Toon posts:

[WIN98] Communicatie probleem met een MS-DOS programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben thuis bezig om alle computers in het netwerk te hangen. Ik ben alleen tegen een probleem aangelopen:

Er staat hier een Windows 98 SE computer (zonder NIC) die dmv de communicatie poort (COM1) communiceerd met een oude 'computer' (bak met display en een paar toetsen uit 1992 EOL). Een DOS applicatie maakt elke avond connectie met de seriele bak en haalt en verstuurd er gegevens naar toe. Vervolgens gebruikt een Windows programma de opgehaalde gegevens.

Nu wil ik graag een netwerk kaart inbouwen en dat lukt uitstekend. Ik kan alles doen maar het enige dat dan niet meer werkt is dat hij opeens geen verbinding kan maken met de COM1 poort. (het werkt dan nog wel onder puur DOS)
Ik heb echt alles geprobeerd maar ik krijg geen andere foutmelding dan "kan geen verbinding maken".

Zoek werk op Google leverde dit op. Ik heb dit op verschillende manieren geprobeerd maar niks werkte.

Mijn vraag is dus of iemand hier een oplossing voor weet.
Als het even mogelijk is (wat ik niet verwacht) wil ik er Windows 2000 op zetten. Ik neem aan dat het programma dan zeker niet meer werkt maar mischien zijn er toch enkele oplossingen voor die ik kan proberen.

Alvast bedankt,
Benexx