[wlan] welke AP's hebben 100 mwat?

Pagina: 1
Acties:

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:48

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
ik weet dat de etech A14 echt 100 mW heeft, de wap11 van linksys heeft er 'maar'' 53 oid tussen 15 en 18 dB

Zijn er nog meer AP's met het max toelaatbare 100 mw?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:05

SpamLame

niks

Kijk eens hier naar een aantal modellen.
Als er niet bijstaat hoeweel mW ze leveren zoek dan eens verder op de site van de fabrikant

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Cisco 350 heeft dat geloof ik. Wel prijzig ;)

Anders kun je een Senao PCMCIA kaartje nemen, en via een PC of oude laptop softwarematig een AP ervan maken. ([google=hostAP]). Die doen ook 100mWatt :)

Overigens, meestal is het voordeliger om een goede antenne te gebruiken, met een standaard AccessPoint ;)

Verwijderd

sander815 schreef op 21 augustus 2003 @ 20:56:
ik weet dat de etech A14 echt 100 mW heeft, de wap11 van linksys heeft er 'maar'' 53 oid tussen 15 en 18 dB

Zijn er nog meer AP's met het max toelaatbare 100 mw?
Het max. toegestane 100 mw is niet gemeten aan de uitgang van je doosje maar EIRP als veldsterkte bij de antenne. Om uit te rekenen wat dus effectief je vermogen is moet je rekening houden met verzwakking van kabels en pluggen en versterking van je antenne.
Voor voorbeeldjes hoe je eea. uitrekent kun je kijken bij wireless Leiden.

Verwijderd

Cutebritney schreef op 22 August 2003 @ 12:39:
Cisco 350 heeft dat geloof ik. Wel prijzig ;)

Anders kun je een Senao PCMCIA kaartje nemen, en via een PC of oude laptop softwarematig een AP ervan maken. ([google=hostAP]). Die doen ook 100mWatt :)

Overigens, meestal is het voordeliger om een goede antenne te gebruiken, met een standaard AccessPoint ;)
ghehe zet die onder linux / *BSD en je doet 249mwat (niet geheel legaal, maar jah, overheid maakt zich er niet druk om tenzij je echt storingen veroorzaakt.)

Das erg leuk spullie :)
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 12:54:
[...]

Het max. toegestane 100 mw is niet gemeten aan de uitgang van je doosje maar EIRP als veldsterkte bij de antenne. Om uit te rekenen wat dus effectief je vermogen is moet je rekening houden met verzwakking van kabels en pluggen en versterking van je antenne.
Voor voorbeeldjes hoe je eea. uitrekent kun je kijken bij wireless Leiden.
kabel verzwakt 0,2DB per meter, uit mijn hoofd :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 14:45 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
De demping per kabel verschilt enorm per type.
Dat hostap soms 250 mwatt aangeeft is bedrog. Ze hebben niet voor niets de txpower functie eruit gehaald, het werkte meestal niet en gaf erg onbetrouwbaar het vermogen weer.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

FatalError schreef op 22 August 2003 @ 19:49:
De demping per kabel verschilt enorm per type.
Dat hostap soms 250 mwatt aangeeft is bedrog. Ze hebben niet voor niets de txpower functie eruit gehaald, het werkte meestal niet en gaf erg onbetrouwbaar het vermogen weer.
Er zijn bepaalde hacks waarmee je die senao's dus echt hard op 249mwat kan zetten. leiden heeft er als het goed zo een paar, en lees anders de forums maar eens door van wireless-nederland.nl. Het gaat niet altijd goed, maar het is te doen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Dat zou inderdaad kunnen kloppen, Senao is de 3Com onder de wireless spullen (Cisco wil ik nog net niet zeggen, die titel gaat naar Alvarion en Cisco zelf :) ).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Als je echt vermogen moet pompen kun je er beter een Hyperamp tussen zetten.
Deze boost je output naar 1 Watt :9

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Die 249mW uit een Senao is in mijn ogen nog nooit bewezen.
Ook op WirelessNederland is er niemand die het aan kan tonen (je moet het dan meten met een referentie die 100% betrouwbaar is)
Ik geloof niet dat iemand dat heeft....

Wel kun je vergelijken met bijvoorbeeld netstumbler, geen 100% betrouwbaar gegeven maar je kunt zeggen dat de ene met meer vermogen uitzend dan de ander.
Dit is gedaan met een D-link Access Point en een E-tech Access Point.
We stelden dat de D-link het juiste vermogen aangaf in de instellingen van de Access Point.

Na metingen werd er geconcludeerd dat de E-tech 100mW vermogen aan boord had.
Dit is niet gerekend met een antenne (dus eirp) maar gewoon wat op de antenne aansluiting zit.
Pagina: 1