[VB.NET] - Meerdere E-mail's ontvangen met pop3-script

Pagina: 1
Acties:

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:25
Ik heb met behulp wat boekjes :) een E-Mailprogrammmaatje gemaakt, wat opzich goed werkt. Alleen kan er maar 1 bericht per keer binnenkomen, waarna ik het programma een paar keer opnieuw op moet starten voordat het 2e mailtje binnenkomt. In Outlook komen de e-mail's wel tegelijk.

pop3 = CreateObject("POP3")
pop3.MailServer = "*****"
pop3.Account = "*****"
pop3.Password = "*****"
pop3.Connect()
ret = pop3.DownloadSingleMessage(1)
If ret >= 0 Then
Message = pop3.Messages(1)
datum.Text = Message.Date
afzender.Text = Message.FromAddr
bijlagen.Text = Message.Attachments.Count
onderwerp.Text = Message.Subject
messages.Text = Message.BodyText
End If
pop3.Disconnect()

Dit is de code voor het binnenhalen en het weergeven ervan, de E-mail's worden direct vanaf de pop3-server binnengehaald, waarna de inhoud verdeeld wordt over de tekstvakken die hierboven staan. Ik dacht zelf dat het te maken heeft met die getallen die bijna overal op (1) staan, maar als ik dat verander heeft het nog steeds niet veel nut.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat er wel meerdere e-mail's te gelijk binnen kunnen komen?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

Tsja, dat POP3 object.. zit die bij VB.NEt ofzo, of is het iets outlook achtigs? :) Ik denk dat het dit component is, met een tutorial erbij.. misschien heb je daar iets aan, geen idee, denk het wel :)

http://www.developer.be/i...E-MailfromaPOP3Server.htm

• Jannis
De inhoud van die pagina staat ook zo'n beetje in het boek, alleen kan ik maar 1 mail per keer ontvangen. Denk ook eerlijk gezegt niet dat dit script voor complete e-mailprogramma's bedoelt is :?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Ik kan verder geen vb hoor maar waarom gebruik je:DownloadSingleMessage, oftwel ga opzoek naar een andere functie die een naam heeft waarvan je wel verwacht dat er meerder mails terug komen. Of plaats deze in een loop en hoog die 1 steeds op of iets in die richting.

• Jannis
Daar zeg je wat:|

pop3.DownloadMessages(0)

is een code die ook gebruikt kan worden, ik ga daar maar ff mee aan de slag.

<Ja, nu werkt het. Ik heb de code beetje aangepast, en nu komen ze allemaal te gelijk binnen>

[ Voor 28% gewijzigd door Jannis op 21-08-2003 20:53 ]