Toon posts:

PC loopt vast onder XP; onder 2000 niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
na diverse forum onderwerpen bekeken te hebben en daarmee niet verder gekomen zijnde, hier dan maar een nieuwe topic, specifiek voor mijn probleem.

Ik heb een pc met dualboot WIN2000 en WINXP.

Onder WINXP (default/standaard opgestart systeem) loopt de pc vast bij (alle) spelletjes, videofilmpjes, DVD-video's of wat dan maar ook kan bewegen op het scherm. Zelfs bij de MediaPlayer, waar ik een MP3 afspeel, waarbij links in het scherm de sfeerplaatjes mee'draaien'. Het scherm en het geluid blijft dan hangen.

Het tijdstip waarop het gebeurt (vanaf het opstarten) verschilt, maar het gebeurt geheid.(t?)
Als ik via de videobewerkingskaart een VHS-video afspeel, dan geeft dit geen problemen.

Het rare is dat dit onder WIN2000 niet voorkomt. :?
Daar geen last van vastlopers.

Overzicht van het systeem:
AMD Athlon 2000+ XP processor
MSI KT3Ultra2 (MS-6380E) moederbord
Maxtor HD 7200 rpm 40 Gb
WD HD 7200 rpm 8 Mb 80 Gb
ISDN modem
Pinnacle Studio DC10+ videobewerkingskaart
Point of View Geforce 4 Ti4200 128 Mb videokaart
1024 Mb geheugen (2x512 Mb)
Trust 5.1 audiokaartje en boxen
DVD-speler en CDR-brander
(en Samsung 955 b monitor, toetsenbord en draadloos muisje...)

Ik gebruik de Nvidia drivers versie 45.23. Studio versie 8.8.17.
VIA 4-1 versie 14.48.

CPU-temp. momenteel: 58 graden. Systeem-temp. momenteel 48 graden.

Heeft iemand alsjeblieft een idee, waarnaar ik moet kijken of waar ik op moet letten? :*)

bvhd. A. Timmerman

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:45
Probeer even wat andere drivers, en kijk hoe warm je proc wordt als ie stressed is. :)

Edit: Vertel ook even wat je al geprobeerd hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door The Will op 21-08-2003 21:53 ]

There is no magic.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit lijkt mij inderdaad een driver kwestie... probeer even een andere videokaart driver (oudere) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 21-08-2003 21:54 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
De drivers die ik van Nvidia geprobeerd heb, zijn versienrs. 40.72, 41.09, 42.86, 43.45, 44.03 en nu dus 45.23. Deze heb ik nu maar laten staan, omdat ie toch niet beter of slechter werkt dan de anderen.
Het is inderdaad een idee om een andere videokaart te proberen; ik moet alleen nog even kijken hoe ik aan zo'n kaart kom. Maar dat is een ander probleem.

Kan het iets te maken hebben met de volgorde van de hardware in de PC?
Of iets met IRQ's? Of bios-setup instellingen? Of het gebruik van PowerDVD?
Ik noem zo maar wat opties die me te binnen schieten. 8)7

Persoonlijk denk ik dat de warmte niet gelijk het probleem is. Ook als de PC na lange tijd opgestart wordt, gebeurt het binnen niet al te lange tijd.

vr. gr.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 22:33 ]

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Aangezien de problemen niet in 2K optreden lijkt het me sterk dat je hardware de boosdoener is. Wellicht een overbodige vraag, maar kun je het niet zonder XP stellen? 't Is een draconische maatregel, maar de oorzaak kan zo diep in het OS verscholen liggen dat je hoe dan ook aan een format moet.

Download iig. service pack 1. Mieter verder alle third-party video- en audiocodecs weg, alsmede de drivers voor die Pinnacle kaart (gooi het ding zelf ook uit je device manager voor de zekerheid) en evt. PowerDVD. Kwestie van isoleren en elimineren. :)