Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
Verwijderd
als je de firewall op je router goed hebt geconfigureerd dan zijn alle computers erachter veilig. dus niet nodig om nog meer firewalls te installeren
Je kunt het beste Sygate laten staan. Niet zozeer om binnenkomend verkeer tegen te houden, maar om programma's (trojans, van die leuke report tools) te verhinderen zonder toestemming verbinding met het internet te maken. Want daar doet de firewall in je sitecommetje dus niks tegen.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
De firewall van Sygate is erg lekker met het aanmaken van regels en ook kun je alles lekker finetunen. Met een router kun je dat over het algemeen en die is alleen leuk voor het grovere blockwerk. Zeker als je een netwerkje hebt dan is het in sommige gevallen beter om een softwarematige firewall bij de hand te hebben.
Dan hou je alleen mensen tegen die van buitenaf wat willen flikken. Maar malafide progjes die een ongewilde verbinding naar buiten willen maken hou je daar meestal niet mee tegen. Dus het heeft zeker nut om een software firewall naast de ingebouwde firewall van de router te draaien...Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 23:02:
als je de firewall op je router goed hebt geconfigureerd dan zijn alle computers erachter veilig. dus niet nodig om nog meer firewalls te installeren
edit: spuit 11
[ Voor 4% gewijzigd door Gardocki op 21-08-2003 23:06 ]
They made me do it.
Wat wel heel super irritant is, is dat ik niet meer op de harde schijven van die pc's kan komen als daar de firewall actief is,
Wat kan ik daar aan doen?
Wat kan ik daar aan doen?
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
Zelfs als doorgewinterde tweaker zou je nog gewoon een softwarematige firewall moeten installeren. Want zelfs dan kan het nog gebeuren dat er eens een trojan door je uitgebreid veiligheidsnet heen glipt...IceManX schreef op 21 August 2003 @ 23:05:
Je kunt het beste Sygate laten staan. Niet zozeer om binnenkomend verkeer tegen te houden, maar om programma's (trojans, van die leuke report tools) te verhinderen zonder toestemming verbinding met het internet te maken. Want daar doet de firewall in je sitecommetje dus niks tegen.
Better safe than sorry.
Tja, daar zit wat in...Wildfire schreef op 22 augustus 2003 @ 00:23:
[...]
Zelfs als doorgewinterde tweaker zou je nog gewoon een softwarematige firewall moeten installeren. Want zelfs dan kan het nog gebeuren dat er eens een trojan door je uitgebreid veiligheidsnet heen glipt...
Better safe than sorry.
Maar het probleem is ook, dat ik op m'n pc heel veel met muziek doe en dus zo weinig mogelijk spul op de achtergrond wil laten draaien.
Elk applicatie'tje erbij is er 1 teveel!
Is de ingebouwde firewall van xp een optie?
kan je bij die firewall niet gewoon al het inkomend verkeer toestaan? (immers verkeer van inet wordt door je router-firewall tegengehouden) en alleen uitgaand verkeer checken?
Zomaar een idee
Zomaar een idee
router firewall is zeker niet genoeg, die houd maar een klein beetje tegen.
zeker met virussen/trojans/spyware is het handig (nodig) om een firewall te draaien
zeker met virussen/trojans/spyware is het handig (nodig) om een firewall te draaien
Je kan bij sygate wel regeltjes aanmaken dat iedereen in je netwerk (waarschijnlijk de hele 192.168.0.x range) vertrouwd is en daarmee kan je als het goed is weer het hele netwerk opWat wel heel super irritant is, is dat ik niet meer op de harde schijven van die pc's kan komen als daar de firewall actief is
Of gewoon je netbios poorten openzetten. Ga maar zoeken naar NetBIOS TCP en UDP poorten.
You can't have everything. Where would you put it?
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je met je pc doet... Als je uitgebreid er allerlei software op installeert die van ongure sites en dergelijke komt, rare attachments in je mail opent en meer van dat fraais is het wel handig ja.
Als je alleen een beetje mp3's luistert met die bak en er verder nooit software op installeert enzo lijkt het mij een beetje overbodig.
Zoals al eerder gezegd is het handig om in de gaten te houden wat voor verkeer er naar buiten gaat, maar als jij zelf in de gaten weet te houden wat voor software er op je pc zit en wat die software allemaal doet, dan hoef je je niet direct druk te maken om rare dingen...
Als je alleen een beetje mp3's luistert met die bak en er verder nooit software op installeert enzo lijkt het mij een beetje overbodig.
Zoals al eerder gezegd is het handig om in de gaten te houden wat voor verkeer er naar buiten gaat, maar als jij zelf in de gaten weet te houden wat voor software er op je pc zit en wat die software allemaal doet, dan hoef je je niet direct druk te maken om rare dingen...
Pagina: 1