Rode Pixel

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• Webcrusader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 15:33

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Hallo,

Net een splinter nieuwe laptop gekocht, ik de verpakking openen, laptop aan.

Zie ik ineens met opstarten een pixel die rood opschijnt, maar als ik bv een witte achtergrond doe of ik doe de muis ernet over, zie ik niets meer....

En als ik een blauwe of andere achtergrond doe zie ik hem weer in het rood...

Ik heb de help al geprobeerd maar kan het topic niet vinden....

Wie weet wat dit is? En wat kan ik eraan dioen?

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 08:41
wit is een combinatie van Rood groen en blauw, Bij blauw moet de rode uit staan, Jou rode pixel blijft aanstaan

Niks aan te doen aangezien laptop fabrikanten een bepaald percentage kapotte pixels toelaten.

[ Voor 31% gewijzigd door DTorro op 21-08-2003 20:54 . Reden: Toegevoegde info ]

• a_viss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 21:07
een dode pixel

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bril met blauwe glazen opdoen..... dan lijkt die rode pixel zwart..... :+

Dit is wel heel vaak voorbij gekomen.

Afhankelijk van je laptop veel of niets.
Is het een dure laptop met 0 dode of hot pixel garantie, dan terug brengen, anders waarschijnlijk gewoon slikken.

Maareh.....

1) Geef eens meer info?
a) WAAR zit die pixel (maakt uit)
b) WAT voor laptop is het (maakt ook uit)

2) Heb je de search gebruikt?
dode pixel is zwart van kleur.
Dit is een stuck pixel

[ Voor 18% gewijzigd door WFvN op 21-08-2003 20:54 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
de TS had dit met een simpele search kunnen opduikelen...al 2 keer gemeld in SM...

[rml][ V&B] duidelijk geen research - dode pixel[/rml]
[rml][ VB] leer nou eens de search te gebruiken![/rml]

• Twarp
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Als je binnen 8 dagen bent, meteen terug brengen en een nieuwe eisen of je geld terug, je heb betaald voor een goed werkend apparaat en een dode pixel is niet iets wat je toe wil staan. Jij staat hiermee in je recht.

Meh ...

• Webcrusader

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Hmm, ik denk dat ik toch terug ga met mijn laptop, ik denk namelijk dat hij al eerder is gebruikt, vind ik geen stijl bij zo'n bedrijf...

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 08:41
8 dagen niet goed geld terug ;)

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01
Een dode subpixel. 1 pixel in TFT scherm bestaat uit een rode, een groene en een blauwe subpixel. Bij jouw laptop is er dus een die slecht werkt.

Je kan vragen of je een nieuwe laptop krijgt. Maar meeste fabrikanten doen pas een ruil als er meerdere pixels dood zijn. Je kan het in elk geval proberen. Bij de Sony Vaio reclame in tijdschriften staat bvb op dat ded fabrikant niet kan geranderen dat alle pixel het doen, dus hou er rekening mee dat je blijft zitten met een dode subpixel.

Je kan testen op meerdere dode pixels met dit tooltje: http://www.monitorsdirect.com/toolkit

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Brothar
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

N.m.m. niet accepteren: Laptop voldoet niet aan je verwachtingen.
Dat fabrikanten pas willen omruilen na, c.q. produktie goedkeuren bij een bepaald aantal dode (deel) pixels, kan niet het consumentenrecht opzij zetten.
N.m.m. hoef je dat niet te accepteren.

eagle

• MissingDog
  • Niet online
-Noel- schreef op 21 August 2003 @ 20:58:

[...]
Je kan testen op meerdere dode pixels met dit tooltje: http://www.monitorsdirect.com/toolkit
misschien een id om deze link aan de TFT/Laptop FAQ toe te voegen?

• Webcrusader

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Twarp schreef op 21 August 2003 @ 20:57:
Als je binnen 8 dagen bent, meteen terug brengen en een nieuwe eisen of je geld terug, je heb betaald voor een goed werkend apparaat en een dode pixel is niet iets wat je toe wil staan. Jij staat hiermee in je recht.
Jah ga ik ook doen, vind dit natuurlijk niet correct, net viel mij ook een donkere vlek op in het beeld...dat mag toch niet bij een nieuwe laptop?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-12 21:01
Webcrusader schreef op 21 August 2003 @ 20:57:
Hmm, ik denk dat ik toch terug ga met mijn laptop, ik denk namelijk dat hij al eerder is gebruikt, vind ik geen stijl bij zo'n bedrijf...
Dat heeft in ieder geval niets te maken met het al dan niet hebben van een kapotte pixel...
Er zijn overigens genoeg winkels die voor een kleine bijbetaling een 0-pixel garantie leveren, dat is altijd stukken handiger :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Webcrusader schreef op 21 augustus 2003 @ 20:57:
Tjongejonge......

Je trekt nu een conclusie ZONDER dat je weet of je wel recht hebt op het retourneren van dat ding.

1) Je doet volgens mij geen moer om aan je antwoord te komen
2) Je stelt een vraag maar geeft gebrekkige informatie.
3) Wij geven aan wat de opties zijn afhankelijk van wat die ontbrekende informatie is. Wij hebben die info niet, dus kunnen we sowiezo niet aangeven wat je moet doen.
4) Je bestluit ZONDER antwoord op je vraag wat je gaat doen? Dat lijkt me nogal vaag...... volgens mij wordt dit wederom zo'n typisch slotje....

HTF kan je nou ZO snel na starten van je topic al je keuze hebben gemaakt zonder ook maar antwoord te hebben gekregen?
Mijn grootste vermoeden is dat je wat betreft die pixel geen poot hebt om op te staan.....

Owja, iets wat je waarschijnlijk onbekend voorkomt :| :

[search=laptop pixel]`

edit:

1 post over het hoofd gezien... je hebt hem nb gequote.
Maar dat zegt dus geen donder. Is afhankelijk van de laptop met bijbehorende garantiebepalingen

[ Voor 9% gewijzigd door WFvN op 21-08-2003 21:02 ]

• Webcrusader

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Pardon?

Hoe zou jij je voelen als je laptop het niet deed?

Ik denk idd wel dat hij gebruikt is misschien als showmodel, want er staan bestanden op de laptop, plaatjes, documenten enzovoort!

• MissingDog
  • Niet online
wfvn schreef op 21 August 2003 @ 21:01:
[...]

Tjongejonge......

Je trekt nu een conclusie ZONDER dat je weet of je wel recht hebt op het retourneren van dat ding.

1) Je doet volgens mij geen moer om aan je antwoord te komen
dat is deze user al medegedeeld meen ik
2) Je stelt een vraag maar geeft gebrekkige informatie.
voor een ervaren TFT gebruiker is het duidelijk dat een een kapotte/hot (sub)pixel betreft
[...]
HTF kan je nou ZO snel na starten van je topic al je keuze hebben gemaakt zonder ook maar antwoord te hebben gekregen?
Mijn grootste vermoeden is dat je wat betreft die pixel geen poot hebt om op te staan.....
dit is aan de user om te beslissen wat zijn acties zijn, geen reden om hier zo te reageren. tevens ben jij niet bekend met het conformiteitsbeginsel mbt het consumentenrecht zo te merken, want een ondeugedelijk apparaat kan je wel degelijk retourneren binnen bepaalde termijn.
Owja, iets wat je waarschijnlijk onbekend voorkomt :| :

[search=laptop pixel]
oud nieuws volgens mij

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Webcrusader schreef op 21 August 2003 @ 21:03:
Pardon?

Hoe zou jij je voelen als je laptop het niet deed?
Ronduit kut uiteraard.

Alleen gaat het hier NIET om een laptop die het niet doet maar om een laptop die een rode pixel heeft (stuck pixel)

Dit is een veel vaker voorkomend probleem bij de 'thuisgebruik' laptops en TFT-schermen (eventueel in laptop dus). Bij de zakelijke machines zal je dit aanzienlijk minder zien.
Ik denk idd wel dat hij gebruikt is misschien als showmodel, want er staan bestanden op de laptop, plaatjes, documenten enzovoort!
Dat hij mogelijk als showmodel gebruikt is staat volledig los van die stuck pixel.

Maar punt is dus dat je dit makkelijk met de search had kunnen vinden. Heb je die link nou al eens bekeken en wat topics gelezen?

Verwijderd

wfvn schreef op 21 August 2003 @ 21:07:
[...]

Ronduit kut uiteraard.

Alleen gaat het hier NIET om een laptop die het niet doet maar om een laptop die een rode pixel heeft (stuck pixel)

Dit is een veel vaker voorkomend probleem bij de 'thuisgebruik' laptops en TFT-schermen (eventueel in laptop dus). Bij de zakelijke machines zal je dit aanzienlijk minder zien.

[...]

Dat hij mogelijk als showmodel gebruikt is staat volledig los van die stuck pixel.

Maar punt is dus dat je dit makkelijk met de search had kunnen vinden. Heb je die link nou al eens bekeken en wat topics gelezen?
Waarom zou hij? Als ik erachter zou komen, dat mijn net nieuw aangeschafte laptop 1) niet nieuw blijkt te zijn en 2) dan ook nog eens een defecte sub-pixel heeft, dan zou ik de volgende ochtend weer op de stoep staan bij de winkel hoor.

Alleen al het feit, dat hij niet nieuw is (ingerolen door een kwade klant, omdat 1 pixel niet goed was???), is reden genoeg om meteen je geld terug te gaan vragen. (Daar wil je immers niks meer kopen.... Zo'n actie is gewoon achterbaks, iemand een al eerder verkochte laptop als zijnde nieuw verkopen.) Je koopt toch een nieuwe laptop, niet eentje waar iemand anders niet tevreden mee was....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 21:13 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

MissingDog schreef op 21 August 2003 @ 21:05:
[...]
dat is deze user al medegedeeld meen ik
Waar lees jij dat? Ik lees dat dus NIET in voorgaande posts.
[...]
voor een ervaren TFT gebruiker is het duidelijk dat een een kapotte/hot (sub)pixel betreft
Tja :| Er zijn aanzienlijk meer zaken die voor een ervaren xxx (vul maar in) gebruiker duidelijk zijn maar voor anderen mogelijk niet. Maar gelukkig kan je zo enorm veel informatie van GoT afhalen door gewoon de search te gebruiken
[...]
dit is aan de user om te beslissen wat zijn acties zijn, geen reden om hier zo te reageren. tevens ben jij niet bekend met het conformiteitsbeginsel mbt het consumentenrecht zo te merken, want een ondeugedelijk apparaat kan je wel degelijk retourneren binnen bepaalde termijn.
Een ondeugdelijk apparaat hebben we het hier dus NIET over (tenzij hij dus een dure heeft met zo'n 'geen defecten scherm'-garantie. Dat is het argument wat wordt aangedragen en volledige b*llshit is. En toch is dat waar hij z'n keuze op baseert.
[...]
oud nieuws volgens mij
Als het al oud nieuws is, waarom is het dan toch 'nodig' om erop te wijzen?
Als we toch leuk gaan doen.... Check even de FAQ over 'slechte replies' e.d.

• Remy
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoho mensen, rielex, geen gratis t-shirts voor flames. Lijkt me dat de topicstarter hier wel uit gaat komen met de tips die hier nu gegeven zijn, dus cool down ;). Nergens voor nodig om zo op elkaar in te hakken, zeker niet hier op GoT. Doe dat dan via ICQ/mail etc, in publiek staat dat een beetje kinderachtig :)

LinkedIn
Instagram

• MissingDog
  • Niet online
[ingekort op verzoek van ReemF]
wfvn schreef op 21 augustus 2003 @ 21:14:
[...]

Een ondeugdelijk apparaat hebben we het hier dus NIET over (tenzij hij dus een dure heeft met zo'n 'geen defecten scherm'-garantie. Dat is het argument wat wordt aangedragen en volledige b*llshit is. En toch is dat waar hij z'n keuze op baseert.
toch kan hij altijd contact opnemen met z'n leverancier, ook al vind jij het onzin! voor de TS is het apparaat ondeugdelijk omdat hij er vanuit gaat een perfect werkend apparaat gekocht te hebben en hem is in de winkel niet verteld hoe het zit met pixelfouten, maw...dat mogen ze hem daar uitleggen, want jij weet niet welke policy zijn leverancier daarbij voert.
ReemF schreef op 21 augustus 2003 @ 21:16:
Hoho mensen, rielex, geen gratis t-shirts voor flames. Lijkt me dat de topicstarter hier wel uit gaat komen met de tips die hier nu gegeven zijn, dus cool down ;). Nergens voor nodig om zo op elkaar in te hakken, zeker niet hier op GoT. Doe dat dan via ICQ/mail etc, in publiek staat dat een beetje kinderachtig :)
sorry...was al getyped voordat ik jouw reply las :)

[ Voor 53% gewijzigd door MissingDog op 21-08-2003 21:23 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:44

LopeZ

Too much is never enough

Zoekertje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.