E-mule vreet bandbreedte

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb een probleempje met E-mule. Ik deel mijn internet (ADSL 750) met 6 huisgenoten, dus ik wil niet teveel bandbreedte opslurpen. Als ik E-mule volledig open zet dan download ie met 75 KB/s en upload ie met 15 KB/s. Helaas kunnen de anderen dan nog amper hun mail ophalen, dus ik heb e-mule gelimiteerd tot 6 KB/s up en 15 KB/s down. Echter blijft het internet nog steeds traag voor iedereen!
Pas als ik e-mule uitzet kan iedereen weer lekker internetten.
Weet iemand instellingen die ik kan veranderen in E-mule om te voorkomen dat ie teveel bandbreedte gebruikt?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Minder connecties toestaan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Leuk hoor dat emule, maar als ie aanstaat kan ik nauwelijks meer surfen
Ja dat kan, emule legt nou eenmaal veel verbindingen! De oplossing is dus ook om het aantal connecties lager te zetten. Op het extended tab in het opties scherm kun je het aantal verbindingen per 5 seconden lager zetten, dit heeft een nog groter effect. Voor beide geldt dat je het moet uitproberen en niet gelijk extremen te kiezen, dus rustig aan tweaken. Hou er ook rekening mee dat veel routers max 255 verbindingen kunnen leggen. Als je router vaak "crashed" heb je misschien een nieuwere firmware nodig.
Uit het grote eMule opensource eDonkey, deel 8 topic :)

They made me do it.

Verwijderd

Je download mag je trouwens best hoger zetten, daardoor wordt i-net niet veel trager (als je met 60 kb/s download, is het nog aardig surfen/mail ophalen voor de rest. Upload maakt i-net traag :)

Daarnaast moet je ff experimenteren met het aantal connecties dat toegestaan is, scheelt ook een boel (kijk ook eMule opensource eDonkey, deel 8 hier :))

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Er staat inderdaad een hoop over in de eMule FAQ. Een beetje instellingen tweaken en iedereen is weer blij ;)

Dit topic is gesloten.