Remote control via internet door edimax BR6004+ router

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Ok, het volgende;

Ik heb een remote control progsel op mijn machine gezet en nou wil ik deze machine graag overnemen via een andere pc over het internet. Echter ik gebruik NAT op mijn router en ik krijg het niet voor elkaar om door mijn router bij die pc te komen over het internet (binnen het eigen netwerk gaat het prima!)

Ik heb een EDIMAX BR6004+ router. Via IP filter en DMZ heb ik al van alles geprobeerd, maar of het werkt niet, of ik heb helemaal geen internet meer. Ook msn krijg ik domweg niet werkend (ja, ik heb het grote poortmappingsverhaal gelezen, maar ik krijg het qua instellingen gewoon niet voor elkaar!)

Hoe werkt het; Intern op mijn netwerk connect ik naar 192.168.1.254:2000 en ik krijg mijn inlogvenster. Via internet moet ik coinnecten naar mijn huidige ip adres 62.63.xxx.xxx:2000(of nog liever een andere poort.

Hoe stel ik het nou in dat dat request doorgerout wordt naar 192.168.1.254?? En wie heeft msn werkend op zo'n router??

Ik begin een beetje droevig te worden na 5 dagen proberen........ :'(

Firmware is V1.18 van de router btw (en dan zou msn zo moeten werken, niet dus!!!).

Verwijderd

Zoals te lezen is in Het Grote Poortmappingsverhaal, moet je dus port 2000 doormappen naar 192.168.1.245 :)
Hoe je dit doet is te vinden in de handleiding van de router. Zoek naar dingen als 'virtual server' en 'portmap'.

En als je niets snapt van het Het Grote Poortmappingsverhaal, is dit forum misschien iets te hoog gegrepen voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 19:22 ]

Verwijderd

misschien gebruikt het remote progsel ook een poort om gegevens terug te sturen :)
b.v VNC gebruikt standaard 5800 en 5900

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:36
Ga naar:
Virtual Server/ DMZ
Klik rechts op "Add another PAT"
Vink de nieuwe regel aan, noem hem 2000, vul als laatste drie 254 in en vul als laatste weer poort 2000 in.
Als laatste "Save"

Zo werkt het bij mij.

Edit:
Welke poort wordt er gebruikt voor MSN en wat kan je dan?

[ Voor 19% gewijzigd door eRRoR.InSiDe op 21-08-2003 19:40 ]

• Rendier2710
Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 19:20:
Zoals te lezen is in Het Grote Poortmappingsverhaal, moet je dus port 2000 doormappen naar 192.168.1.245 :)
Hoe je dit doet is te vinden in de handleiding van de router. Zoek naar dingen als 'virtual server' en 'portmap'.

En als je niets snapt van het Het Grote Poortmappingsverhaal, is dit forum misschien iets te hoog gegrepen voor je.
Ehm ja! Zoals je al kon lezen heb ik dit grote topic al doorgenomen, maar het werkt niet! Ook de handleiding van de router heb ik doorgenomen..... Om nou zo te zeggen dat dit forum te hoog gegrepen is vind ik een beetje te ver gaan. Ik werk al jaren met allerlei RAID systemen. Dat een router nou niet mijn sterkste punt is op IT gebied(en als je iets verder leest zal ik nog iets uitleggen..), geeft jou nog niet het recht om als "heerser" zoiets te zeggen.
eRRoR.InSiDe schreef op 21 August 2003 @ 19:31:
Ga naar:
Virtual Server/ DMZ
Klik rechts op "Add another PAT"
Vink de nieuwe regel aan, noem hem 2000, vul als laatste drie 254 in en vul als laatste weer poort 2000 in.
Als laatste "Save"

Zo werkt het bij mij.

Edit:
Welke poort wordt er gebruikt voor MSN en wat kan je dan?
File transfer lukt niet! Ik heb het precies zo geprobeerd als dat jij hierboven beschrijft. Resultaat: Alle lampjes op de router blijven alsvanouds knipperen, maar geen data komt er meer doorheen! Ook resetten van de router en pc's werken niet. Wel blijf ik gewoon DHCP adressen krijgen. De router "schiet" als het ware gewoon op slot. :?

• eRRoR.InSiDe
Rendier2710 schreef op 21 augustus 2003 @ 21:16:
[...]

[...]

[...]

File transfer lukt niet! Ik heb het precies zo geprobeerd als dat jij hierboven beschrijft. Resultaat: Alle lampjes op de router blijven alsvanouds knipperen, maar geen data komt er meer doorheen! Ook resetten van de router en pc's werken niet. Wel blijf ik gewoon DHCP adressen krijgen. De router "schiet" als het ware gewoon op slot. :?
Als hij helemaal niks meer doet is er denk ik iets niet goed aan de router. Ik heb hier een regel ingesteld zodat ik met Remote Control mijn Win2k server kan overnemen en dat werkt perfect. probeer anders nog eens de 1.18 firmware te flashen. Weet je toevallig welke poort Messenger werkt?

Verwijderd

welke IP-adressen hebben je PC's?
Of laat je de boel automatisch door de edimax doen? In dat geval heeft de eerste computer die aangezet wordt 192.168.168.254 de tweede krijgt ...253 enz.
Maar als je de boel dan doorroutert via DMZ... en je broertje (of wie dan ook) besluit zijn pc aan te zetten net voor jij opstart, krijg jij dus t ip-adres dat eindigt op 253 :+ en de DMZ routert de dingen dus door naar 254, waar dat alles toch niet op draait, dus tsja... dan houdt t op :+

• Rendier2710
eRRoR.InSiDe schreef op 21 August 2003 @ 22:22:
[...]

Als hij helemaal niks meer doet is er denk ik iets niet goed aan de router. Ik heb hier een regel ingesteld zodat ik met Remote Control mijn Win2k server kan overnemen en dat werkt perfect. probeer anders nog eens de 1.18 firmware te flashen. Weet je toevallig welke poort Messenger werkt?
ik heb net de router van een collega van mij geleend en inderdaad slaat die router niet vast! Ik kom echter nog steeds niet binnen voor remote control en msn vertikt het ook (ook firmware V1.18 trouwens). Bij hem werkte dit ook al niet (msn)...

Poortnummer is geloof ik 6891 voor file transfer msn!
Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 23:04:
welke IP-adressen hebben je PC's?
Of laat je de boel automatisch door de edimax doen? In dat geval heeft de eerste computer die aangezet wordt 192.168.168.254 de tweede krijgt ...253 enz.
Maar als je de boel dan doorroutert via DMZ... en je broertje (of wie dan ook) besluit zijn pc aan te zetten net voor jij opstart, krijg jij dus t ip-adres dat eindigt op 253 :+ en de DMZ routert de dingen dus door naar 254, waar dat alles toch niet op draait, dus tsja... dan houdt t op :+
Die bak die ik remote over wil nemen staat altijd aan en heeft wel het 254 nummer wat ik ook ingesteld heb!

• eRRoR.InSiDe
File transfer van MSN op die poort doet het bij mij ook niet inderdaad.

Remote control werkt bij mij wel als ik poort 3389 toevoeg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 19:20:

deze reactie vind ik nou weer een beetje overdreven, lees nou gewoon eerst eens wat de TS al gedaan heeft alvorens dit soort dingen te roepen ...

Ontopic:
zorg ervoor dat je in je routerconfig bij de NAT optie een routing aanmaakt die dus van je externe IP de port doormapped naar je interne IP, probeer dit ook eens met andere software als wingate of winroute, zodat je te weten komt of het aan je router of aan iets anders ligt ...

• Rendier2710
Voor remote control gebruik ik overigens remotely anywhere. Binnen mijn netwerk kan ik dus gewoon in IE het ip adres opgeven met poortnummer 2000. Dan krijg ik het aanlogscherm te zien. Van buitenaf blijf ik de melding krijgen dat de pagina niet gevonden kan worden. Ik zal 3389 ook eens opzetten. Hmmm, ook niet. Connect ik gewoon naar mijn ip adres (zonder:2000), dan krijg ik de melding dat ik mijn router niet van buitenaf kan configureren. Dus hij ziet de router wel.

• eRRoR.InSiDe
Heb je eigenlijki iets staan bij je Routing onder IP/DHCP behalve default??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Van buitenaf blijf ik de melding krijgen dat de pagina niet gevonden kan worden.
Dat is dan wel raar dat ik wel op jouw remotely anywere weblogin kan komen 8)7

Wellicht probeer je zelf vanuit je interne netwerken op de je externe ip te connecteren, en zoals het in Het Grote Poortmappingsverhaal staat, werkt een portmap op de meeste routers enkel van buiten naar binnen en niet opgekeerd.

ergo: het werkt

[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 22-08-2003 19:02 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Rendier2710
Predator schreef op 22 August 2003 @ 19:02:
[...]

Dat is dan wel raar dat ik wel op jouw remotely anywere weblogin kan komen 8)7

Wellicht probeer je zelf vanuit je interne netwerken op de je externe ip te connecteren, en zoals het in Het Grote Poortmappingsverhaal staat, werkt een portmap op de meeste routers enkel van buiten naar binnen en niet opgekeerd.

ergo: het werkt
Nou ga ik echt huilen! Ik zit hier met mijn IBM Thinkpad 600E via een telefoonlijn en modem in te bellen en ik krijg geen login..... Zo meteen gelijk nog eens proberen. Mijn vriendin zit nu te bellen.....

Mijn dank is groot dat je het even hebt geprobeerd voor mij!

Het werkt! 1 router dus defect. Morgen gelijk een andere halen! Waarom het nou vannemiddag niet werkte is mij een volkomen raadsel. Ben allang blij dat het werkt :D :D

[ Voor 11% gewijzigd door Rendier2710 op 22-08-2003 19:51 ]

Pagina: 1