2.5" IBM Harddisk -> Is ie kapot?

Pagina: 1
Acties:

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Hallo,

Ik heb een 5Gb notebook harddisk van IBM, die nu precies 3 jaar oud is. Net buiten de garantie dus. En zul je zien, hij werkt volgens mij niet goed meer.

Van het een op het andere moment was er een partitie (er stond er maar 1 op) verdwenen. Ik heb met Linux geprobeerd een nieuwe partitietabel aan te maken, maar alles was gewoon weg. Een virus is het niet, het is een hardwarematig probleem: Als ik hem in W2k aan een format onderwerp werkt het de ene keer wel goed, de andere keer komt hij na de 100% met foutmeldingen die me niets anders melden dan dat 'het gewoon niet gelukt is'.

Ik heb het diagnose programma van IBM over de harddisk gehaald, maar die kan niets vinden aan fouten. Niet in SMART, ook niet na een deep scan.

Nu vraag ik mij af...
Issie stuk?

Of zou het nog te redden zijn?

Verwijderd

.....Ik heb het diagnose programma van IBM over de harddisk gehaald, maar die kan niets vinden aan fouten. Niet in SMART, ook niet na een deep scan.....
mijn inziens is uw hardware dan toch ok, niet?

ik vind het een beetje vreemde situatie toch, mijn vermoeden is dat windows die schijf ergens niet goed benaderd of zo misschien of een bad sector op een critieke plaats.

je zegd ook dat je met linux een partitie aanmaakt die verdwijnd.... hmm best wel vreemd.
probeer eens een partitie te maken van 50Meg bv vooraan de schijf en dan een tweede met de rest van de schijf. ben benieuwd of je dan die tweede goed kan formateren.
het is een veelgebruikte trick op de FAT op een andere plaatst te zetten alhoewel W2K geen FAT geeft onder NTFS.

zet ook eens je MasterBootRecord vers. goede tools vind je in de FAQ on top hier.
Ranisch partition magic of Gdisk zijn de tools die ik zou gebruiken nu.

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Bedankt ;)

Het was toch hardware, vandaag hield hij er mee op :(