Het Ontstaan Van Onzekerheid

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
;( :? :? :| :| :/ :/ ;(

Hey Everyone,

Ik vraag me iets af, nou zijn er veel mensen onzeker over verschillende dingen, dit topic open ik eigelijk in de zin van, waarom iemand zich onzeker kan voelen zoals mezelf in de zin van aantrekkelijk zijn tegen over andere mensen.

Niet iedereen is even mooi en dat is gewoon duidelijk deze dagen, toch probeert een groot deel van de maatschappij zich zo aan te passen dat het er tussen valt, en dat ze ook aantrekkelijk gezien worden.

Het gevoel hebben dat niemand je wil, dat je afstotelijk bent, hoewel je dat misschien niet bent en dat weet, maar het toch zo blijft voelen. Wat zorgt voor zo een gevoel? kan dat uit het verleden zijn? Is het gewoon iets wat zich ontwikkeld als je bijvoorbeeld een lange tijd alleen bent, en weinig aandacht of complimenten hebt gehad van andere?

Heeft het misschien iets te maken met een paranoï?

Dit vraag me ik af, ik ben heel erg onzeker over mezelf, ik weet ook dat ik niet 1 van de knapste ben, maar ik ben vast ook zeker niet 1 van de lelijkste (en dan in de zin van uiterlijk en innerlijk) hoe komt het dat zoiets zich voordoet?

Iemand enige ideeën hierover?
Hoor ik ze graag

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Naar mijn idee heeft het inderdaad met iemands verleden te maken; opmerkingen die toen zijn gemaakt door mensen die het wellicht niet meenden (pesters) worden in herinnering gebracht door mensen die op dit moment op een ander vlak soortgelijk gedrag vertonen als de mensen uit je verleden.
offtopic:
Je icon doet het niet; waarschijnlijk is dit veroorzaakt door de crash van dit weekend. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Opi op 21-08-2003 21:48 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat het toch ook met je karakter te maken heeft. Als je een persoon bent die sowieso veel van andere mensen aanneemt, veel op opmerkingen en indrukken van andere ingaat en zich snel aangesproken voelt kun je je snel onzeker voelen. Je hebt ook mensen die echt dikke scheit hebben aan wat andere mensen over hun denken of wat ze van ze vinden, en die zien er soms leuk maar soms ook helemaal niet uit. Tis denk 'k een combinatie van meerdere factoren. Misschien ben je later wel onzeker omdat je vroeger gepest bent, who knows.
Ik weet wel dat ik ook redelijk onzeker was, even afgaand op uiterlijk, maar tegenwoordig heb ik toch iets meer van ja zo ben ik nou eenmaal en je komt erachter dat echt leuke mensen het toch niet veel uitmaakt hoe je eruit ziet, karakter en omgang is zeker net zo belangrijk... Tja je wordt volwassen hè >:)

Verwijderd

Onzekerheden kan heel veel oorzaken hebben.

Vroeger ben ik heel vaak gepest in het voetbalteam. Ik ben slechthorend en dat is voor kinderen vreemder dan dat iemand een bril op heeft. Dus ik ben vaak tot altijd daar de pispaal. Als je ouder wordt brengt je dat ook in onzekerheid. Je jeugd, vaak gepest door leeftijdgenoten. Hierdoor kan ik dan niet goed mee omgaan met mijn handicap en met mijn uiterlijk. Dit heeft uiteraard een paar jaar geduurd.

Gelukkig heb ik deze onzekerheid niet meer. :)
Ik heb een dikke huid. Ik kan er nu wel tegen. Vrienden of collega's pesten je weleens maar dat is meer voor de grap bedoeld. dit kan ook bij sommigen mensen in onzekerheid brengen. bijvoorbeeld als iemand iets zegt over je uiterlijk, handicap of iets anders.

• MrCaleb
gepest ben ik wel erg veel jah, het feit dat ik vroeger ontzettend dik was, bril en beugel had zal wel een rol spelen, ik ben toen 20 kilo afgevallen in een paar maanden, wat getrained zodat me lichaam er niet meer zo verragt uitzag, beugel eruit, bril heb ik nog wel maar dat staat me gewoon beter voor me eigen gevoel.

Karakter gezien ben ik volgens mij heel neutraal en okay, kan goed luisteren naar andere heb respect en begrip voor een ander ze mening dus daar zal het niet echt aan liggen. Maar bijvoorbeeld met iemand aanspreken en dergelijke dingen, daar heb ik ook veel moeite mee...Why

Verwijderd

MrCaleb schreef op 21 augustus 2003 @ 21:56:
gepest ben ik wel erg veel jah, het feit dat ik vroeger ontzettend dik was, bril en beugel had zal wel een rol spelen, ik ben toen 20 kilo afgevallen in een paar maanden, wat getrained zodat me lichaam er niet meer zo verragt uitzag, beugel eruit, bril heb ik nog wel maar dat staat me gewoon beter voor me eigen gevoel.

Karakter gezien ben ik volgens mij heel neutraal en okay, kan goed luisteren naar andere heb respect en begrip voor een ander ze mening dus daar zal het niet echt aan liggen. Maar bijvoorbeeld met iemand aanspreken en dergelijke dingen, daar heb ik ook veel moeite mee...Why
Dat heb ik ook.
Kan aan mijn handicap liggen, want ik denk dan vaak dat zij mij niet goed hoort of ik haar niet goed hoort.
Je moet een keer overheen zetten en dan ben je voor altijd af. niet teveel denken. mensen met onzekerheid denken teveel.

Verwijderd

Ach joh, uiterlijk, schmuiterlijk. Je hebt een transformers icon, dus wat mij betreft ben je al Koel ;).

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 21:59:
[...]

Dat heb ik ook.
Kan aan mijn handicap liggen, want ik denk dan vaak dat zij mij niet goed hoort of ik haar niet goed hoort.
Je moet een keer overheen zetten en dan ben je voor altijd af. niet teveel denken. mensen met onzekerheid denken teveel.
Zoiets kun je natuurlijk ook direct in de ring gooien, zoiets van: Sorry maar ik hoor niet altijd even goed, kun je dat herhalen o.i.d.
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt over dat nadenken. Kijk maar als je dronken bent, dan denk je niet na over wat zal ik zeggen, hoe zal ik het aan pakken, wat zal hij/zij terug zeggen of is dit sowieso wel een goed idee?
MrCaleb schreef op 21 August 2003 @ 21:56:

Dit zijn misschien geen slechte eigenschappen, maar daar hebben mensen die jou graag als pispaaltje zien natuurlijk geen boodschap aan. Dat jij respect voor iets of iemand hebt zegt eerder dat je niemand snel (terug) uitscheldt of een rotschop verkoopt (ik zeg maar iets). En daar heb je ook niet snel veel aan als je de eerste contacten wil leggen, dat is meer voor als je iemand al kent.

Maar ik denk dat jullie wel vergeten dat er veel mensen zijn die wel onzeker zijn maar dat niet laten merken, juist een grote bek enzo (nou zeg ik niet dat iedereen met een grote bek onzeker is). Ik denk ook dat mensen die gepest zijn en onzeker zijn dat niet altijd helemaal aan het pesten te danken hebben. Volgens mij worden vaak mensen gepest die zich daar makkelijk voor lenen. Niet perse omdat ze lelijk zijn, ik ken knappe mensen die gepest werden, en lelijke mensen die graag pestten, maar omdat ze bijv. niet zo goed van zich afbijten, niet zo goed gebekt zijn, of niet zo snel zijn bij of met iets, en misschien nog een aantal factoren die ik nu niet kan bedenken eventueel gecombineert. Ik denk dat het dus wel een beetje aan je persoonlijkheid ligt.
Wat ik wel denk is dat als je altijd in een vertrouwelijke omgeving bent opgegroeit en dus niet gepest wordt (tenzij gepest worden vertrouwelijk is natuurlijk :P ) je later minder onzeker voelt en ook wat minder nadenkt over dingen zoals; zie ik er wel goed uit? loop ik niet raar? mogen ze me wel? enz. Omdat je daar nooit zo op "gewezen" bent.

En zo is het!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Onzekerheid over uiterlijk wordt niet alleen veroorzaakt door pesten. In de hele maatschappij wordt eeen goed uiterlijk gezien als heel belangrijk.
In reclames over kleding, verzorging van het lichaam (denk maar aan shampoo of een of andere gezichtscreme) komen alleen maar perfecte modellen voor. Als je de hele tijd wordt geconfronteerd met mensen met een perfect uiterlijk, wat er vaak alleen maar perfect uitziet door een flinke laag make-up, ga je ook naar jezelf kijken en dan slaat de twijfel toch een keer toe.
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 21:59:
[...]

Dat heb ik ook.
Hier ben ik het niet mee eens.
Als jij iedere dag gepest wordt over je uiterlijk wordt je echt wel een keer onzeker.
sommige mensen kunnen beter tegen zulke opmerkingen, maar het raakt je na een tijd echt wel.

Het gezegde: "Schelden doet geen pijn." gaat volgens mij echt niet op!

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Andre-85 schreef op 21 August 2003 @ 22:58:

[...]

Hier ben ik het niet mee eens.
Als jij iedere dag gepest wordt over je uiterlijk wordt je echt wel een keer onzeker.
sommige mensen kunnen beter tegen zulke opmerkingen, maar het raakt je na een tijd echt wel.

Het gezegde: "Schelden doet geen pijn." gaat volgens mij echt niet op!
Tuurlijk doet het wel een keer pijn. Dat heb ik al gehad en ik laat mij dan niet meer intimideren. heden zeg ik er dan wel wat van als ze te ver gaan. meestal geven een knipoog dat het een geintje was. soms pak ik ze gewoon even terug.

Maar dat betekent niet dat ik _altijd_ maar onzeker moet blijven. Op den duur denk je, het is mijn lichaam en ik doe ermee wat ik wil.

onzekerheid hou je zeker wel als je een leuke meid wilt aanspreken die je meer dan leuk vindt. als je een flinke scheut alcohol op hebt kan je alles doen wat je normaal niet zou doen ;)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 23:08:
onzekerheid hou je zeker wel als je een leuke meid wilt aanspreken die je meer dan leuk vindt.
Inderdaad een zeer bekend verschijnsel. ;) Waarschijnlijk geef je er in het geval van anderen niet meer om hoe zij over je denken, terwijl dat in het geval van die leuke meid wel het geval is.

Verwijderd

OpifexMaximus schreef op 21 augustus 2003 @ 23:11:
[...]

Inderdaad een zeer bekend verschijnsel. ;) Waarschijnlijk geef je er in het geval van anderen niet meer om hoe zij over je denken, terwijl dat in het geval van die leuke meid wel het geval is.
Precies. Het gaat om de eerste indruk van de betreffende persoon.
En dat is iets wat vaak heel moeilijk is, omdat mensen vaak te diep nadenken hoe ze het moeten aanpakken.
als je wat vlotter bent is het geen probleem.

• MrCaleb
Dus eigelijk is het gewoon beter, als je iemand wil aanspreken, om je verstand op een soort nul te zetten betreft gedachtes zoals: vinden ze me mooi, zouden ze me aardig vinden, wat denken ze over me?

gewoon erop af gaan, en zien wat er gebeurd, neej heb je, ja kan je krijgen niet iedereen kijkt naar de buitenkant, had ooit is iets gezien een Ducktails tekenfilm was wel grappig, ging over een kastanje...die is heel prikkelig enzo van de buitenkant, maar als dat eraf haalt zie je een mooie gladde noot. In de zin van, niet alles wat van buiten lelijk is is lelijk van binnen.

Het zit toch allemaal heel geestelijk die gedachte's...kijk het feit dat me eigen broer en oom mij altijd pesten met dat soort dingen is moeilijk en op school enzo, weet ook dat ik niet het ergste geval ben van dit soort dingen, maar het blijft voor elk persoon een moeilijke tijd als je het meegemaakt hebt. Moet gewoon inzien dat het niet zo is zoals het gezegt word...en voor ieder is een ander voorzover ik het aanneem wat me mama altijd tegen me zei ;)

Ik vind het alleen erg moeilijk om zekerheid weer op te bouwen als je bestaat uit onzeker..hoe doe je zoiets nou?

• MrCaleb
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 22:42:
Ach joh, uiterlijk, schmuiterlijk. Je hebt een transformers icon, dus wat mij betreft ben je al Koel ;).
whaha lol ;) Thanks hehehe...decepticons :P

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12 19:45
Weet je wat nog erger is als uitgescholden worden, genegeerd worden.
Ik heb hier af en toe last van, dit komt waarschijnlijk omdat ik nog al sloompraat en ook niet veel klank verschil er in aan breng.
En dan ben je iets tegen iemand aan het vertellen en dat begint die gewoon met iemand anders te praten, omdat het hem of haar niet intresseert. Dit is heel irritant.
Ik weet ook niet wat ik er aan moet doen, misschien tips?
Ik hoor het zelf gelukkig niet dus ik word er alleen onzeker door als iemand er iets van zegt, want anders vergeet ik het vaak gewoon.

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08 15:31
Andre-85 schreef op 21 augustus 2003 @ 22:58:
Onzekerheid over uiterlijk wordt niet alleen veroorzaakt door pesten. In de hele maatschappij wordt eeen goed uiterlijk gezien als heel belangrijk.
In reclames over kleding, verzorging van het lichaam (denk maar aan shampoo of een of andere gezichtscreme) komen alleen maar perfecte modellen voor. Als je de hele tijd wordt geconfronteerd met mensen met een perfect uiterlijk, wat er vaak alleen maar perfect uitziet door een flinke laag make-up, ga je ook naar jezelf kijken en dan slaat de twijfel toch een keer toe.
Idd neemt de maatschappij onbewust op wat hen word voorgeschoteld.
Als je jong bent ben je ook vaak onzeker, op school gaat het vaak om populariteit
Wanneer je je minder onzeker wilt voelen probeer je je dan aan te passen aan wat populair is, doormiddel van kleding spraakgebruik en de geldende normen en waarden binnen het populaire circuit. (een leuk voorbeeld is al die meisjes die alla shakira met hun broek op schaamheuvel rondlopen waar de vetrandjes overheen blubberen)

Toch zal het niet altijd iedereen lukken om bij een populaire groep te horen omdat de normen en waarden bepalen of iemand mooi of lelijk is dom of slim.
Of je cool of nerd bent ligt weer aan je emotionele intelligentie.
Je kan wel een hoge IQ hebben maar een lage EQ is funest voor de sociale omgang.

Wanneer je jaar in en jaar uit voor nerd homo of wat dan ook wordt uitgemaakt
zal je afstandelijk worden minder assertief en je EQ kan zich ook niet goed ontwikkelen. Je loopt dan het gevaar dat je bijvoorbeeld drempelvrees of depressiviteit etc oploopt

Toch kan je hier wat aan doen. Je moet leren hoe de maatschappij tegen jou aankijkt en je proberen aan te passen. Je kan een assertiviteitstraining gaan doen of hierover lezen. Wanneer je daarna van omgeving verandert (andere school ander werk) kun je nog wat aanpassen aan je omgeving qua taalgebruik en kleding. Je moet je dan natuurlijk niet meten populair gaan gedragen of gaan meelopen want dan loop je weer het risico de pispaal te worden.
Je valt zo en zo liever niet te veel op maar blijf niet in je schulp kruipen. Af en toe en doordachte of scherpe opmerking maken of een met humor dwingt respect af of je nu een balonhoofd hebt of zeiloren.
Als je er op richt geaccepteerd te worden ipv er bij te horen, hoor je er op een gegeven moment vanzelf bij.

Je assertiviteit trainen gaat natuurlijk sneller buiten school en werk.
Bij het uitgaan zoek je meer mensen op. Bijkomend voordeel is dat er meerdere groepen en individuen naar een uitgaansgelegenheid gaan. Zodoende maak je meer kans bij iemand geaccepteerd te worden. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je niet in een kroeg beland waar je net die rotzakken die jou voor paardenkop uitmaken tegenkomt.

Ook kan je overwegen ergens vrijwilliger te worden.
Ik was SCWr in een poppodium en had veel vrijwilligers die een identiteitsprobleem hadden
Onderling maakten ze elkaar eerst voor sukkel huppelkut etc uit maar het werken in teamverband en het werken naar een doel leerde ze elkaar respecteren.
Ook merkten zij van elkaar dat ze soortgelijke problematiek hadden. Het is natuurlijk fijn als je daar dan over kan praten.
Uiteindelijk zette juist deze vrijwilligers de beste resultaten neer en verwierven een status die ook door de populaire klanten werd erkend. Ze werden steeds assertiever en zelfs de pukkelkoppen etc heb ik op het laatst genoeg zien scharrelen met meisjes.

Ook als je te jong of te oud bent om naar de kroeg te gaan is vrijwilligerswerk een goede optie. Zoek het sociaal contact juist op en blijf naar je zelf kijken door anderen te leren begrijpen op hun reacties naar jou. Ook al lukt het niet meten of gaat het te langzaam blijf contact zoeken en stel je zelf bij om de juiste modus te vinden.

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 23:08:
[...]

Maar dat betekent niet dat ik _altijd_ maar onzeker moet blijven. Op den duur denk je, het is mijn lichaam en ik doe ermee wat ik wil.

[...]
Dit is niet iets wat iedereen kan. Het hangt er erg van af hoe psychisch sterk je bent. Als jij iedere dag hoort van collega's of klasgenoten of van wie dan ook dat er iets mis met uiterlijk zou zijn, waarvan jij denkt dat het wel meevalt, moet je wel heel stevig in je schoenen staan om dat naast je neer te kunnen leggen.
onzekerheid hou je zeker wel als je een leuke meid wilt aanspreken die je meer dan leuk vindt. als je een flinke scheut alcohol op hebt kan je alles doen wat je normaal niet zou doen.
Dat is wel waar natuurlijk, maar als je alcohol nodig hebt om zeker van jezelf te zijn... Tsja dat is ook niet de goede manier denk ik.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Vroeger was ik op school altijd het pispaaltje, ondanks dat ik een kop groter was dan de rest van mijn klas. Eigenlijk al vanaf de basis school. De reden hiervoor was dat ik een flink overgewicht had. Nu nog steeds eigenlijk. Maar mijn overgewicht is niet zo erg dat ik apparte maten moet hebben. Daarbij ben ik vrij lang. (1.90m)

Ik kan vrijwel met iedereen goed opschieten, ik voel me gewaardeerd op mijn werk en door mijn collega's.
Maar als het om vrouwen gaat dan komt de grote onzekerheid.

Ik heb mijn vrienden verloren. Dit is gekomen op een avond toen we op stap waren. De hele groep had op een gegeven moment een vriendin behalve ik.
Gooi daarbij een paar liter bier en een deprimerend plaatje "I had the time of my life" bij en je ziet de bui al hangen. Daar stond ik dan in mijn eentje. Vrienden waren aan het flikflooien en ik was het vijfde wiel aan de wagen. Ben toen gedeprimeerd weg gelopen en aan een andere bar gaan zitten zuipen. Ik kon de groep wel nog zien. Pas ongeveer 2 uur later hadden ze in de gaten dat ik er niet meer bij stond. Dit heb ik ze ook verweten, ben daarna maar naar huis gegaan.
Heb sindsdien nooit meer wat van ze gehoord. Dit is al bijna 2,5 jaar geleden.
Eigenlijk heb ik grote spijt dat ik toen uitgeflipt ben.

Ik heb gewoon het gevoel dat ik nooit een vriendin zal krijgen. Dat gevoel dat komt doordat ik gewoon onzeker ben over mijn uiterlijk. Daarbij komt als ik aangesproken wordt door een meid dan sla ik helemaal vast. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen.
Het verste dat ik ooit ben gekomen is dat een meid zei van: "Je bent wel aardig enzo.... maar......<bla bla bla>"

De grootste mep wat ik ooit heb gekregen was op mijn 18e verjaardag. Een hele groep mensen uitgenodigd. Dus ook "het" meisje waarop ik verliefd was. Ik was vastbesloten: Die avond ging ik haar mee uit vragen.... toen ze op mijn feestje kwam had ze haar vriend bij zich. Terwijl ze 2 dagen eerder nog vrij was.

Ben nu bijna 22 maar nog steeds niet aan de vrouw. Eigenlijk zit ik er best mee.
Lelijk ben ik niet, dat hebben meiden die ik ken al bevestigd.

Ik weet dat ik onzeker ben op dit vlak en dat heeft ZEKER met mijn verleden en ervaringen te maken. Als ik me zo kon gedragen bij vrouwen als bij mijn collega's en klanten. M.a.w. gewoon een lekkere vlotte babbel dan was er naar mijn mening niets aan de hand.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-12 20:04
MrCaleb schreef op 22 August 2003 @ 00:07:
Ik vind het alleen erg moeilijk om zekerheid weer op te bouwen als je bestaat uit onzeker..hoe doe je zoiets nou?
Zelfvertrouwen bouw je niet dat groeit, aar wel pas op momenten dat je tevreden bent of gaat worden met jezelf, Ik liep bv altijd op mezelf van: dit doe je fout, dat doe je fout tot op het moment dat ik d8, fuck it ik ben wie ik ben en pas op dat moment begon ik sprongen te maken in m'n zelfvertrouwen. Et enige nadeel is dat ik nooit van m'n kritische blik op mezelf afkom et vordeel is is dat ik daarmee meeleef met m'n naaste mens

ps.
dat ik geen zelfvertrouwen had heb ik al van m'n geboorte, tenminste dat is wat ik weet, dus et hoeft niet uit je jeugd voort te komen zoals enkele verhalen hierboven

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:40
heintjeput schreef op 22 augustus 2003 @ 00:21:
Weet je wat nog erger is als uitgescholden worden, genegeerd worden.
Ik heb hier af en toe last van, dit komt waarschijnlijk omdat ik nog al sloompraat en ook niet veel klank verschil er in aan breng.
En dan ben je iets tegen iemand aan het vertellen en dat begint die gewoon met iemand anders te praten, omdat het hem of haar niet intresseert. Dit is heel irritant.
Ik weet ook niet wat ik er aan moet doen, misschien tips?
Ik hoor het zelf gelukkig niet dus ik word er alleen onzeker door als iemand er iets van zegt, want anders vergeet ik het vaak gewoon.
Je zegt het zelf al, je praat op 1 toon.
Kijk eens naar opnames van Pim Fortuyn, die man praatte juist met heel veel klankverschil in z'n stem, gebruikte z'n handen enzovoorts. Ik vond hem altijd fascinerend.
En je moet natuurlijk ook wel de juiste onderwerpen tegen de juiste mensen zeggen. Als iemand tegen mij begint over quantumphysica dan haak ik ook af. Dat heeft waarschijnlijk niks met die andere persoon te maken, maar alleen met het onderwerp.

Zo ben ik de enige computerfreak in de vriendengroep, maar denk maar niet dat ik ooit over computers zou beginnen tegen m'n vrienden. Dat interesseert hun helemaal niks, en ja, ik zou dan ook genegeerd worden, vanzelfsprekend!

Dus, wat levendiger praten, actieve lichaamstaal, en interessante onderwerpen (dan dus wel onderwerpen die interesssant zijn voor je gesprekpartner).

• EnsconcE
Vatt schreef op 22 August 2003 @ 20:21:
[...]
Dus, wat levendiger praten, actieve lichaamstaal, en interessante onderwerpen (dan dus wel onderwerpen die interesssant zijn voor je gesprekpartner).
heb je gelijk in dat die man fascinerend is door z'n manier van doen, dus ff om et goed te doen ga ik kopieren, omdat ik niet beter weet, maar doe ik m'n bewegingen dan wel goed, of ga ik dan teveel op pim lijken... enz. enz.

wat je zegt is zo moeilijk, als iedereen je advies opvolgt word et een mooie boel

je moet zijn wie je bent
dan pas ben je tevreden

• MrCaleb
Voor mij gevoel is het zo als je erg zelfverzekerd over komt, val je sneller in de smaak bij bepaalde mensen, als je onzeker bent wat ik dan heb, word je snel verlegen en nerveus, veel meiden vinden dit ook aantrekkelijk omdat het toch iets mysterieus over jezelf geeft. Dan willen ze uitzoeken hoe dit komt en wie je precies bent.

Voor mij is het weer vrij moeilijk om in contact te komen met leuke dames, omdat ik een vriendegroep heb waar gewoon ontzettend weinig meiden in aanwezig zijn, uitgaan zelf doe ik ook niet echt elk weekend dus daar ontmoet ik ook weinig. Op die manier is dat best een probleem.

Soms kijk je in de spiegel..en dan denk: Wat ik ben ik toch lelijk he, en soms kijk je erin en dan denk je van..wow hey..who's this cute guy. Misschien is dat al wat positiever omdat ik niet altijd negatief over mezelf denk.

Eigelijk moeten we ons gewoon niet zo druk maken over hoe we eruit zien, ik zie vaak mensen die er echt gewoon niet uitzien en toch een leuke dame naast hun hebben lopen, dat geeft toch veel hoop omdat er altijd wel iemand is voor een ander...het is gewoon afwachten tot je de juiste tegen komt..

[ Voor 16% gewijzigd door MrCaleb op 23-08-2003 00:08 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:40
Ik vind mezelf echt wel lekker, dus het ligt niet aan mijn eigen beeld :9
Het probleem ligt bij de vriendinnen van mijn vrienden. Vanavond wederom bevestigd.
We hadden een verjaardagsfeestje dus ik dacht dat ik wel zou gaan scoren, maar wat blijkt, al die meiden zijn van die ontzettende burgertrutjes en nemen niet eens een vrijgezelle vriendin mee.

Dus alle meiden die op het feestje waren, hadden een vriend, niet 1 had een extra vriendin mee genomen. Alsof ze niet eens aan me denken.

En vriendinnen stelen doe ik niet, dus wie stond er weer alleen? Juist ja, ik!

Ik heb er ook wat van gezegd. 1 van die meiden kwam een praatje maken en ik zei dus gewoon van: "waarom nemen jullie geen vriendinnen mee?"
Eerlijk gezegd had ze er eigenlijk helemaal geen erg in, maar ze kon wel begrijpen dat het zo toch wel moeilijk word om een meisje te scoren.

Volgende keer zou ze wel 2 vriendinnen mee nemen zodat ik zou kunnen kiezen >:)

Onzekerheid praat je jezelf alleen maar aan. Ik zou nu ook heel verdrietig thuis kunnen zitten en denken dat het aan mij ligt, maar dat is dus gewoon niet zo.
Vanavond dus wederom geen sex voor mij, maar deze keer lag het echt niet aan mij. Als er ook maar 1 vrijgezelle vrouw rond had gelopen , dan had die vanavond een drukke nacht nacht gehad >:)

• EnsconcE
MrCaleb schreef op 23 August 2003 @ 00:07:
Eigelijk moeten we ons gewoon niet zo druk maken over hoe we eruit zien, ik zie vaak mensen die er echt gewoon niet uitzien en toch een leuke dame naast hun hebben lopen, dat geeft toch veel hoop omdat er altijd wel iemand is voor een ander...het is gewoon afwachten tot je de juiste tegen komt..
Het is naar mijn mening ook zo dat als je als man meer berijkt des te meer vrouwen zullen je antrekkelijk vinden en dat is meer vanwege dominantie en/of respect van je medemens

Als je thuis gaat zitten in een hoekje tv kijken bereik je nix, ga je de wereld veroveren en het lukt je dan staan er rijen dames voor je te w88. Dit is meer ff het zwart wit beeld. Et ednige nadeel is is dat wanneer je iets bereikt dat je weinig tijd over houd voor een dame.

je onzekerheid valt weg op het moment dat je een dame ziet waarvan je zeker weet dat ze jou ook leuk vind, tenminste dat zijn mijn bevindingen...
Pagina: 1