Sitecom WL-013 AP heeft slechte verbinding *

Pagina: 1
Acties:

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
zijn er nog andere tweakers met dit apparaat?

ik vind hem zeer slecht werken. Het apparaat staat bij mij boven op zolder. Als ik benede in de huiskamer ga zitten (2 verdiepingen lager) heb ik al geen verbinding meer. Ook word ik achter elkaar gedisconnect (als ik dichter in de buurt zit), er is gewoon niet mee te werken.

maar als ik eenmaal verbinding heb, dan heb ik wel altijd de volle 165kb/s van adsl premium. dus in princiepe zou het toch goed moeten werken? zo accuut kan het toch niet verslechteren als ik een kamer lager ga?

ik heb alle drivers, firmware etc al upgedate.

in me laptop zit een Sitecom WL-011 PCMCIA kaart

iemand met betere ervaringen met dit apparaat? Of is het met alle apparaten zo? of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door KnEuTeR op 21-08-2003 19:49 ]

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
ik heb het accesspoint aangesloten op me hub, maar ik kan niet via het netwerk in de andere pc's kijken. wel kan ik bijvoorbeeld in de router/modem komen via het ip. Dat vind ik ook al zo vaag.

ik heb in de MAC tabel me mac van me wireless kaartje in me laptop als enige ingevoerd, maar dat is de faken, dus heb ik ook 64bit encryptie. is het ook verstandig SSID te verbergen? is het wel genoeg beveiligd zo?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Blijkbaar heb je veel last van obstakels, interferentie en ander meuk.
Draadloos is leuk, maar hoeft niet per definitie te werken.

Er kunnen diverse obstakels (beton, staal, straling etc) een goede connectie in de weg staan.

Titel edit overigens.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

KnEuTeR schreef op 22 augustus 2003 @ 19:31:
ik heb het accesspoint aangesloten op me hub, maar ik kan niet via het netwerk in de andere pc's kijken. wel kan ik bijvoorbeeld in de router/modem komen via het ip. Dat vind ik ook al zo vaag.

ik heb in de MAC tabel me mac van me wireless kaartje in me laptop als enige ingevoerd, maar dat is de faken, dus heb ik ook 64bit encryptie. is het ook verstandig SSID te verbergen? is het wel genoeg beveiligd zo?
of het wel genoeg beveiligd is? Lullig om te zeggen maar, nee.
de encryptie is eigenlijk makkelijker te omzeilen dan de MAC beveiliging.
Je kunt proberen via een VPN verbinding te werken...da's al een heel stuk veiliger, maar in principe is alles te kraken. Je kunt hierover wel het een en ander vinden in de search ( voorbeeld )
Heb je heel veel te verbergen?
Ik zit zelf in een siuatie dat iemand echt voor m'n voordeur moet gaan staan om iets van m'n netwerk op te kunnen pikken, maar voor de zekerheid doe ik bijv. m'n bankzaken door gewoon via bekabeling te werken.

edit:

even een edit voor ik je paranoia maak... Die encryptie + MAC filtering is in principe genoeg om amateurtjes buiten de deur te houden. Net als dat een slot op je deur voorkomt dat iedereen naar binnen kan lopen. Maar mensen die het echt willen komen heus wel door zo'n slot (lees: encryptie) heen.

[ Voor 12% gewijzigd door YellowCube op 22-08-2003 21:48 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
YellowCube schreef op 22 August 2003 @ 21:45:
Dat is nou ook weer een beetje overdreven :) Het kraken van een WEP beveiliging kost je echt wel iets meer moeite dan een MAC adresje faken.

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
Koffie schreef op 22 August 2003 @ 20:54:
Blijkbaar heb je veel last van obstakels, interferentie en ander meuk.
Draadloos is leuk, maar hoeft niet per definitie te werken.

Er kunnen diverse obstakels (beton, staal, straling etc) een goede connectie in de weg staan.
ow ok, ik wou alleen even weten of het "normaal" was. Ik dacht toch wel met gemak in de tuin te kunnen gaan internetten. Dan maar even met het accesspoint gaan sjouwen.
YellowCube schreef op 22 August 2003 @ 21:45:
[...]

of het wel genoeg beveiligd is? Lullig om te zeggen maar, nee.
hmmm ok, waarom zit het er dan op? als het zulke meuk is... wie verzint dat dan nou weer.

ik vraag ze alleen af hoe ze er nou achterkomen welk MAC adres ik gebruik :?

ok, ik doe uberhaupt nooit bankzaken via internet, maar ik bedoel dat ze hiero niet op mijn harde schijf rond gaan spoken. Maar een echte "WarDriver" zou in principe mijn MSN gesprekken kunnen volgen. Naja die zijn ook zo boeiend niet

maar aangezien ik ZELF nog niet eens kan internetten op de begane grond is dit toch wel de ultieme beveiliging :) houden zo :P

[ Voor 7% gewijzigd door KnEuTeR op 23-08-2003 00:35 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
KnEuTeR schreef op 23 augustus 2003 @ 00:33:
ik vraag ze alleen af hoe ze er nou achterkomen welk MAC adres ik gebruik :?
Een beetje sniffer geeft de pakketjes op je netwerk aan. Die pakketjes bevatten dan nauturlijk ook je MAC adres(sen).

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
eborn schreef op 23 August 2003 @ 13:34:
[...]
Een beetje sniffer geeft de pakketjes op je netwerk aan. Die pakketjes bevatten dan nauturlijk ook je MAC adres(sen).
aha, dus je kan zowiesoooo altijd alle data verstuurd sniffen?!
KnEuTeR schreef op 22 August 2003 @ 19:31:
niemand trouwens ook een idee waarom me netwerk niet werkt?

[ Voor 30% gewijzigd door KnEuTeR op 23-08-2003 17:04 ]

Pagina: 1