Toon posts:

Voodoo3 3500 TV in DivX box?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een Voodoo3 3500 TV liggen, en nu vraag ik me af om dat een goede kaart is om een DivX-box omheen te bouwen. Ik vind het een beetje zonde om 150 euro of zo aan goedkope onderdelen te kopen, om er daarna achter te komen dat de Voodoo3 3500 TV die ik toch nog heb liggen niet echt een goede kaart is, waardoor ik er ook nog een betere videokaart voor moet kopen...

Ik heb de search gebruikt, maar daar viel niets in te vinden.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voodoo3 is imho goed genoeg voor DivX :) Je moet alleen ook goed indenken dat je ook een best wel sterke processor moet hebben, wil je alle DivX-en goed afdraaien.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een XP1600+ voor 25 euro krijgen van een vriend van me, dus dat zit wel goed :P

Maarja, hij heeft dus een goede tv-out?
Ik heb namelijk hier een GF2 GTS/Pro, en als ik die op me tv aansluit (een ouwertje), heb ik gestreept zwart-wit beeld.
Die tv beneden is dan wel nieuw, maar toch wil ik ff weten of ik wel zo'n ding erin kan leggen. (k word misschien gefinancierd door me ouders, en die zullen 't niet leuk vinden als het dan achteraf niet goed werkt)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb zelf nooit een Voodoo gehad met TV-out, maar die is voor zover ik weet wel goed jah. De bekende TVtool werkt iig niet omdat die voor nVidia kaarten zijn ;)

offtopic:
Voor ervaringen/vragen van de 3dfx zooi (tvout ed) kun je misschien hier ook een kijkje nemen: --- 3dfx must live on --- Deel IV

edit: ik neem aan dat je de tvout faq heb doorgenomen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnie op 22-08-2003 01:33 ]

C:\>_

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Proc snelheid is ruim voldoende mijn voodoo3-3000 draait met een duron 600 naar alle tevredenheid nog geen films gehad waarbij het neit naar behoren liep. Ook makkelijk is dat je geen monitor nodig hebt. Je kan zelfs de bios in op de tv ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

nadd schreef op 22 augustus 2003 @ 13:13:
Proc snelheid is ruim voldoende mijn voodoo3-3000 draait met een duron 600 naar alle tevredenheid nog geen films gehad waarbij het neit naar behoren liep. Ook makkelijk is dat je geen monitor nodig hebt. Je kan zelfs de bios in op de tv ;)
is dat iets speciaals ofzo? Volgens mij schakelen alle videokaarten over op TV-Out als ze geen monitoren kunnen vinden (VGA/DVI poort) of is dit niet zo?

dit is mijn ervaring tot nu toe iig

Een tijdje terug speelde ik altijd m'n DivX films af op een PII 350 met een VooDoo III 3000 :9 Liep niet helemaal perfect, soms een beetje schokken

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 22-08-2003 13:39 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 01:28:
Ik kan een XP1600+ voor 25 euro krijgen van een vriend van me, dus dat zit wel goed :P

Maarja, hij heeft dus een goede tv-out?
Ik heb namelijk hier een GF2 GTS/Pro, en als ik die op me tv aansluit (een ouwertje), heb ik gestreept zwart-wit beeld.
Die tv beneden is dan wel nieuw, maar toch wil ik ff weten of ik wel zo'n ding erin kan leggen. (k word misschien gefinancierd door me ouders, en die zullen 't niet leuk vinden als het dan achteraf niet goed werkt)
TV-out van 3dfx is naar mijn menig stukken beter als die van nvidia kaarten. Mijn eigen Voodoo3 was ook beeldvullend en mij gef.2 ti niet (zwarte randen omheen).

kwaliteit is ook goed. genoeg opties, je ziet het direct als je de tv eraan prikt en als je de pc aanzet krijg je gelijk beeld. Erg geweldig vind ik de TV-Out.

En een DivX speelt pas slecht met een:
cpu van minder dan 500Mhz
videokaart met tv-out van minder dan 4MB (zijn er! 4MB sis6262 gaat goed)
brakke chipset (sis620 oid, dus geen bandbreedte)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Hier ook een 3DFX voodoo 3 3000 met een intel Pentium 2/3 400/550 en op beiden perfecte TV uit met DivX, heb je wel een mobo waar de voodoo op kan want zoals in het 3DFX topic al staat moet je wel een 2/4x agp universal slot hebben en niet een 4x of 4x/8x agp only....

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1