[JS] vage error / security settings?

Pagina: 1
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
Hoi, ik gebruik een popup scriptje met daarin een kalender om een datum te selecteren, redelijk standaard dus.

Nu heb ik echter een vreemde error op mijn workstation, namelijk "automatisering wordt niet ondersteund door deze klasse", en het gaat om deze code:
JavaScript:
1
2
vWinCal = window.open("", "Kalender", "width=250,height=250,status=no,resizable=no,top=200,left=200");
vWinCal.opener = self;

De error slaat op de 2e regel.

Het vreemde is, op mijn werk, in mozilla en op mijn server heb ik er geen last van. Op alle plekken gebruik ik IE6 met de laatste updates en security settings op standaard. Enige verschil is dat ik op deze bak een java runtime geïnstalleerd heb.

Was benieuwd of iemand een idee heeft waarom dit niet zou (mogen) werken, en bij welke setting ik dan moet zijn. Het is toch duidelijk een browser instelling.

[ Voor 3% gewijzigd door oZy op 22-08-2003 10:35 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

IK zie wel een aanhalingsteken voor width=250, maar nergens aan de achterkant?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• oZy
Sorry dat was een slechte copy/paste, heb het in de startpost aangepast, het is ook niet het probleem.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

waarom zou je de opener expliciet willen zetten? In je popup window is als het goed is de opener al gedefinieerd en verwijst al naar het window wat 'm opende.
Ik denk zelf dat het overigens een timing issue is

Intentionally left blank

• oZy
*kick*

Ik heb het probleem even gelaten voor wat het is, maar loop nu weer tegen hetzelfde probleem aan met een ander script, ook een popup met javascript maar nu heel simpel:

JavaScript:
1
2
3
4
<script language="javascript">
opener.document.forms["add_banner"].bnr_file_id.value='schets3.jpg'
window.close();
</script>

Op beide regels krijg ik diezelfde foutmelding, automatisering wordt niet ondersteund blabla. Het moet dus toch echt een security setting zijn.... maar welke :?

UPDATE

Echt puur toeval, maar het bleek een foutje te zijn in m'n windows, waarschijnlijk door het installeren van de sun java runtime. De oplossing staat op windows update (3e item, "Download stops or freezes. The Windows Update - Web Page Dialog window appears but download never starts.")

[ Voor 35% gewijzigd door oZy op 04-09-2003 16:50 ]

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

die java runtime zuigt echt enorm. Ik heb die stomme zooi geinstalleerd, maar krijg nog steeds de melding dat ik JVM moet installeren. Nadat die melding weg gaat, wordt JVM automatisch gestart.... dus dan heeft die hem wel gedetecteerd :(

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wat heeft de JVM met javascript te maken?

Intentionally left blank

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Het zit beide in IE geintergreerd, JVM met een plugin. Verder is JS op Java gebaseerd, maar dan houdt de vergelijking toch wel op. Als je een brakke plugin in IE laadt kan ik me wel voorstellen dat er ook gevolgen zijn voor andere onderdelen van IE, zoals JS.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

djluc schreef op 04 september 2003 @ 22:03:
Het zit beide in IE geintergreerd, JVM met een plugin. Verder is JS op Java gebaseerd, maar dan houdt de vergelijking toch wel op. Als je een brakke plugin in IE laadt kan ik me wel voorstellen dat er ook gevolgen zijn voor andere onderdelen van IE, zoals JS.
Javascript is in de verste verte nog niet op java gebaseerd. De enige vergelijking die opgaat is dat ze allebei een C-achtige syntax kennen.
Javascript is ontwikkeld door Netscape, die het toendertijd nog LiveScript noemden. De naam JavaScript is uiteindelijk gekozen om marketing-technische redenen, maar de complete basis van de taal is fundamenteel anders vergeleken met Java.
Een brakke plugin mag zolang die niet wordt aangesproken nooit de werking van je browser ondermijnen, maar met IE weet je dat inderdaad maar nooit ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1