Toon posts:

Draytek 2200E installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van deze router stuit ik op een aantal problemen.
Ik volg de snelstart die ook op de Draytek site staat.
Netwerkinstellingen (Windows 2000/XP)
Ook voor Windows2000 en XP moet u de netwerkkaart in de computer instellen om dynamisch een IP-adres te verkrijgen. U kan controlleren of het goed is gegaan door een DOS/Commando prompt te starten (>Start >Uitvoeren, cmd in te tikken >OK) en dan de volgende commando's te gebruiken:
ipconfig /all (om de huidige instellingen te tonen)
ipconfig /release (om het huidige IP-adres vrij te geven)
ipconfig /renew (om opnieuw een IP-adres aan te vragen)
Hier gaat het fout, als ik ipconfig start wordt er niets weergegeven, slechts de beginregel 'Windows-IP configuratie'.

Dit zorgt ervoor dat ik de Web Configurator niet kan starten, want er is geen IP om mee te verbinden(bij ping krijg ik dus ook geen verbinding) .

Bij de alternatieve installatie d.m.v. de Smart Start Wizard wordt bij het zoeken naar de router dus ook geen router gevonden.

Wat kan hier de oplossing voor zijn?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34
TCPIP installeren op je netwerk-kaart danwel je LAN-icon enablen.
Click/kijk 's naar je properties van je LAN icon.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
Das het probleem niet,
de netwerkkaart staat gewoon aan, alles is goed aangesloten enzo.
Maar ik kan de router dus gewoon niet bereiken, als ik naar 192.169.1.1 ping dan krijg ik de melding 'Doelhost niet gevonden', de Smart Start Wizard herkent hem niet en ik kan zo dus ook gewoon niet de web configurator vinden. Hoe kan ik dit oplossen?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Geef je bak dan tijdelijk een vast IP-adres? Dan kun je op de Draytek komen en een DHCP-scope aanmaken. Dan je bak weer op DHCP zetten. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heeft ie een vast IP adres, maar hij blijft ook iedere keer zeuren om de inbelverbinding(waarschijnlijk dus omdat hij het IP lokaal niet vindt).
Maar ook bij de ping krijg ik nog steeds 'Doelhost onbereikbaar', moet ik misschien meer dingen dan alleen het statische IP aanpassen? Of moet ik dit anders doen?

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56
Probeer de router eens te reseten (5 seconde de reset knop vasthouden.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 14:09:
Nu heeft ie een vast IP adres, maar hij blijft ook iedere keer zeuren om de inbelverbinding(waarschijnlijk dus omdat hij het IP lokaal niet vindt).
Maar ook bij de ping krijg ik nog steeds 'Doelhost onbereikbaar', moet ik misschien meer dingen dan alleen het statische IP aanpassen? Of moet ik dit anders doen?
Wat voor IP heb je hem dan nu gegeven? Nu zou ipconfig wel moeten werken.
Probeer anders eens 'ping 192.168.1.2' (of wat voor IP-adres je nu ook hebt) of 'ping localhost'.

Verwijderd

Als ie blijft zeuren om een inbelverbinding, dan staat de Lan-verbinding niet als standaard ingesteld en zou ik daar eerst voor zorgen dmv een wizardje internetverbinding.

Verwijderd

probeer dit eens.

config sherm > internet opties > verbindingen

ga naar instellingen > dan optie 1 > daarna optie 2 > daarna optie 3 > daarna op 'ok'

ff rebooten

ps geef je netkaart voorlopig 192.168.1.5

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo, merci, ik heb hem een IP in die range gegeven en gereset en hij doet het :)

Nog FF een noob vraag: wat moet ik aanpassen aan de instellingen op mijn pc om verbinding met Kabelfoon via de router te kunnen maken? Ik dacht dat dit automatisch ging namelijk, dat de connection manager dit via de lan-lijn zou doen ofzo.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
Het lijkt mij niet aan de router te liggen maar aan windows. Stel anders het ip adres handmatig in op 192.168.1.10 (dit is anders ook het 1e ip adres). Kan je er dat wel op

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 14:41:
Nog FF een noob vraag: wat moet ik aanpassen aan de instellingen op mijn pc om verbinding met Kabelfoon via de router te kunnen maken? Ik dacht dat dit automatisch ging namelijk, dat de connection manager dit via de lan-lijn zou doen ofzo.
He, een mede Fabelfoon-slachtoffer... :)
Die instelling staat gewoon in de snelstart hoor... ;)

Internet Access Setup --> Static or Dynamic IP --> Obtain an IP-adres automatically.
Niet vergeten om Broadband Access op Enabled te zetten... :o

Dit op de router natuurlijk. Op je PC hoef je alleen maar DHCP aan te zetten, zoals je zelf al in je openingspost schreef... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tachyon op 25-08-2003 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
En kan ik daarna gewoon connecten met de inbelverbinding?
Ik kan het nu FF niet meer uitproberen, tis op een andere pc namelijk,
maar dan weet ik dat voor morgen.
Bedankt alvast :)

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 21:59:
En kan ik daarna gewoon connecten met de inbelverbinding?
Ik kan het nu FF niet meer uitproberen, tis op een andere pc namelijk,
maar dan weet ik dat voor morgen.
Bedankt alvast :)
Als het goed is heb je die niet meer nodig, die inbelverbinding...

Ik heb nl een Vigor 2600WE (ADSL) en daar neemt de router alle inbel-stuff voor zijn verantwoordelijkheid.

Nu weet ik niet precies hoe het met de 2200E zit, maar ik weet bijna wel zeker dat de router gezellig inbelt en jij op je PC slechts een 192.168.*.*-adres krijgt met als gateway 192.168.*.1 (router), maar dat gebeurt vanzelf als je DHCP aan hebt staan :)

• PtrO
Kleine moeite, zie de support pagina van draytek zelf:
http://www.draytek.nl/rou...0e&fw=2.00a&telco=cistron

enne schakel in Windows de IE Dial-een-connectie uit.

[ Voor 21% gewijzigd door PtrO op 26-08-2003 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan moet je wel natuurlijk ergens de inlog-gegevens invoeren.
Ik denk dat dit met deze kabelrouter heel anders geregeld is als met een ADSL-router.

• PtrO
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 16:48:
Ik denk dat dit met deze kabelrouter heel anders geregeld is als met een ADSL-router.
Kabelmensen checken op basis van specifiek MAC-address of toegewezen Hostnaam etc. Je hoeft dus niet apart in te loggen.
Wat je dus moet doen, is het aan jouw toegewezen MAC-address (zie je contract of de originele PC kaart instelling) FF spoofen naar je Draytek.

• Osiris
  • Niet online
PtrO schreef op 26 augustus 2003 @ 16:51:
[...]

Kabelmensen checken op basis van specifiek MAC-address of toegewezen Hostnaam etc. Je hoeft dus niet apart in te loggen.
Wat je dus moet doen, is het aan jouw toegewezen MAC-address (zie je contract of de originele PC kaart instelling) FF spoofen naar je Draytek.
@Home baseert het IP op de systeemnaam hoor... Mijn PC "heet" cc1441**-a en dat wordt ook meeverstuurt bij de DHCP-request een aan de hand daarvan krijg ik m'n IP :)

Het _hoeft_ dus niet aan de hand van MAC-adres..

Hoe het zit bij die kabelfoon weet ik echter ook niet, dat moet robbinh zelf maar ff bekijken :)

• PtrO
Osiris schreef op 26 August 2003 @ 16:52:
[...]

@Home baseert het IP op de systeemnaam hoor... Mijn PC "heet" cc1441**-a en dat wordt ook meeverstuurt bij de DHCP-request een aan de hand daarvan krijg ik m'n IP :)

Het _hoeft_ dus niet aan de hand van MAC-adres..

Hoe het zit bij die kabelfoon weet ik echter ook niet, dat moet robbinh zelf maar ff bekijken :)
:) FF lezen wat ik zei. @home checked op basis van hostnaam en idd niet op MAC-address.

Verwijderd

kan je wel naar je internet adres pingen. ping 127.0.0.1? Zoniet netwerkkaart ff opnieuw installen.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 16:48:
Nee, dat hoeft dus niet. Je router krijgt gewoon via DHCP een IP-adres van je kabelmodem / Kabelfoon. Op zijn beurt geeft de router weer een IP-adres aan jouw PC. Het is echt sim-pel... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 16:54:
kan je wel naar je internet adres pingen. ping 127.0.0.1? Zoniet netwerkkaart ff opnieuw installen.
Eerst FF topic lezen bitte, dit is allang opgelost.

Dan vetrouw ik erop dat het sim-pel is ;)
Ik heb het nog niet geprobeerd maar dat zal straks wel komen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu alsvolgt ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.webscripting.nl/screen1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.webscripting.nl/screen2.JPG

En dan zou ik alleen een URL in hoeven tikken en dan zou hij het moeten doen?
Want nu werkt het nog niet namelijk :(

• PtrO
:*) Kdenk dat je op het verkeerde scherm zit.

Bovenstaande scherm gebruik je om van/naar individuele gebruikers/routers verbinding te maken. Word dus niet gebruikt voor/met de verbinding van je ISP provider.

Je moet naar het "> Quick Setup > Internet Access Setup" scherm, en vandaar naar (voor kabelfoon) ">>PPPoE" te gaan. Click eventueel op volgende URL om dat te doen: http://192.168.1.1/doc/inet4.sht

N.b. Kabelfoon doet PPP over Ethernet en gebruikt PPP Authenticatie PAP. Zet je time-out voor de verbinding op -1.

Zie ook http://www.draytek.nl/rou...00e&fw=2.00a&telco=casema

Vraag: Welke firmware heb je voor je 2200E. Je afdruk van de schermen doet me denken dat je niet op het laatste level zit. Het level zie je o.a. in het hoofdmenu van de Draytek.

[ Voor 21% gewijzigd door PtrO op 31-08-2003 16:57 . Reden: Vraag level ? ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 13:57:
Das het probleem niet,
de netwerkkaart staat gewoon aan, alles is goed aangesloten enzo.
Maar ik kan de router dus gewoon niet bereiken, als ik naar 192.169.1.1 ping dan krijg ik de melding 'Doelhost niet gevonden', de Smart Start Wizard herkent hem niet en ik kan zo dus ook gewoon niet de web configurator vinden. Hoe kan ik dit oplossen?
Ten 1e de webconfigurator heeft het standaard adres 192.168.1.1

De oplossing is als volgt want ik heb precies het zelfde gehad toen ik er nieuwe firmware in zette.
Oplossing haal een oude firmware versie van de draytek site laad deze firmware in de router waarschijnlijk kan je er nu wel in althans bij mij wel. Zet dan de gewenste firmware weer terug en voila bij mij werkte de router weer als vanouds.

Succes >:) >:) >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
PtrO schreef op 31 augustus 2003 @ 16:52:
:*) Kdenk dat je op het verkeerde scherm zit.

Bovenstaande scherm gebruik je om van/naar individuele gebruikers/routers verbinding te maken. Word dus niet gebruikt voor/met de verbinding van je ISP provider.

Je moet naar het "> Quick Setup > Internet Access Setup" scherm, en vandaar naar (voor kabelfoon) ">>PPPoE" te gaan. Click eventueel op volgende URL om dat te doen: http://192.168.1.1/doc/inet4.sht

N.b. Kabelfoon doet PPP over Ethernet en gebruikt PPP Authenticatie PAP. Zet je time-out voor de verbinding op -1.

Zie ook http://www.draytek.nl/rou...00e&fw=2.00a&telco=casema

Vraag: Welke firmware heb je voor je 2200E. Je afdruk van de schermen doet me denken dat je niet op het laatste level zit. Het level zie je o.a. in het hoofdmenu van de Draytek.
Ok dankje, ik zal er morgen even naar kijken.
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 17:09:
[...]

Ten 1e de webconfigurator heeft het standaard adres 192.168.1.1
Niet te bijdehand aub, das dus gewoon een typo.
De oplossing is als volgt want ik heb precies het zelfde gehad toen ik er nieuwe firmware in zette.
Oplossing haal een oude firmware versie van de draytek site laad deze firmware in de router waarschijnlijk kan je er nu wel in althans bij mij wel. Zet dan de gewenste firmware weer terug en voila bij mij werkte de router weer als vanouds.

Succes >:) >:) >:) >:)
Ten 2e (>:)), dit probleem is allang opgelost, dus ook voor jou, lees eerst eens FF alle replies.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter, even voor de duidelijkheid: heb je nu kabel van Kabelfoon of ADSL van Kabelfoon :?

Ik zie hier namelijk mensen over PPPoE praten en dat is alleen relevant voor ADSL.

Mijn configuratie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/draytek1.png
Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/draytek2.png

Meer heb ik echt niet ingesteld en is ook niet nodig IMO.

• PtrO
Tachyon schreef op 01 september 2003 @ 10:14:
Topicstarter, even voor de duidelijkheid: heb je nu kabel van Kabelfoon of ADSL van Kabelfoon :?

Ik zie hier namelijk mensen over PPPoE praten en dat is alleen relevant voor ADSL.

Mijn configuratie is als volgt:

[afbeelding]
[afbeelding]

Meer heb ik echt niet ingesteld en is ook niet nodig IMO.
Klopt. Maar omdat de TS (ineens ?) bezig/ging met userids & passwords, ging ik er van uit dat ie ms wel PPPoE aan het doen is. Kabelfoon levert volgens mij Internet verbinding via zowel ADSL als ook Kabel. Kortom de hamvraag is nu dus wat voor aansluiting heeft de TS.

@TS kan dit eenvoudig zelf bekijken. Is je modem aangesloten op de (coax) TV-antenne kabel dan moet je MAC-cloning methode gebruiken. Is je modem via een modulaire telefoonplugje en dun snoerjte vanuit je telefoon-aansluiting aangesloten, heb je ADSL en volg je de PPPoE instructie.

Suc6

[ Voor 4% gewijzigd door PtrO op 01-09-2003 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog net wel wat voor aansluiting ik heb :)
Ik heb alleen 0 ervaring in netwerken.
Maar het gaat dus om een kabelaansluiting.
Ik ging bezig met die user id's omdat ik d8 dat de router de verbinding met de modem moet maken, wat mij nog steeds logisch lijkt.
Dus daarom wil ik nog een keer vragen:
- wat moet ik allemaal op mijn pc instellen
- en wat allemaal op mn router

Bedankt! :)

• PtrO
We komen er wel. Je hebt dus een Kabel aansluiting en op de draytejk hoef je dus niets te doen met userids.

OK. Zie o.a. post hiervoor van Tachyon in "Draytek 2200E installatieprobleem"

Je moet dus het MAC-adress van je netwerkkaart in de Draytek zetten (clonen). Dit adres zoek je op in de PC die oorspronkelijk met het kabel-modem was verbonden. Doe dus het volgende:
1.) Open een DOS/CMD box.
2.) Doe een IPCONFIG /ALL
3.) Schrijf de waarde op die staat op de regel "Physical Address" cq. "Fysiek adress" alwaar je dus 6 groepjes van 2 tekens ziet zoiets als 00-10-6A-CD-E7-76

4.) Ga naar het draytek scherm http://192.168.1.1/doc/inet5.sht
5.) Tik/mark "Obtain an IP address automatically"
6.) Tik/mark "Specify a MAC Address"
7.) en vul de 6 groepjes van 2 tekens in op "MAC Address"
8.) click [OK], wacht 3-6 seconden en klaar.

Voor de rest hoeft je niets te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door PtrO op 01-09-2003 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar met Kabelfoon moet je normaal WEL inloggen he!
Hoe gaat dit werken dan? Want de modem hangt aan de router en moet toch ergens de inloggegevens vandaan plukken?

• PtrO
Het inloggen met die gebruiksnaam/wachtwoord gebruik je om bijv. je mail op te halen van de Kabelfoon. Deze naam stel je dus in bij je mail-programma van je PC. Daarmaast kan het soms nodig zijn om in te loggen op de Kabelfoon service pagina via je Internet Browser. Dit heb je ooit als 's gedaan, te meer omdat je immers al een Kabelfoon Internet aansluiting hebt/had op je PC.

Het bovenstaande is van toepassing NADAT je, via je modem & router verbinding hebt gemaakt/gekregen via het kabelfoon-(inter)net.

Je moet het zo zien:
a) De verbinding is via hardware toestemming (netwerkkaart --> router --> modem --> kabelfoon)
en
b) Het gebruik van die verbinding voor specifieke Kabelfoon voorzieningen zoals hun/jou maibox, ICQ_server, Chat etc kan pas nadat je je hebt aangemeld.

Bij bepaalde Internet voorzieningen (zoals vaak ADSL) heb je dan soms idd zelfs 2 gebruiksnamen die soms hetzelfde eruit zien maar elk een ander doel hebben. Het eerste voor de modem verbinding, de tweede voor gebruikerszakenb zoals mail.

In jouw geval, heeft Kabelfoon het modem geleverd (en weet dus daarvan het serienummer wat hoort bij je abonnement). Je hebt dus verder geen naam nodig om de verbinding te maken.
Heel soms, zoals bij Essent@home, moet je soms nog wat in vullen (bijv. de symbolische PC naam of vaste IP-nummers), zie als voorbeeld in dit draadje van Osiris in "Draytek 2200E installatieprobleem"

Je hebt (nu) verder alleen een geldig MAC-adres nodig om daarmee (min of meer) de Kabelfoon te vertellen dat je een PC (of onder ons gezegd, een router) hebt aangesloten. Dit MAC adres moet soms eerst geregistreerd zijn wat vaak al is gebeurd bij de PC installatie door de monteur. Daarom 'pikken' we dit MAC-adres en kopieëren (= clonen) die naar de router.

Bij het aanzetten van je PC (ons geval router) zal dat MAC adres (via DHCP en kabelmodem) worden verstuurd naar Kabelfoon. Hiermee weten zij dat je dus iets hebt aangesloten en zullen je vervolgens voorzien van een bijbehorend IP adres.
Met dit IP adres kan je vervolgens verbinding maken met het Internet en gaan surfen.

Hoop dat het zo duidelijk is. Voel je niet aangesproken als dit je allemaal (te) simpel in de oren klinkt maar je vraagt erom :)

[ Voor 10% gewijzigd door PtrO op 02-09-2003 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
PtrO, dankje voor je uitleg :)
Het 'erom vragen :)' komt omdat jullie nergens iets vermelden over het inloggen voor het gebruiken van internet. Want: als ik wil internetten moet ik net zoals bij telefoonlijn gewoon inbellen, daarom wil ik niet geloven dat het aanmelden dmv je MAC adres voldoende is en je je username en wachtwoord ineens niet meer nodig hebt. Kabelfoon is namelijk niet zoals Chello gelijk online, je moet echt inbellen!

• PtrO
* PtrO kreunt bij @robbinh's opmerkingen....inloggen....
OK, laat die router even voor wat het is en vergeet hem eventjes.
We gaan weer terug om te achterhalen wat voor soort fysieke verbinding je NU in vredesnaam hebt met kabelfoon (LAN, PPTP of Telefoon).

Klink kinderachtig, maar dat inlog/inbelscherm waarin jij het steeds over hebt en waar je je 'inbelgegevens' intypt, bevat die een [knop properties/eigenschappen] ?
Zo ja, click daar 's op en vertel waar het bovengedeelte van dat windowtje qua indeling op lijkt.
Het 1e (boven), 2e (middelste) of 3e (onderste) gedeelte van onderstaand plaatje ?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Netprop.jpg

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

PtrO schreef op 03 September 2003 @ 00:14:
* PtrO kreunt bij @robbinh's opmerkingen....inloggen....
* Tachyon kreunt met PtrO mee... ;)

robbinh: wat voor kabelmodem heb je eigenlijk? Een Demo's, een Docsis of een Terayon? Bij de eerste 2 moet je namelijk inderdaad inloggen, bij de laatste (waar ik vanuit ben gegaan omdat die veruit het meeste gebruikt wordt) dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er FF geen tijd voor gehad :)
maar met inloggen bedoelde ik dus dit:
Afbeeldingslocatie: http://help.kabelfoon.nl/winxp/modeminstall/docsis/modem-pics/make-conn.jpg
dit moet ik natuurlijk gebruiken om verbinding te krijgen, en daarom vind ik het vreemd dat ik nergens een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen op de router.

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 12:54:
ik heb er FF geen tijd voor gehad :)
maar met inloggen bedoelde ik dus dit:
[afbeelding]
dit moet ik natuurlijk gebruiken om verbinding te krijgen, en daarom vind ik het vreemd dat ik nergens een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen op de router.
Euuhhm, als ik het niet verkeerd heb, dan heeft de TS Cable van KabelSloom.
Daarmee is het idd nodig om in te loggen met een username en p/w. (zelf ook slachtoffer helaas.) Dit inloggen stel je in, bij een van de pc's in het inlogscherm van windhoos en is daarna noiet meer nodig, omdat KF daarna het mac adress herkent van de router. (fafaik)

De Draytek Vigor 2200E is een isdn/wan router. Ik gebruik hier dezelfde router.
Om de TS wat verdere hulp aan te bieden zal ik hem/haar naar mijn meel-asdress verwijzen, zodat we dit kunnen proberen te verhelpen. buiten deze slow-chat om, want het lijkt mij dat hier niemand vrolijk van wordt. mail me ff als je online bent, dan zal ik msn ofzo eens uit het stof trekken. ;)

Om dit te bespoedigen vraag ik om een screenshotje van de "main page" van de router, of een vermelding van de firmware versie.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ayhks/Pictures/2200E_HomePage.jpg

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Topicstarter
Ok grazie, ik heb je net toegevoegd op msn, en ben vanaf 7 uur aanwezig, ik hoop jij ook :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
idd, kabelfoon gebruikt PPoE. Werk erop mn werk ook regelmatig mee: Het is in Harderwijk leverbaar, tesamen met Chello.

Kort gezegd: Router op DHCP, PPoE configureren en klaar. Geen mac-verificatie, alleen PPoE.

Verwijderd

Topicstarter
Woei, mn router heeft nu verbinding met i-net, maar nu moet ik nog FF zorgen dat mn pc via de router internet opgaat? Hoe moet ik dat precies instellen?

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 20:25:
Woei, mn router heeft nu verbinding met i-net, maar nu moet ik nog FF zorgen dat mn pc via de router internet opgaat? Hoe moet ik dat precies instellen?
proxy uit, en verder alles op automatisch. IP automatisch, gw, subnet en dns leeglaten/automatisch

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dat invullen bij de eigenschappen van de kabelfoon inbelverbinding?
En moet ik daarna die verbinding nog activeren ofzo?
Ik ga het iig FF proberen.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 20:48:
Moet ik dat invullen bij de eigenschappen van de kabelfoon inbelverbinding?
En moet ik daarna die verbinding nog activeren ofzo?
Ik ga het iig FF proberen.
op je PC alles wegmikken: die kabelfoon PPoE zooi is niet meer nodig. Die hele inbelverbinding kan weg. Je router doet nu PPoE met kabelfoon, heeft je pctje nix meer mee te maken

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik alles weg moet gooien, waar moet ik dat dan instellen? :)

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 21:17:
Maar als ik alles weg moet gooien, waar moet ik dat dan instellen? :)
Met alles weggooien bedoel ik: alle verbindingen zoals PPoE en dat soort gedoe. Alleen je lan adaptor met TCP/IP op automatisch. Verder niets nodig.

Inbelverbinding (ppoe) -> delete dus.
proxy settings in IE -> delete
IP adressen -> delete, automatisch (maar dat staan ze denk ik al)

Verwijderd

Topicstarter
Dan is blijkbaar toch mijn netwerk connectie niet goed ofzo.
Ik heb het nu alsvolgt ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.webscripting.nl/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.webscripting.nl/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.webscripting.nl/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.webscripting.nl/4.JPG

En het werkt gewoon niet :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 21:53 ]

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 21:52:
Dan is blijkbaar toch mijn netwerk connectie niet goed ofzo.
Ik heb het nu alsvolgt ingesteld:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En het werkt gewoon niet :?
add me maar ff op msn

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog steeds niet gelukt.
Kan iemand die Kabelfoon kabelinternet heeft en deze router gebruikt misschien wat screenshots plaatsen van de benodigde instellingen?

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Mijn God, je bent nu dus al 2 maanden bezig met het opzetten van je verbinding :?

Misschien moet je toch de helpdesk maar eens bellen... :+ :X

• neggix
  • Laatst online: 14-08 15:40
Ok. Even een kleine sgop

Mijn vriendin heeft Kabelfoon :r en heeft sinds kort de Vigor 2200E ook erbij. het is een docsis modem. Nu heb ik (zie onder) alleen PPPoE ingesteld,
en aan LAN TCP/IP and DHCP Setup niets aan veranderd.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/neggix.lol/Kabelfoon%20/PPPoE.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/neggix.lol/Kabelfoon%20/DHCP.JPG

Volgens mij moeten deze instellingen voldoende zijn. Maar nog steeds werkt het niet. Ik heb alles op de pc's auto gezet. Als ik bij het stuk Van Internet Acces >> Dynamic Or Static kom en dan "Broadcast" verander naar Enable en "Optain IP auto" dan zet ie bij PPPoE alles weer Disable, dus ga er van uit dat dat Dynamic or Static IP deel wel goed staat.

Maar wat hierboven allemaal staat kom ik niet echt uit. Wat het nou allemaal is en wat nou allemaal wel of niet werkt. Dus mijn vraag is. Weet iemand hoe ik de instellingen moet zetten zodat dit allemaal werkt? Thnx :)

[ Voor 11% gewijzigd door neggix op 10-12-2003 01:06 ]

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• neggix
Nu ook via dat Mac adress idee geprobeerd, maar ook dat heeft niet geholpen :{

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

neggix schreef op 09 december 2003 @ 15:02:
Maar wat hierboven allemaal staat kom ik niet echt uit. Wat het nou allemaal is en wat nou allemaal wel of niet werkt. Dus mijn vraag is. Weet iemand hoe ik de instellingen moet zetten zodat dit allemaal werkt? Thnx :)
Als je meisje voorheen ook een inbelverbinding moest maken om online te gaan, zul je dus nu die routert het werk op moeten laten knappen:
pppoe gebruiken, niet static of dhcp-internet access.

Als je wil controleren of je verbinding kan maken, staat er op de main> pagina van je router een Online Status link.
Daar kun je controleren of je wel of geen internet IP hebt gekregen (oftewel, verbinding).

Verder is het vooral een kwestie van goed le-zen en lo-gisch na-denken.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 10-12-2003 01:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• neggix
Ok. Op draytek staat precies hoe het moet, maar zelfs dit werkt niet :{
"Kabelfoon (PPPoE) met Mac-adres instellen"

Snap er niets meer van

Verwijderd

Mits je minimaal beschikt over router firmware versie 2.00a

Dan zal de oplossing als volgt zijn:

Stap 1. Reset de router naar fabrieksinstelling(5 seconden ingedrukt houden totdat het ACT ledje sneller gaat knipperen loslaten)

Stap 2. Koppel de kabelmodem van de router en zet de modem uit voor minimaal 2 uur(uit voorzorg).

Stap 3. Sluit de computer aan die reeds verbonden was met de kabelmodem op de P1 poort van de 2200 router.

Stap 4. Computer is statisch instellen(met DNS van Kabelfoon)
http://www.draytek.nl/router/extra/statisch.html

Stap 5. Webbrowser instellen.
http://www.draytek.nl/router/extra/ie.html

Stap 6. Router instellen voor Kabelfoon PPPoE
http://www.draytek.nl/rou...ype=PPPoE&login=Kabelfoon
LET OP! Tot de tweede deel PPPoE de kabelmodem aansluiten en aanzetten(dus na 2 uur)

Stap 7. Communicatieproblemen richting de router en/of het internet
http://www.draytek.nl/router/extra/communicatieprobleem.html
Let op! Stap 02

Als het nog niet werkt na 2 uur, wijzig niets in de router maar zet de modem nogmaals uit voor 6 uur(het is ook een kwestie van tijd i.v.m. acceptatie van het mac adres).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 23:05 ]

• neggix
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 22:58:
Mits je minimaal beschikt over router firmware versie 2.00a

Dan zal de oplossing als volgt zijn:
Ik had het dus wel goed gedaan, kabelfoon was gewoon weer bagger :r :{

Maar dat geven ze tegenwoordig ook niet meer toe :P

Pagina: 1