Toon posts:

Geheugen bijplaatsen in een Compaq PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He hoi,

Anderhalf jaar geleden heb ik een compaq computer gekocht met 256 MB intern geheugen.
Nu wilde ik onlangs dit gaan uitbreiden, maar dat schijnt nog een heel karwei te zijn. Het plaatsen niet, maar het aanschaffen.
Er werd mij verteld dat in Compaq PC's apart (duur) geheugen geplaatst dient te worden en dat niet iedere willekeurige geheugen module geplaatst kan worden.
De persoon die mij dat vertelde kon me niet met zekerheid zeggen dat dit ook het geval was.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met Compaq. Die mij vertelde dat ik het geheugen maximaal kan uitbreiden tot 1024 MB.
Dit ben ik dus ook van plan.

De helpdesk van compaq kon me echter niet met zekerheid zeggen welk geheugen ik er in dien te plaatsen. Ze raaden aan om het zelfde merk te gebruiken als wat er in zit. Maar of een ander merk ook zou werken konden ze me niet vertellen. Ze verwezen me door naar de leverancier van de hardware. Deze adviseerde me ook om het 3x zo dure geheugen aan te schaffen. maar ze konden me ook niet vertellen of het andere geheugen ook voldoende is.

De situatie is als volgt
PC: Compaq pressario 5371EA
momenteel zit er 256 MB intern geheugen in. PC 133 SDRAM.

Het is een beetje zonde om in de wilde weg maar wat geheugen t ekopen en het gewoon maar te proberen. daarvoor is het toch iets te duur.

Weet iemand of ik hier normale geheugenmodules (van hetzelfde type) in kan bijplaatsen of dat ik het extra dure geheugen moet aanschaffen?

Bij voorbaat dank

Gr.

Willem

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat zit er nu in?

Samsung? Infineon? Hynix? Mitshibitshi?

Gooi inderdaad het zelfde er gewoon in?

Let wel op single of double sided geheugen etc.
Zelfde timings etc..

Speedtouch freak

Verwijderd

Kort door de bocht: tegenwoordig gebruikt Compaq standaard RAM.

Staan er ook nummers op je Ramstrip / geheugenchipjes?

Naslag: PMG Faq: Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
Mocht je er echt niet uit komen, stop er dan Kingston in, dat werkt eigenlijk altijd bij de huidige Compaqs.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
ik eens op www.geheugen.com kun je per machine kijken wat er in moet

suc6

• itsalex
  • Niet online
Ook White Lake geheugen gaat werken. Ik heb bij een aantal Compaq machine's gedaan. De prijs van White Lake is ongeveer gelijk aan normaal OEM geheugen of ietsjes duurder maar het werkt meer dan perfect en meteen 5 jaar garantie erbij. Ik gebruik meer White Lake geheugen dan een ander merk geheugen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ja, tijdje terug ook iemand geholpen die wat geheugen voor zijn compaq der bij wou, bleek dat elk reepje er dus gewoon in ging. Maar sommige hebben dus wel wat probleempjes met sommige merken. Maar waar je dit speciale compaq geheugen dan kan kopen, dat weet niemand...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Wij gebruiken gewoon Dane Elec in onze compaq's op de zaak

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik heb zelf een Compaq 7120EA met rambus merk is samsung.
Als het goed is kan je de specs via hun support site halen zo ben ik er ook achter gekomen.
Heb ook nog de supportdesk gebeld die melde mij dat ik die repen gewoon bij staphorst in Utrecht kon halen.

• Teddy
  • Laatst online: 31-07 23:31
SithWarrior schreef op 21 augustus 2003 @ 21:35:
Maar waar je dit speciale compaq geheugen dan kan kopen, dat weet niemand...
Speciaal compaq geheugen is op dit moment Samsung met een compaq stikker er op. Te krijgen bij elke Compaq certified service provider, te vinden op de site van Compaq.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Compaq adviseert zelf om Kingston te nemen als je onverhoopt geen Compaq zou kunnen krijgen. Dat werd me tenminste verteld door onze toenmalige Compaq distributeur toen ik daar 2 jaar geleden Compaq geheugen wilde bestellen dat op dat moment niet leverbaar was. En ik heb zelf nooit problemen gehad met de combinatie van Compaq PC's met Kingston geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor jullie advies
Pagina: 1