Toon posts:

Windows 2000 en Windows 98 op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb net Win2k geinstalled op mijn puter, maar mijn broertje kan nu niet met zijn Win98 bak mijn computer zien. En ik hem ook niet.

Weten jullie misschien wat ik moet doen?

Gebruikte protocollen: TCP/IP (mischien IPX erbij??)

[Mike]

Verwijderd

Als de bedoeling is dat jullie enkel elkaar "zien" is het eenvoudigste om NETBEUI te installeren (loeisnel). Als je ook spelletjes of internet sharing wilt doen zou ik eens naar je tcp/ip instellingen kijken.

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
welke ip adressen en subnetmasks heb je gebruikt?

win2k:
ip: 192.168.1.1
subnet: 255.255.255.0

win98:
ip: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0

zou goed zijn.

Verwijderd

File sharing aanzetten op 98 bak

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ip-adres is 192.168.0.3 , win98 is 192.168.0.4

tcp/ip-instellingen zijn goed.

Het vreemde is dat toen ik WinME nog draaide, maar m'n pa wel Win2k, toen werkte het wel, maar ik heb nu ook Win2k :) , maar nu werkt het hele netwerk niet meer (we kunnen wel internetten enzo). Ik kan btw. wel m'n pa zien.

[Mike]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
met start>find>computer
kun je beide pc's waarschijnlijk wel vinden.
Alleen via "networkneighboorhood" niet ...
Heb er ook vaak gelazer mee ... protocollen installeren het haalt allemaal niks uit... geloof dat een WINS-server draaien het enige was dat echt op schoot ...(doet samba voor me) ... kan onder win98 er misschien ook aan liggen dat je niet netjes als user ingelogt bent (dan kun je soms ook niet bij shares als je ze via "find computer" heb gevonden ... geen rechten toe)

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Liever geen nul gebruiken in het IP-adres
(dus liever: 192.168.1.1 & 192.168.1.2)

Subnetmask op beide PC's: 255.255.255.0

Beide PC's moeten in zelfde werkgroep zitten

Beide PC's moeten tenminste 1 directory geshared hebben

en de user van de ene PC moet ook een account met dezelfde naam hebben op de andere PC (en andersom) (Thanx Grimreaper, BTW dat geldt ook voor Win9x)

Als je hieraan hebt voldaan, zou het moeten werken ( voor meer PC's dan 2, vervang "beide" door "alle";)

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 07:15
en vergeet niet dat win2k zijn users in de ipc bewaart. Willen je huisgenoten dus jouw pc kunnen gebruiken over het netwerk zullen hun users bekend moeten zijn bij win2k.
maak dus even accounts aan voor ze in control panel>users

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 15:45

Metzie

Nyaano !

Op vrijdag 01 december 2000 07:58 schreef Grimreaper het volgende:
en vergeet niet dat win2k zijn users in de ipc bewaart. Willen je huisgenoten dus jouw pc kunnen gebruiken over het netwerk zullen hun users bekend moeten zijn bij win2k.
maak dus even accounts aan voor ze in control panel>users
Dan moet win98 zich wel aanmelden op de w2k bak. Dubbelklikken op Windows aanmelding, en dan kiezen aanmelden op domain

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Pagina: 1