altijd semi-actief blijft. Hiermee zorg je dat het aantal sessions > 1 en het aantal open-files > 1 blijft waardoor WinXP je niet zal disconnecten.

Zelf doe ik dit met een systray-launch (TrayIcon) programmaatje die vanaf de share wordt uitgevoerd en 'winipcfg' launched (ook) vanaf de WinXP/share doos (FF winipcfg van W98 dus op je XP doos/share kwakken).

WinXP (ook XPPro en W2K-Prof) heeft de nare eigenschap om bij share-inactiviteit zo nu en dan (vrij willekeurig), de user-priviliges te disconnecten.
Het reconnecten krijg dan een time-out of duurt errug lang.

Met de XP/W2K-server versies heb je hier geen last van. Is met opzet gedaan om te voorkomen dat mensen werkstations als server gaan inzetten.

Zolang er (in mijn ervaring) een actieve session-share (met open files) actief is, heb je geen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door PtrO op 22-08-2003 11:54 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results