Toon posts:

Moet ik RAID0 opnieuw configgen na verwijderen partitie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om mijn C-partitie te formateren, en dan opnieuw Windows XP Pro er op te zetten.
Dit moet natuurlijk geen probleem zijn!

Echter, ik heb een raid 0 config. (een onboard Raid372) van twee X 80Gb maxtor HD.
Het probleem is dat voor het formateren (bij het installeren van Windows) om een controllerdriver wordt vraagt terwijl die al is geinstalleerd.

Nu ben ik dus bang dat ik mijn raid opnieuw moet configureren en dat ik alles op mijn andere 3 partities kwijt ben.

Nu is mijn vraag: Moet ik die raid0 opnieuw configureren, en ben ik dan alle gegevens van mijn bestaande partities kwijt?????

Zolang ik geen zekerheid heb durf ik de gok niet te nemen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb het nog niet eerder meegemaakt dat mijn raidpartitie kapot is gegaan nadat ik WinXP opnieuw heb geinstalleerd (moet ook eigen drivers gebruiken). De kans bestaat dat het fout kan gaan dus het is handig als je van tevoren een mooie backup maakt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

nee, niet opnieuw configgen.. gewoon die controller disk erin rammen bij de installatie zodat ie je raid-hd's kan lezen en schrijven.. heb het toevallig vanmorgen nog gedaan hiero..

Verwijderd

Topicstarter
CRX_master
Ja ik rij Honda ja!

Door CRX_master - Thursday 21 August 2003 22:43

nee, niet opnieuw configgen.. gewoon die controller disk erin rammen bij de installatie zodat ie je raid-hd's kan lezen en schrijven.. heb het toevallig vanmorgen nog gedaan hiero..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oke dus ik geef dan gewoon aan dat het weer een raid0 moet worden en dan herkent hij hem gewoon weer als een HD van 160GB met de bestaande partities?

Ik vind het dus wel raar dat hij hem nu niet direct herkent. maar dat hoeft dus niet te betekenen dat ik alles kwijt ben.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 22:51:
Oke dus ik geef dan gewoon aan dat het weer een raid0 moet worden en dan herkent hij hem gewoon weer als een HD van 160GB met de bestaande partities?

Ik vind het dus wel raar dat hij hem nu niet direct herkent. maar dat hoeft dus niet te betekenen dat ik alles kwijt ben.
Als je de setup van WinXP start dan hoef je alleen maar de partitie te kiezen waarop je XP wilt installeren. Alleen zul je tijdens de installatie eerst op F2 (of F6?) moeten drukken om de 3th party-drivers te installeren. Het is vrij simpel alleen heb je niet de garantie dat alle partities blijven bestaan. XP gaat nog wel eens grondig tewerk tijdens het installeren en dat is lastig.

Off-topic:
Als je iemand wilt quoten dan kun je op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif drukken. :)
Ziet er veel mooier uit.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op 21 augustus 2003 @ 22:55:
[...]

Als je de setup van WinXP start dan hoef je alleen maar de partitie te kiezen waarop je XP wilt installeren. Alleen zul je tijdens de installatie eerst op F2 (of F6?) moeten drukken om de 3th party-drivers te installeren. Het is vrij simpel alleen heb je niet de garantie dat alle partities blijven bestaan. XP gaat nog wel eens grondig tewerk tijdens het installeren en dat is lastig.

Off-topic:
Als je iemand wilt quoten dan kun je op [afbeelding] drukken. :)
Ziet er veel mooier uit.
Oke bedankt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RAID controller >> BIOS >> Array >> Partitie(s)

Dus wanneer je een partitie formatteert zal de rest van de Array er totaal geen last van hebben. Maar wanneer je de Array verwijdert/herconfigureert (via de BIOS van de controller dus), dan zul je de partities daarentegen wél kwijt raken :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal goed gegaan.
Ik heb de disk er in gedrukt toen hij daar om vroeg, en windows op de bestaande C-partitie kunnen installeren.
De andere partities zijn ongewijzigd.

Bedankt!!
Pagina: 1