Toon posts:

[di-604] spontane vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Na verschillend onderzoek heb ik geen oplossing kunnen vinden voor het probleem dat mijn dlink di-604 routertje om de zoveel dagen vastloopt en ik dat ding moet resetten. Heb nagevraagd bij de leverancier, maar daar kom ik niet echt door.
Heeft iemand dit probleem ook en misschien verholpen?

We zitten nu alweer een tijd met versie 1.81 van de firmware (Wed, May 07 2003) weet iemand of er binnenkort een nieuwere versie komt? De Amerikaanse versie van deze router zit inmiddels al op versie 2.xx

Bedankt alvast.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 09:02
Misschien dat je veel ARp verkeer op het netwerk hebt en dat je router dat niet kan bolwerken. Hierdoor loopt hij vast en moet je hem resetten. Niet veel aan te doen behalve hopen dat je provider er voor kan- wil zorgen dat er minder ARP verkeer is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik inderdaad ook niet. Ik mag van mijn provider alleen geen router actief hebben, althans niet om meerdere computers toegang te geven tot het internet.

Zijn er mensen die soortgelijke problemen hebben met andere merken routers?

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een Sitecom router (DC-202). Loopt ook regelmatig vast. De LAN-verbindingen blijven bestaan. Enkel het internet werkt niet meer.

Oplossing: onder tafel duiken en de spanning even van de router halen.
Heb al een paar maal gemaild naar Sitecom, maar je kent dat verhaal wel. Firmware upgraden, .... Helpt niets.

Ik heb al verschillende reviews gelezen over routers.
Altijd prima. (D-link, Linksys, Draytek,....)
Tot je er de forums begint op na te lezen. Iedereen lijkt daar problemen te hebben met zijn router. Het lijkt soms dat er geen enkele fabrikant in slaagt om een degelijke router in mekaar te knutselen.
Nu kom je op die forums natuurlijk alleen die mensen tegen met routerprobs. (misschien maar 1% van de routergebruikers)
Maar ik zou toch ook graag tot die 99% anderen willen behoren. :)
In die reviews lees je meestal dat de ene router wat meer toeters en bellen heeft dan de andere. Persoonlijk interesseren die dingen mij minder. Ik wil gewoon een simpel routertje dat het in alle omstandigheden doet. Gewoon onder tafel leggen en na een paar weken niet meer weten waar het nu juist ligt. Dat kan ik nu wel niet zeggen.

Mijn router is nog onder garantie. Ik kan hem dus nog altijd inwisselen tegen een andere. Maar ik zou me geen 2 keer aan dezelfde steen willen stoten. Een ezel doet dat trouwens ook niet. 8)7
Daarom ben ik ook geïnteresseerd in ervaringen van anderen.
Wie heeft nooit problemen met zijn router?. Wie heeft al problemen gehad, en heeft ze kunnen oplossen (nog interessanter natuurlijk)?

Hier mijn gegevens:

router: Sitecom DC-202
ISP: Telenet (België)
PC's: WIN XP/ Win 2000 / Win 98

DHCP overal ingeschakeld / fabrieksinstellingen van de router behouden

router blijft altijd ingeschakeld, PC's gaan uit (router wordt wel warm, maar is geen probleem volgens Sitecom

probleem: regelmatig verlies van internetverbinding. (LAN OK)

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 09:02
Router: Edimax BR6004+
ISP: ZeelandNet
PC's: Alle win smaakjes en linux

DHCp ingeschakeld geen extra dingen behalve poort mappings.

Geen problemen

Router Netgear RP614
ISP: ZeelandNet
PC's: Alle windows

DHCP aan

Nooit problemen

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, ik moet die Enermax router ook maar eens gaan halen :)
Mijn ISP is trouwens ook TELENET.

Om de hoeveel tijd valt de verbinding met Telenet weg? Bij mij is dat zo rond de paar dagen... soms bij intensief geupload en gedownload valt de verbinding ineens weg.

Hebben er nog meer mensen problemen met routers die via TELENET aan het internet hangen? :r

Verwijderd

Wanneer hij vastloopt is dat meestal bij het starten van een PC. Heel af en toe loopt het ding ook vast tijdens het surfen.
Ik heb de indruk dat de temperatuur er toch invloed op heeft (Al beweert Sitecom dat dit er niets mee te maken heeft). De laatste dagen minder vastlopers dan tijdens die echt hete zomerdagen.

Is dat bij jullie ook zo? Komaan, telenet-ers! :z Wakker worden.
Of gebruiken jullie echt geen router? Ik weet ook wel dat dit eigenlijk niet mag, maar ik vertrouw er op dat ze ons hier toch niet vinden. :P

Herhaling van mijn gegevens:

Sitecom router DC-202
ISP: telenet

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nu al 2 dagen geen last van. Dus misschien heeft het idd wel met de warmte te maken.
Misschien stuurt Telenet idd wel erg veel ARP pakketten rond. En hangen de laggy routers daar inderdaad op. :? Iemand wat meer info?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Support van die dlink router gebeld. Die vroegen me of die router erg warm was. ik moest dat ding anders rechtopzetten bij problemen.. Hij heeft kennelijk veel koeling nodig. Misschien is dat een oplossing voor al die routerproblemen.
Die van mij ligt onder een kast bij het raam. Dus misschien wordt ie wel te warm?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 18:48 ]

Verwijderd

Heb ik met die Sitecom van mij ook al geprobeerd. Temp. daalt iets, maar vastlopers blijven :(
Ga eens een test doen met de router er tussenuit.
Misschien ligt de oorzaak wel bij telenet.
Ik speel om een of andere reden mijn IP adres kwijt en krijg er geen nieuw.
Niet normaal, want de meeste routergebruikers bij telenet behouden hun IP adres verschillende weken.

Verwijderd

Topicstarter
Nope het ligt niet aan Telenet. Ik heb daarvoor zonder problemen kunnen werken.
Als ik dus geen internet heb, trek ik de plug uit de router. Daarna er weer in en internet werkt. Het kan dus nooit aan het cable modem liggen.
Maar het heeft toch iets met warmte te maken denk ik. Ik heb nu geen last meer.

Verwijderd

Bedoel je dat je gewoon de netwerkkabel rechtstreeks op je PC steekt wanneer je de verbinding verloren hebt. Dus gewoon router er even tussenuit zonder dat je iets (PC of router) terug opnieuw opstart?
Ja, als het dan werkt kan het niets met telenet te maken hebben, want dan heb je wel degelijk een IP gekregen van je kabelmodem.

Of onderbreek je even de voeding? Dan vraagt je router wel terug een IP aan wanneer hij terug onder spanning komt. Zo lukt het mij ook altijd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel de voeding van de router. ik vind dit wel redelijk triest eigenlijk. :r

Meer mensen met deze problemen? |:(

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:14

StarWing

Huh ?!?

ik heb thuis ook een DC202 staan en die liep vroeger ook heeeeel soms vast, maar das vanzelf over gegaan. Moet wel zeggen dat ik hem om een metalen plaat heb gelegd omdat dat ding op een tafellaken lag en nogal warm werd Nu werkt dat ding zonder problemen en is geflashed naar de laatste versie

ISP: Telenet
Clients 3x WXP 1x Linux

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
StarWing schreef op 27 augustus 2003 @ 17:50:
Moet wel zeggen dat ik hem om een metalen plaat heb gelegd omdat dat ding op een tafellaken lag en nogal warm werd.
Misschien is dat iets wat ik ook kan doen. Die hele handel op een metalen plaat leggen... ik kan er ook een ventilator op richten :P

Verwijderd

misschien programmatje dat op de achtergrond kloot ?(spyware of zo)
koelertje of koelrib in je router bouwen ?
gewoon openwerken en voelen welke chip het warmst wordt.....
maar zoals je aangaf als je de verbinding losrukt er daarna erweer in frot dan doet ie ut wel.
als je kabel internet hebt , wat geven de ledjes van de kbelmodem op zo'n moment?
en wat voor een is het ..
en als je het direct met netwerkkaart probeerd ?

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Heb je toevallig emule o.i.d. draaien? Door de vele connecties die die maakt met je router inbound + outbound kan je log wel eens dichtslibben en het kan ook zo zijn dat deze een max aantal connecties heeft wat hij aankan en daarnaa niets meer, ik heb het al vaker gehoord.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
SpeedBart schreef op 28 August 2003 @ 16:19:
Heb je toevallig emule o.i.d. draaien? Door de vele connecties die die maakt met je router inbound + outbound kan je log wel eens dichtslibben en het kan ook zo zijn dat deze een max aantal connecties heeft wat hij aankan en daarnaa niets meer, ik heb het al vaker gehoord.
Dat is misschien wel een hele goeie tip. Ik heb inderdaad emule draaien, maar ik weet niet of ik het op die momenten had draaien.
Op dit moment lijkt het erop alsof het door de warmte kwam. Ik heb er nu al een paar dagen geen last van en de temp buiten is nu wel geschikt voor onze routertjes :+

Ik zal de log van de router eens bekijken. Misschien moet ik die logs op een pc bewaren ipv op de router. Er zit zo'n soort optie op volgens mij... :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 18:57:
[...]

Dat is misschien wel een hele goeie tip. Ik heb inderdaad emule draaien, maar ik weet niet of ik het op die momenten had draaien.
Op dit moment lijkt het erop alsof het door de warmte kwam. Ik heb er nu al een paar dagen geen last van en de temp buiten is nu wel geschikt voor onze routertjes :+

Ik zal de log van de router eens bekijken. Misschien moet ik die logs op een pc bewaren ipv op de router. Er zit zo'n soort optie op volgens mij.... :?

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:28
Sorry om dit op te rakelen maar ik zit met hetzelfde issue: Een DI-604 die opspeelt en vastloopt (alweer Telenet als ISP). Vraag me af of anderen (met name 925013) hier een oplossing voor vonden: Lag het aan de temp van de 604 of speelt Telenet met onze voeten? :o

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 14:40
Heb ook een DLink 604 router met Telenet in twee huizen. Zelden problemen, in de anderhalf jaar met deze config heb ik router mss 1 keer moeten un-poweren.

Weinig kans dat het aan onze provider ligt imo.

ISP: Telenet (België)
Router: DLink 604 met originele firmware
DHCP ligt aan voor m'n LAN, zowel WinXP als RH9 clients.

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:28
retspan schreef op 30 november 2003 @ 01:46:
Sorry om dit op te rakelen maar ik zit met hetzelfde issue: Een DI-604 die opspeelt en vastloopt (alweer Telenet als ISP). Vraag me af of anderen (met name 925013) hier een oplossing voor vonden: Lag het aan de temp van de 604 of speelt Telenet met onze voeten? :o
Hoogst opmerkelijk:

Een dag of 10 geleden was ik het echt zat en heb ik 'm RMA gedaan naar D-Link UK. Was een beetje in de veronderstelling dat ik een nieuwe zou krijgen maar wie schetst m'n verbazing wanneer TNT 'm vandaag terug komt brengen, zelfde router, zelfde (inmiddels beschadigde) verpakking en accesoires, tot en met dezelfde instellingen als toen ik 'm verzond. Dit zonder begeleidend briefje of niks, staat gewoon in stift "repaired".

Sluit 'm terug aan en ja hoor....45min en het zaakje looft weer vast...aarrgghhhh |:( ...mezelf tot kalmte gemaant en, alvorens de telefoon te pakken om d'r één bij D-Link de volle lading te geven ga ik, als last resort, terug van de Firmware waar ik inmiddels op beland was (1.8), naar de originele firmware (1.62b2)...dat gaat nu potjandorie al 6-7uur goed, lijkt erop dat ik van de ellende af ben.. :D

Had ooit omwille van een probje dat later ergens anders aan bleek te liggen de Firmware 2x geupdate - zo zie je maar wat ervan komt... :+

Dat die uilskuikens bij D-Link er tijdens 3 telefoontjes en het in handen hebben van de router niet mee konden komen is me wel een raadsel 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door retspan op 17-12-2003 05:49 ]

Pagina: 1