Toon posts:

Hele rare Printer, missende kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik ben in het bezit van een HP Deskjet 720C,
en deze heeft het altijd perfect gedaan.

Tot de laatste keer dat ik mijn inktpatroon verving,
nu weigert ie de kleur geel te printen, alle andere kleuren
doen het wel, behalve geel.

Ik heb al andere nieuwe inktpatronen geprobeerd,
en inktpatronen die uit een andere goed werkende HP
komen, maar het had geen resultaat.

Alle drivers van mijn pc gehaald en de hardware configuratie
van de printer verwijderd en alles weer opnieuw geinstalleerd,
maar zelfs dat hielp niet.

Daarna heb ik HP gebeld, krijg ik een telefoonmiep die mij nix kan vertellen
en niet door kan verbinden, probeert ze het toch betaal ik zoveel cent
per minuut en na een half uur nog niemand aan de lijn dus dat heb
ik ook opgegeven.

HP gemailed, maar geen antwoord gehad.

Is er iemand die een suggestie heeft?

Greetz,

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Wat zie je als je een keukenpapiertje nat maakt, en je stempeld een keer met je cartridge op het papiertje?

Verwijderd

Topicstarter
geen geel :P andere wel ;)

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

dan ligt het aan de cartridge.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

stekker er nachtje uitlaten, contactpuntjes controleren waar de cartridge op moet vallen. Probeer hem ook eens op een andere pc. das denk ik nog het enige wat je kan doen.. anders reparatie/ nieuwe printer, ben ik bang.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
ok we gooien de stekker er een n8tje uit, we gaan de contactpunten schoonmaken, en werkt het niet dan gaan we voor een nieuwe printer!

Mocht het zover komen, heeft er iemand nog een printer advies?
Niet te duur, maar we goeie fotokwaliteit kunnen printen en redelijk snel?

Greetz,

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

ik denk dat je met een nieuwe cartidge sneller klaar bent

heb hier ook een HP inktjet printer, en heb dat ook mee gemaakt.
de plaatselijke putter-boer heeft 'm netjes vervangen :P

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
als je mijn eerste bericht leest dan zie je dat ik 3 inktpatronen geprobeerd heb
en dat dit helemaal niet helpt ;)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

En hebben schoongemaakte contactpunten inmiddels geholpen (en zitten de stekkers van de kabel goed vast) ?

eagle

Verwijderd

Je moet toch je printer via de software opnieuw initialiserenen uitlijnen(spelling).
En als dat niet werkt moet je het patroon reinigen ook via de sofware.

Heb ik bij mijn HP PSC500 ook soms geen zwart of geel.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n probleem met met HP 815C. Hij printte geen geel meer. Ik dacht ook dat de cartridge op was. Nieuwe gekocht (zo'n Xerox immitatie prut ding), maar wat blijkt? Print het ding ineens geen geel en blauw meer....Oude maar weer teruggezet.

Heb ook al diverse dingen ondernomen: schoonmaken, zelfreiniging, andere PC (met ander OS), etc, etc. Gewoon kapot dan toch?

Verwijderd

Het probleem ligt meestal bij de cartridge zelf.
Het ligt er ook aan wat voor merk cartridge je heb, je dan natuurlijk de orginele cartridges van HP en je heb imitatie merken.
Nu weet ik dat er nog wel is een probleem wilt ontstaan bij de imitatie merken en dan is vaak het probleem inderdaad dat hij een kleur niet print.

En Mischa08, heb jij nu de Xerox staan ? is het toevallig een M760/M750? bij deze kan het aan de printerkop liggen.

Verwijderd

Klein misverstandje, de Xerox is een inktpatroon, geen printer.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Hmmm, een paar cartridges zijn al duurder dan een nieuwe printer...
Koop gewoon toch een nieuwe, de 700serie is niet meer de moeite waard om nog veel actie op te ondernemen!

[ Voor 30% gewijzigd door Nulnulnix op 22-08-2003 08:45 ]

We have just one world, but we live in different ones...

• Graham
  • Laatst online: 24-06 23:35
Hij zegt zelf dat hij verschillende cartridges uitgeprobeerd heeft dus daar zou het opzich niet aanliggen.

Nou kan je zoals boven gezegt wordt, softwarematig de kop calibreren/schoonmaken maar ik denk dat het de kop zelf is dus waar de cartriges in zitten.

Deze zou je idd schoon kunnen maken met water. Maar zou dit niet baten dan kan je altijd (als mogelijk) dat ding eruit halen en een vervangende kop kopen want ik denk dat dat het probleem veroorzaakt.

Deze koppen zijn meestal rond de € 60....maar misschien is een nieuwe printer een betere optie....

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Graham, bij HP zitten de koppen in de cartridge, dus jouw suggestie zal hier niet gaan werken... (FF lezen...). Nieuwe printer lijkt mij in dit geval de beste oplossing.

Verwijderd

Ik zou proberen om met de cartridge terug te gaan naar de winkel deze na te laten kijken en eventueel om laten ruilen voor een orginele cartridge met wat bijbetaling waarschijnlijk.

En mocht je een nieuwe printer willen gaan kopen dan is de nieuwe serie van HP een leuke aanwinst, zoals de HP 3650 (+/- € 65,00) of de HP 5150 (+/- € 110,00).

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Just my two cents...

• Graham
  • Laatst online: 24-06 23:35
Nulnulnix schreef op 22 August 2003 @ 08:54:
Graham, bij HP zitten de koppen in de cartridge, dus jouw suggestie zal hier niet gaan werken... (FF lezen...). Nieuwe printer lijkt mij in dit geval de beste oplossing.
Uhmmmm ik dacht dat het bij oudere modelen nog wel eens zo kunnen zijn...maar dat kan een mixup zijn met canon ;)

Verwijderd

Ik heb ook het zelfde probleem met mn 720C;
nieuw inktpatroon erin, weer geen geel.
Vervolgens naar de computerboer gegaan, die stopt er een patroon uit een andere printer in, en hij doet het opeens weer wel. Thuis stop ik er weer een nieuw inktpatroon in, en weer geen geel.
Vervolgens bij een vriend eventjes dat nieuwe inktpatroon in zijn printer gedaan, en daar print hij opeens weer wel geel. Daarna thuis er weer ingestopt, en toen werkte hij ook weer gewoon goed.
Hoewel ik totaal geen verstand heb van printers, denk ik dat de kleuren bij de eerste keer gebruiken ontgrendeld moeten worden door de printer, en dat dat dus niet meer werkt.
Ik ben hier niet meer achteraan gegaan, omdat ik toch wel via het netwerk op een andere printer kon afdrukken.
Misschien dat dit je wat kan helpen?

Verwijderd

Ik zou vanavond nog wel eens gaan prutsen. Laatste kans voor het ding. Anders inderdaad maar zo'n spacy 3650 ofzo kopen. Ik print toch niet zoveel.
Pagina: 1