goeie lijn voor appliance server

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-05 17:32

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
[offtopic]na eens goed "zelfstandig" te hebben rondgekeken vanwege een vorig topic van mij die gesloten was, over het hoe en wat van een webserver die 10 pagina's moest hosten, heb ik dit euvel uit de wereld, alles draaiende met apache (viel best mee)[offtopic/]

komt nu het volgende,
ik zoek een fatsoenlijk snelle lijn om de datastream van deze pagina's door te voeren,
het mag ongeveer 300 euro per maand kosten voor een lijn,
heb gekeken bij de verschillende lijnen,
en dacht zelf aan een sdsl 1:10 2048/2048 lijn, van bij maxdsl of eweka, prijzen liggen rond de 300 euro, maar zal dit voldoen, het zijn overigens geen druk bezochte sites, en 8 van de 10 zit onder de 10 mb,
die andere 2 hebben o.a. php/cgi/sql, en hebben 200 unieke bezoekers per dag,

graag iemand die ervaringen heeft met dit soort lijnen, of e.v.t. zelfs een beter alternatief weet

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

we_are_borg

You will Comply

Waarom zet je de des betrefende server niet bij een hosting provider voor 300 per maand kan je een hoop doen.

Als je nu even kijkt bij dutchweb.net kan je zien wat je allemaal kan doen met 300 euro en hun zijn niet een van de goedkoopste maar wel één van de betere op gebied van service.

[ Voor 46% gewijzigd door we_are_borg op 22-08-2003 00:40 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
Inderdaad, de betreffende server colocaten.. ik schat dat je zo'n €50 in de maand kwijt bent. ligt er aan hoe groot de server is.
Niet spammen aub

[ Voor 32% gewijzigd door Xandrios op 22-08-2003 11:34 ]

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
weet niet, wil dat ding liever thuis hebben,

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Voor 10 pagina`s zou ik gewoon een shared accountje nemen voor 30 eurp per maand ofzo.

En dan ken je voor die 270Euro die je overhoud per maand iets anders doen. :Y)

Mischien cobalt accountje ? of complete cobalt server. (al vanaf 50 euro per maand zag ik net)

[ Voor 23% gewijzigd door raymonvdm op 22-08-2003 01:42 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

we_are_borg

You will Comply

Je kan natuurlijk ook een Reseller account nemen dan krijg je zoiets.

RedHat Linux 7.2/7.3/8.0
cPanel/WHM 6.4.0
Unlimited domains
Unlimited Subdomains
Unlimited mySQL databases
Unlimited POP3 accounts
Unlimited FTP accounts
Unlimited all cPanel features
3GB Space
30GB Transfer

$12.95/month

Heb ik ook genomen, de snelheid met downloaden is tussen de 200 en 400 kB (via internet explorer) en uploaden gaat met ongeveer 50 kB (flashfxp). Ping is tussen de 80 en 150 ms voor normaal internet is dit redelijk (game server moet je niet doen).
Je heb zelf een DNS onder eigen naam, Unique shared IP for your resold accounts. Je kan zelf domeinen toevoegen en DNS naar je eigen DNS wijzen. Werk lekker binnen 24 uur heb je antwoord op je vragen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
ik heb nu een reseller account, met alle pagina's die ik op dit moment host, kan die 300 euro dus mooi uit, ik hoef er zelf geen extra geld op te verdienen, en ik wil altijd graag zoveel mogelijk zelf doen, een cobalt ben ik i.d.d. van plan te kopen, maar wat er ook gebeurt wil ik geen tussenkoming van een extra hoster, en ik wil alles thuis(op kantoor ;-) ) e.v.t is het later de bedoeling meer sites te gaan hosten, wij hebben veel klanten, en die hebben allemaal een probleem met hun pr/promotie, en daar ben ik dus voor, uiteindelijk verdien ik er zelfs op, maar goed, de bedoeling is dus, niet colocaten, niet dedicated, niet reseller pakket, gewoon een server thuis, met een goeie verbinding, en het mag rond de 300 euro kosten op dit moment, wat voor verbinding neem ik? die sdsl 2048/2048 snel genoeg, wat heeft CEREAL bijv. voor verbinding?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Met die SDSL verbinding kom je zeker al een heel eind. Waar je ook eens naar zou kunnen kijken zijn die dual extreme abbo's van www.speedsxs.nl, die bieden een 8/2048 lijn aan(2 lijnen gecombineerd dus. Dat kost rond de 150 euro. Dan kun je dus 2 van die dual extreme paketten nemen en die loadbalancen. Dan heb je in theorie dus een 4mb lijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
djluc schreef op 22 augustus 2003 @ 10:14:
Met die SDSL verbinding kom je zeker al een heel eind. Waar je ook eens naar zou kunnen kijken zijn die dual extreme abbo's van www.speedsxs.nl, die bieden een 8/2048 lijn aan(2 lijnen gecombineerd dus. Dat kost rond de 150 euro. Dan kun je dus 2 van die dual extreme paketten nemen en die loadbalancen. Dan heb je in theorie dus een 4mb lijn.
Dat kan niet, want het blijven losse lijnen. Daarnaast is BBned nog niet zover met het verhogen van de upload...

Topicstarer: Er is echt genoeg te vinden over welke mogelijkheden je hebt. Via SDSL kun je maximaal 2.3mbit doen, en anders zul je een vaste verbinding van KPN of bijvoorbeeld de Essent moeten namen. Maar dan praat je over prijzen richting de €1000.

Maar alsnog lijkt mij het handigste om ergens te hosten. Dat is goedkoper, en met een goede server hoeft het niet lastiger of moeilijker te zijn.

Succes met je keus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.