Toon posts:

een webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een webserver starten voor mijn website ( die nu nog op een account van lycos staat).
de server specificaties zij:
- 1000 mhz pentium III
- 256 mb ram geheugen
- 20 gig (5400 toeren)
- windows server 2003
adsl verbinding 512/256

kan ik mijn site hier fatsoenlijk op hosten mijn site krijgt gemiddeld 300 bezoekers per dag. en heeft deze site grote impakt op mijn adsl verbinding

edit: mijn vriend (tommie_br) zit ingelogd onder de mijne, het moest zijn account zijn |:(

(dus niet op mij schelden SORRY ;()

[ Voor 46% gewijzigd door Koffie op 22-08-2003 20:46 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Weet ik veel hoeveel datatraffic de gemiddelde bezoeker van jouw site binnentrekt en reken erop dat jij je plaatjes maar met 25KB/s kan versturen, dus als er 5 mensen zitten te kijken moeten ze allemaal delen en alles met 5KB/s binnentrekken :D

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als de site grafisch niet te zwaar is kan hij dat makkelijk aan. Ik draai verschillende websites (totaal ongeveer 500 bezoekers per dag) met een upload van 128 kbps en dat gaat prima.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 20:56
Ik moet je aanraden om toch een beetje beter te zoeken.

Daarnaast, is het zelf heel simpell uit te rekenenen:
Je kunt zo'n 25KB/sec effectief gebruiken om te uploaden. Dat houd in, dat je per uur al 90MB kunt uploaden. Waarschijnlijk is alleen dit al voldoende voor die 300 bezoekers. :)
Als je het uitsmeerd over 24 uur, zal het waarschijnlijk helemaal geen probleem zijn :)

Qua hardware: Een Pentium 133 is snel genoeg voor deze aantallen. Gaat dus helemaal lukken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 21-08-2003 23:06 ]

Dit topic is gesloten.