Toon posts:

forum gemaakt maar nu mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een forum geplaatst op mijn website
maar nu ken ik in phpbb2 in het admin pannel onder algemeen beheer/configuratie

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/i.goulooze/config.jpg

waar vind ik ergens op internet een gratis dienst die ik daarvoor kan gebruiken?
probeerde al de smtp server van mijn provider in te vullen met mijn gegevens maar dat pakt ie niet

iemand een suggestie?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:34
Ja, zelf een SMTP-server draaien, de meeste SMTP-servers hebben namelijk (gelukkig) geen open-relay.

Maar als je "Gebruik SMTP Server voor email" gewoon op "Nee" laat staan hoef je toch niets in te vullen :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55
gewoon de SMTP server van de provider waar je dat forum host.

Of je eigen provider's SMTP, en je gebruikersnaam/pass invullen (als ie dat ondersteunt)

of als je de bak in eigen beheer hebt: een kleine SMTP server lokaal installeren

Verwijderd

Topicstarter
forum host ik op lycos.nl
weet niet of lycos een mailserver heeft
en heb al geprobeert de gegevens van mijn chello te gebruiken maar dat pakt ie niet.
en wil zelf geen mailserver hosten. op mijn pc-tje.

Verwijderd

Bij veel providers mag je alleen als je via die provider op internet zit mail versturen. Ik heb @home, en daarmee kan ik wel mail bij zonnet ophalen, maar niet versturen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik zie dat je 2.0.5 gebruikt, in dat geval zou ik die vraag op nee houden. Het gebeurt met die versie maar al te vaak dat het verzendproces in de fout gaat omdat dit deel van phpbb niet lekker is. Op het forum van phpbb zelf staan ook al een hoop klachten maar ik weet niet of dit al eens is opgelost. Ik zou dat eerst even nakijken voordat je met een hoop ellende zit omdat er geen mail gegenereerd kan worden. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 20:36:
forum host ik op lycos.nl
weet niet of lycos een mailserver heeft
en heb al geprobeert de gegevens van mijn chello te gebruiken maar dat pakt ie niet.
en wil zelf geen mailserver hosten. op mijn pc-tje.
Dan gebruik je toch gewoon geen SMTP-server :?

Werkt ook goed via de php sendmail functie hoor.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/i.goulooze/fout-mail.jpg

krijg deze foutmelding als ik "gebruik SMTP voor email" op Nee zet.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 21:30:
[afbeelding]

krijg deze foutmelding als ik "gebruik SMTP voor email" op Nee zet.
Dan is het blijkbaar niet mogelijk om te mailen vanuit php. Je zult dan inderdaad de SMTP gegevens moeten instellen.

Een SMTP server vinden is echter erg lastig, zo niet onmogelijk. Je moet namelijk een server vinden die authenticatie via SMTP ondersteund; en dat doen er niet veel.
(Het is natuurlijk wel mogelijk om zelf een mailserver te draaien op je PC. Dan kan het wel :) )

Maar mischien is het dan nog het makkelijkste om op zoek te gaan naar een andere host, welke wel mail() vanuit php ondersteund :)
(Doen er erg veel, alleen Lycos zal dat hebben disabled om SPAM te voorkomen :) )

Succes !

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 21-08-2003 21:40 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.