Liteon brander werkt wel goed in DMA modus in XP, niet in 2K

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Vanwege de niet altijd even positieve reacties op XP en het bijbehorende service pack zit ik hier nog fijn met Windows2000 dat inmiddels bij service pack 4 is aangekomen.

Alles goed en aardig, maar d'r is één klein dingetje: Onder Windows XP kan ik m'n Lite-On brander prima op DMA modus zetten. Het branden van cd's kost dan lekker weinig CPU tijd en ondertussen een spelletje spelen is geen probleem.

In Windows2000 however gaat m'n brander kuren vertonen als ie op DMA modus staat. Het komt er op neer dat er willekeurig een buffer underrun optreed waarna de PC klemloopt omdat de buffer underrun protectie zich d'r mee gaat bemoeien. De brander op PIO mode zetten verhelpt dit probleem, maar dan is de PC zo ongeveer onbruikbaar vanwege de hoge CPU load.

Is er misschien een IDE driver update voor Windows2000? Of kan ik de XP drivers in Windows2000 zetten? Of is er misschien een andere manier om m'n brander óók in Windows2000 goed met DMA aan te laten werken?

Brander: Lite-On 12102b + standaard IDE kabel
Mainboard: Asus A7N8X Deluxe
Windows2000 Service Pack 4

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Undertaker2 schreef op 21 August 2003 @ 23:06:
Is er misschien een IDE driver update voor Windows2000?
Die zijn er zeer waarschijnlijk wel jah. Gewoon even downloaden van de fabrikant van je chipset :)

[ Voor 68% gewijzigd door momania op 22-08-2003 00:25 ]

C:\>_

Verwijderd

zoiets ook wel mee gemaakt. Like nieuwste nforce 2 drivers en een lite on met de nieuwste service pack. Op pio loopt ie ontzettend sloom te brande. En op dma geen verschil.