Windows xp op via epia m1000 c3

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 13:23
Okee hier een uitdaging

Ik heb een via epia bordje de m1000 met ezra t processor
Hieraan hangt een dvdslimdrive een laptop hd en 256mb geheugen (pc 2100 M2U25664DS88A0G 256MB : 32M x 64 PC2100 Unbuffered DDR DIMM)
184pin Unbuffered DDR DIMM Based on DDR266 / 200 32Mx8 SDRAM
De voeding is zo'n externe laptop voeding met in de kast de convertor , ding moet in totaal zo'n 45 watt kunnen leveren en zijn speciaal gemaakt voor epia bordjes.

Ik wilde hier windows xp professional op istalleren.
Probleem: bestanden worden gekopieerd maar bij opnieuw opstarten en installeren mist xp een bestand, andere keer lukte het zelfs niet om de bestanden te kopieren. Een keer was het zelfs niet mogelijk om in de bios te komen. Nieuw tobo eraan en draaien.

Dingen die ik al geprobeerd heb:
- wat gevogelt met bios instellingen vooral met geheugen instellingen staat nu op spd (er is spd bios op geheugen aanwezig).
-Andere cdrom
-andere voeding (ik vond de voltages met 4,78, 3,1 en 11,80 nogal laag)
-Andere xp cdrom (andere versie)
-tobo vervangen
-andere kabels

Ikzelf verdenk nu natuurlijk mijn geheugen, heb alleen niet even een ander bankje liggen dus sta open voor andere ideeen

Hier komt het echte vage van dit hele verhaal ik heb Redhat 8.0 liggen en ik dacht what the hack en probeerde dat te installeren in de originele hardware situatie, wat denk je.. installeerde en loopt als een zonnetje. Alleen ik ben geen redhat kenner.. hoe erg het ook is voor sommige van jullie.. ik wil XP!

Wie kan me helpen, ik heb al naar dit probleem gezocht, kwam wat verhalen tegen over geheugens die niet werkten, en verrotte xp cd's.. iemand andere ideeen?

[ Voor 1% gewijzigd door flipje81 op 21-08-2003 21:35 . Reden: taalfouten ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Geheugen kan je ook testen met memtest86

En aangezien je al aardig wat geprobeerd hebt, maar nog niet een andere windows xp cd.
Probeer dat nog even als dat kan ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 13:23
Tja Inmiddels memtest gerunt ongeveer 2 uur lang burnin test (of zoiets) 16 test rondes later.. geen een fout.. dus het geheugen lijkt het niet te zijn.
Ik heb trouwens proberen te installeren met een kopie van windows xp professional en en een versie van windows xp professional sp1. Lukte allebei niet. Wat schertst mijn verbazing ik stop een officieele windows xp cd in het ding (gelevert bij onze andere computer) en het ding draait de hele installatie. Is dit nou toeval of heb ik gewoon twee gare kopi een van windows xp proffesional??? Of is xp niet te kopieren (voor backup redenen natuurlijk O-) ).
Ik hoop nog wat replies te krijgen.. ik wordt hier echt nie goed van.
:(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Ligt dus duidelijk aan de windows xp versies die je hebt.

Je 'backups' zijn dus niet goed O-)

Lijkt me verder opgelost :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

flipje81 schreef op 22 August 2003 @ 19:09:
Wat schertst mijn verbazing ik stop een officieele windows xp cd in het ding (gelevert bij onze andere computer) en het ding draait de hele installatie.
Dit is dus de oplossing voor je probleem :)
Is dit nou toeval of heb ik gewoon twee gare kopi een van windows xp proffesional??? Of is xp niet te kopieren (voor backup redenen natuurlijk O-) ).
Toeval... XP cd's zijn te backuppen en moeten normaal wel werken. Je hebt pech ;)
Ik hoop nog wat replies te krijgen.. ik wordt hier echt nie goed van. :(
Tja, met alle respect, maar als je beroerd bent om een originele cd van een OS te kopen en je ondervind problemen met installeren met illegale copiën dan kunnen wij jou ook niet verder helpen. En je hebt je oplossing: gebruik een originele cd van XP.

Succes met het aanschaffen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.