Diagnose-functie Iiyama 455

Pagina: 1
Acties:

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:43
Sinds mijn Iiyama 452 tot tweemaal toe problemen veroorzaakte, heb ik nu van Iiyama een 455 (MM904UT) gekregen. Omdat ik ondertussen redelijk kritisch ben geworden, krijg ik deze monitor nog steeds niet fatsoenlijk ingesteld. Het beeld blijft een beetje wazig.
Dat kan natuurlijk veel oorzaken hebben. Nu beschikt dit type over een diagnosefunctie (zie handleiding pagina 14). Deze zou een volledig wit beeld moeten tonen wanneer de monitor geen signaal van de PC ontvangt. Indien er geen volledig wit beeld wordt weergegeven, duidt dit op een probleem, aldus de handleiding.
Ik zie bij deze diagnosefunctie een ietwat grijs scherm dat niet beeldvullend is. Er zijn nog zwarte randen van 1 a 2 cm. zichtbaar en bovendien zijn die randen duidelijk niet recht. Met het OSD is dit niet weg te regelen, want dat werk in deze modus niet.
Ik vraag me nu dus af op dit op een probleem duidt of dat de handleiding gewoon onduidelijk in zijn omschrijving is. Hoe ziet dit beeld eruit bij mensen die een goed werkende monitor hebben?

[ Voor 87% gewijzigd door Swinnio op 21-08-2003 19:09 ]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
Op de gene van mij krijg ik een totaal misvormd wit schermpje die op een totaal verkeerd plek staat :(

Normaal gebruik werkt hij ok :)

Maar ik heb nu net vandaag een nieuwe moni gekocht de LG L1710S :P

• Swinnio
Master Tweaker schreef op 21 August 2003 @ 20:46:
Op de gene van mij krijg ik een totaal misvormd wit schermpje die op een totaal verkeerd plek staat :(

Normaal gebruik werkt hij ok :)

Maar ik heb nu net vandaag een nieuwe moni gekocht de LG L1710S :P
Waarom heb je dan eigenlijk een nieuwe gekocht wanneer de 455 goed werkt?

Verwijderd

Luitjes,

De zelftest is niet een volledig wit beeldvullend beeld maar inderdaad zoiets als jullie beschrijven. Dit beeld wordt alleen gegenereerd om aan te tonen dat de monitor in staat is om een beeld te geven, bij een electronisch defect zal er niets verschijnen en kun je dus aannemen dat de monitor niet goed is.

De onscherpte kan ook uit de videokaart komen of worden veroorzaakt door een verlengkabel, gebruik ook vooral randaarde stopcontacten.

Succes!

• Swinnio
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 21:19:
Luitjes,

De zelftest is niet een volledig wit beeldvullend beeld maar inderdaad zoiets als jullie beschrijven. Dit beeld wordt alleen gegenereerd om aan te tonen dat de monitor in staat is om een beeld te geven, bij een electronisch defect zal er niets verschijnen en kun je dus aannemen dat de monitor niet goed is.

De onscherpte kan ook uit de videokaart komen of worden veroorzaakt door een verlengkabel, gebruik ook vooral randaarde stopcontacten.

Succes!
Bedankt, goed om te weten dat de diagnose-functie werkt zoals hij zou moeten werken.
Verlengkabel gebruik ik niet, maar ik verdenk inderdaad de stekkerdoos vlak bij de monitor van storing. Helaas heeft mijn huiskamer nergens geaarde stopcontacten, dus het heeft weinig zin dan geaarde stekkerdozen te gebruiken, toch?